Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onmogelijke boete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onmogelijke boete

Net bij de post een aangetekend schrijven gaan ophalen. Een verkeersboete uit Firenze van 109 euro op 2 juli 2015, met het enige probleem dat ik nog nooit in Firenze ben geweest.

Het is met onze nummerplaat, maar met een Nissan ipv een Mercedes. Er rijdt dus iemand met onze platen rond!

Ertegenin gaan kan. Tegen betaling, aangetekend en in het Italiaans. En intussen blijft nissanman met onze platen rijden...

Politie is dicht vandaag. Dinsdag aangifte doen,maar daarmee zijn we wss van de boete nog niet af.

Iemand al iets gelijkaardigs voorgehad?

Wat doe ik hier best mee buiten klacht neerleggen omdat iemand met mijn platen rijdt?

Ik heb een betalingsbewijs van onze vakantie in Frankrijk op dat moment (meerdere honderden kms van Firenze af) Ik was op dat moment in Frankrijk en heb geen Nissan. Maar in het Italiaans? En aangetekend? En tegen betaling?

Zou dit pishing kunnen zijn? Het zou me sterk lijken moesten ze pishingbrieven aangetekend versturen...

Vast bedankt voor de raad.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Ik zou niet weten waarom gij moet betalen om een boete aan te vechten. En die kregen van mij een brief in het Engels met alle bewijzen.

Comment

Ook al eens meegemaakt maar al te lang geleden om de details te herinneren.
      Ben ermee naar de politie geweest met bewijs dat ik het niet kon zijn (niet de juiste wagen, was op werk die dag) maar heb zeker niets betaald.

Comment

Aangetekend schrijven voor een boete van 02 juli 2015?
        Vind het toch maar vreemd.

Comment

Ik heb intussen eens wat rondgesurft. De brief komt van emo.nivi.it en dat blijkt, volgend vele reisfora legit te zijn. Ook duurt het blijkbaar vaak zo lang eer een boete aankomt.
          Ik denk dus niet dat het scam is, maar wel dat er, ofwel iemand met mijn plaat rijdt, ofwel dat de Italiaanse politie zich mislezen heeft.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Zelf ook meegemaakt , maar was een boete uit Frankrijk.
            Hadden een auto verkocht (van onze zoon ,die al een paar maand niet meer ingeschreven was) , kerel had blijkbaar ergens op de papieren de nrplaat gezien en nagemaakt en zo naar Frankrijk gereden. Enkele maanden nadien boete in de bus.
            Gewoon naar de politie geweest en klacht ingediend, die hebben pv opgemaakt en de bewijzen dat die auto verkocht en niet meer ingeschreven was naar dat adres gestuurd.
            Niks meer van gehoord en is intussen een jaar of 3 geleden.
            2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
            2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
            2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
              ofwel dat de Italiaanse politie zich mislezen heeft.
              Dat heb ik ooit voor gehad, met de Nederlandse politie dan.

Briefje geschreven aan de officier van justitie, en alles is in orde gekomen.

Kan je (anonieme) kopie van de brief posten?
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Ik krijg zo altijd boetes uit Nederland. Met foto en al. De wagen in kwestie trekt totaal niet op de mijne. Gelukkig is men in Nederland wat moderner en kan ik steeds het bewijs doormailen. Anders kan je steeds brieven beginnen te sturen.

Reeds aangifte gedaan bij politie, maar kreeg een week later al een brief dat de zaak afgesloten is omdat de de feiten zich afspelen in Nederland. Als het is om u een boete te geven werken ze samen, maar om valse platen door te geven niet.

Daarom dat ik sedert dan nooit meer foto's van mijn wagens online zet met leesbare nummerplaat. Er moest eens een clown op het idee komen om deze op identiek hetzelfde model te hangen.

Comment

Heb je nog een oude nummerplaat met zes tekens? Anders is het mss een Hongaar. Die hebben hetzelfde format.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

of een pool bij onze poolganger

Comment

Working...
                    X