Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte doos in auto op komst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
    Gaat er nooit komen, inkomsten van flitsboetes enz zijn veel te hoog.
    Ik zou helemaal niet uitsluiten dat het die kant uitgaat. Aan de ene kant is er een competitie waarbij voorstellen niet ver genoeg kunnen gaan. Wat gebeurt er aan de andere kant om voor evenwicht te zorgen? Zorg voor privacy? Die wordt al eng geinterpreteerd en bovendien is er weinig interesse voor. Centen? Het is mij niet duidelijk in welke richting dat werkt.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

De waarheid is altijd al geweest: wie zich aan de regels houdt, heeft niets te vrezen. Twijfelgevallen zijn ook vandaag een gevalletje politierechter. Aanvechten kan altijd - kijk maar naar het verhaal van de oranje parkeerpalen. Dus wie hier loopt te roepen dat er te veel regels zijn: neen, er zijn niet te veel regels. Maar net omdat er mensen zijn die zich er blijkbaar niet aan kunnen houden, zijn we allemaal gesjost. Merci he mannen... ;-)

Comment

Anderzijds als ik mij aan de regels hou moet niet iedere minuut van mijn leven gecontroleerd en opgeslagen worden...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Wat is dan de volgende stap? Iedereen een enkelband aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
            Wat is dan de volgende stap? Iedereen een enkelband aan?
            en een go pro op zijn/haar hoofd! Zodat we alles filmen en alles zien!
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
              en een go pro op zijn/haar hoofd! Zodat we alles filmen en alles zien!
              En horen Erendriel, en horen want je zou eens iets subversief moeten zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                En horen Erendriel, en horen want je zou eens iets subversief moeten zeggen...
                1984 incoming
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Like I said Big Brother...

Comment

Als ge nu eens alle autobewegingen opslaat, en er van uitgaat dat de grote meerderheid van de vlamingen ongeveer 10 kleine overtredingen in het verkeer per dag begaat.(Flappy heeft veel rijles gegeven, die kan bevestigen dat het meer is)
                    Dat zijn dossiers van 500 euro per dag, over jaren wordt dat heel wat. Die data spaart ge op. Dus nu hebt ge over iedereen een krimineel dossier. Aah meneer doet niet precies wat ik wil? Zal ik eens door uw data gaan meneer? Hoelala, dat zijn veel boetes. Tiens, eens kijken of ge soms door de kortrijksesteenweg rijdt en of ge daar gestopt zijt. Weet uw vrouw dat?
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Als ge nu eens alle autobewegingen opslaat, en er van uitgaat dat de grote meerderheid van de vlamingen ongeveer 10 kleine overtredingen in het verkeer per dag begaat.(Flappy heeft veel rijles gegeven, die kan bevestigen dat het meer is)
                      Dat zijn dossiers van 500 euro per dag, over jaren wordt dat heel wat. Die data spaart ge op. Dus nu hebt ge over iedereen een krimineel dossier. Aah meneer doet niet precies wat ik wil? Zal ik eens door uw data gaan meneer? Hoelala, dat zijn veel boetes. Tiens, eens kijken of ge soms door de kortrijksesteenweg rijdt en of ge daar gestopt zijt. Weet uw vrouw dat?
                      Het wordt steeds interessanter om het openbaar vervoer te nemen

Comment

Ik blijf met oude auto's rijden
                        Mijn bougies verstoren t gps signaal wel
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik heb al een track&trace zitten, een eenvoudig systeem dat in de OBD-poort wordt geplugd.
                          Werkt niet perfect, maar het scheelt niet veel.
                          Worden gemonitord: snelheid, rem-, optrek- en bochtengedrag.
                          Kan van iedere rit geanalyseerd worden: waar je reed, wanneer, hoe snel op welk punt.
                          Alles te raadplegen via een online-portaal.
                          Ik probeer mijn manieren te houden, maar af en toe heb ik toch een slechtere score, als je bv iets harder in de remmen bent gegaan wegens niet te voorziene omstandigheden.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zalige eerste reacties hier!

In alle sérieux, ik begin een beetje schrik te krijgen. Vooraleer de zwarte doos er komt, gaat een "superflitspaal" en/of "laser gun" vroeg of laat mijn rijbewijs kapot knallen en zelfs wetende dat die kans erin zit, gaat dat voorlopig niet mijn rijgedrag veranderen omdat de "vrijheid" diepgeworteld zit. Iedereen met een sportwagen of moto, succes, want dat worden lastige tijden. Aan iedereen die uitkijkt om nog een sportwagen in een latere fase van je leven te kopen, misschien het plan herzien, want het zou kunnen dat we de laatste jaren met 'rijplezier' aan het beleven zijn.

