Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto gekocht zonder inschrijvingsbewijs. Wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto gekocht zonder inschrijvingsbewijs. Wat nu?

Beste leden

Onlangs kocht ik een wagen van een particulier. De bedoeling was aanvankelijk als onderdelen te gebruiken en over te bouwen op een andere schadewagen.

Plannen zijn inmiddels gewijzigd en dus wil ik de auto gewoon weer doorverkopen om er van af te garaken...

Nu blijkt dat ik enkel het keuringsbewijs en gelijkvormigheidsattest heb meegekregen. Inschrijvingsbewijs NIET! Het staat ook duidelijk op het verkoopsovereenkomst maar ik dacht er allemaal niet bij na aangezien de auto toch voor onderdelen gebruikt ging worden en dus liet ik de verkoop snel doorgaan.

Ik zou hem graag nog willen doorverkopen aangezien die in goede staat verkeert. Onlangs nog kopers aan de lijn gehad die enkel de wagen willen kopen mits inschrijvingsbewijs...

Ik heb hieromtrent verschillende vragen:

1) Waarom zou een eigenaar geen inschrijvingsbewijs willen meegeven? Wat is daar het nut van om ze bij te houden? Het is trouwens verplicht ze mee te geven of niet?

2) Welke mogelijkheden zijn er nu om van de auto af te geraken buiten in onderdelen of oud ijzer?

3) Ik kan de eigenaar enkel nog contacteren via post. Z'n gsm-nummer heb ik niet meer. Zou ik hem een aangetekende brief sturen en vriendelijk vragen voor het inschrijvingsbewijs?

Graag advies...

Alvast bedankt!

Stap 1 lijkt me toch om het eerst te vragen aan de vorige eigenaar ipv hier een topic over openen? Voor hetzelfde geld is die mens dat gewoon vergeten. Vergeet ook niet deel 1 & 2 te vragen als het een recente inschrijving is.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
      Stap 1 lijkt me toch om het eerst te vragen aan de vorige eigenaar ipv hier een topic over openen? Voor hetzelfde geld is die mens dat gewoon vergeten. Vergeet ook niet deel 1 & 2 te vragen als het een recente inschrijving is.
      De reden dat ik eerst een topic open is: ik wil eerst goed op de hoogte zijn van de reglementering en op basis van de info een brief opmaken.

Ben ik dan niks met het inschrijvingsbewijs zonder duplicaat?

Comment

Het staat reeds op verkoopsovereenkomst dat het inschrijvingsbewijst er niet bij is. Dat lijkt me toch duidelijk.
        Neem even contact op met het DIV.

Bij verlies is de procedure:
        - ga naar de politie voor een attest van verlies
        - doe een aanvraag bij de DIV voor een duplicaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
          Het staat reeds op verkoopsovereenkomst dat het inschrijvingsbewijst er niet bij is. Dat lijkt me toch duidelijk.
          Neem even contact op met het DIV.

Bij verlies is de procedure:
          - ga naar de politie voor een attest van verlies
          - doe een aanvraag bij de DIV voor een duplicaat
          Waarom is het er niet bij is de vraag?

Ik heb reeds gegoogled en blijkbaar is dat verplicht mee te geven aan de koper. Het staat zelfs letterlijk op het inschrijvingsbewijs.

Ik heb ook gelezen dat enkel de eigenaar (op wiens naam de auto staat) een attest van verlies kan opvragen?

Comment

Verlies gaat enkel door de persoon op wie het laatste inschrijvingsbewijs stond. Je kan dus geen wagen kopen zonder papieren en dan papieren aan gaan vragen.

Logisch ook, anders was het wel erg makkelijk om een wagen te stelen.

Koper moet dus terug naar verkopen en die moet ofwel zijn origineel gaan halen, of als die het niet heeft, dient die naar de politie te gaan voor aanvraag verlies. Pas met die documenten kan je naar DIV.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Geen inschrijvingsbewijs omdat het mogelijks over een gestolen/geseind voertuig gaat
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                Geen inschrijvingsbewijs omdat het mogelijks over een gestolen/geseind voertuig gaat

Hoe komt hij dan aan het keuringsbewijs en GVA?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                  Hoe komt hij dan aan het keuringsbewijs en GVA?
                  Zit bij 90% van de wagens in handschoenkastje. En voor geseinde wagen maakt dat niet uit.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                  X