Comment

zolang die gegevens niet rechtstreeks naar de flikken gaan valt dat nog mee. Geen ongeval krijgen is dan de boodschap.

Ik denk als we het aantal verkeersdoden bekijken die vallen buiten de categoriën file ongeval, vrachtwagens (dode hoek) en dronken rijden dan zitten we niet met zo'n grote hoeveelheid. Is snelheid hier echt de killer? Ik denk het niet. Incompetentie van de bestuurder speelt ook wel mee. Telkens ik lees 'verloor de controle over het stuur' vraag ik me af hoe dat mogelijk is. Een auto kan absurd hard door de bocht als je wil, veel sneller dan de toegelaten snelheid en ver daar boven. Als ik mensen hun stuurtechniek echter zie dan besef ik ook wel dat ze zo de controle wel eens kunnen verliezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                ge komt met 10 bijlange niet toe. Ik zie vaak chauffeurs over een afstand van een paar honderd meter het gehele wetboek aan hun laars lappen. De rest houdt zich vrij goed aan de hoofdregels, maar zondigen vaak op in hun ogen niet zo belangrijke zaken. Genre auto op het fietspad/voetpad parkeren, te snel voorbij een kruispunt met voorrang rijden, enzovoort.
                                Als ze beginnen met de zwarte dozen, moet dat eerst via de privacy commissie en daar is het laatste nog niet over gezegd. De meeste auto's hebben trouwens al zoiets in de auto zitten. Bij mijn laatste ongeval een goede 10 jaar geleden kon men in de garage perfect uitlezen om hoe laat, welke datum, welke snelheid, of ik het rempedaal had ingeduwd, hoe snel de tijd tussen het lossen van de gas en rempedaal indrukken... enfin een hele mikmak aan data die toen al beschikbaar was. Met de komst van GPS zal men nu ook al perfect weten waar het is gebeurd.
                                Dus op zich zal deze toevoeging niet zoveel verandering brengen, tenzij in het gebruik en verwerking van de data.
                                Snelheid op zich doodt niet, 't is waar je die snelheid gebruikt en wat je ermee doet. Ik zie dikwijls mensen te snel rijden op plaatsen waar dat niet past (teveel ander verkeer) en die inhalen op plaatsen waar het echt niet hoort. Ik moet minsten 1 maal per week tegen een leerling zeggen dat die moet remmen omdat een andere chauffeur vindt dat hij ons op een punt moet inhalen waar het echt niet gaat (bocht, tegenligger) en dat terwijl we perfect de snelheidslimiet respecteren. Hoe snel iemand rijdt maakt me echt geen zak uit, maar aub pas een beetje op met andere mensen op de weg.
                                www.peugeotforum.be

Comment

Mocht ik nu eens 1€ krijgen voor elke fout die ik zie bij anderen met aftrek van mijn eigen fouten, het zou me het leven een pak gemakkelijker maken.

Sending from somewhere, used with Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Ik heb al een track&trace zitten, een eenvoudig systeem dat in de OBD-poort wordt geplugd.
                                    Werkt niet perfect, maar het scheelt niet veel.
                                    Worden gemonitord: snelheid, rem-, optrek- en bochtengedrag.
                                    Kan van iedere rit geanalyseerd worden: waar je reed, wanneer, hoe snel op welk punt.
                                    Alles te raadplegen via een online-portaal.
                                    Ik probeer mijn manieren te houden, maar af en toe heb ik toch een slechtere score, als je bv iets harder in de remmen bent gegaan wegens niet te voorziene omstandigheden.
                                    Doordat een andere stommerik geen voorrang geeft ... maar op zijn zwarte doos zal niets verkeerd te merken zijn????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      Doordat een andere stommerik geen voorrang geeft ... maar op zijn zwarte doos zal niets verkeerd te merken zijn????
                                      Inderdaad. Het is wel een heel rudimentair systeem. Er is geen interactie met het verkeer rondom.

.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

De eerste die software gaat ontwikkelen om de zwarte doos te beinvloeden gaat een schone (illegale) bijverdienste hebben. Denk dat ik nu maar eens progammatie-lessen ga volgen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          Tenzij op uw doos staat, dat jij tegen 120 door de bebouwde kom reed...

Comment

Working...
                                          X