Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Naar de keuring met auto die niet in orde is?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Naar de keuring met auto die niet in orde is?

Hallo,

Nieuw hier en ik hoop in 't juiste forum te posten.

Ik zit met 't volgende probleem:
    Gisteren (11/7) trek ik naar alle waarschijnlijkheid mijn handremkabel over. Zit niks meer op de handrem. Allemaal niet zo heel erg ware het niet dat ik uiterlijk overmorgen (14/7) naar de keuring moet geweest zijn. Mijn garagist is in verlof tot 31/7 en kan pas op 1 augustus iets doen. Nog naar iemand anders gebeld: kan niet voor 27 juli.
    Probleem dus!
    Nu vraag ik mij af: Zou ik evengoed naar de keuring gaan en al direct aangeven dat m niet ok is of niet gaan en eerst de herstelling laten uitvoeren. Ik rij dan wel ongekeurd rond. De wagen laten staan is geen optie...

Groetjes...

Sowieso probleem :-) ik zou niet naar keuring gaan persoonlijk, tis allemaal afwegen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

hangt er vanaf of een handrem tot een keuring 'verboden tot het verkeer' leidt ofwel dat je 14 dagen uitstel krijgt voor de reparatie

beter bellen naar je keuringsstation en het gewoon uitleggen. Geen mogelijkheid om te passeren bij midas of auto5 als ultieme redmiddel (hoewel ik die mannen ook niet aan mijn auto wil laten komen)?
      www.peugeotforum.be

Comment

Geen handrem = rood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          Geen handrem = rood

Het is mij ooit wel al gelukt met een handrem die amper 10% pakte langs 1 kant en niets langs de andere kant. Keurder had goede dag en was tolerant Had en wel gezworen er direct naar te laten kijken en heb dan ook woord gehouden.

Was ook een bestelwagen die amper 1000km gereden had op een jaar en ook het komende jaar niet veel meer ging rijden.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik zou idd ff naar een andere garage gaan om te laten fiksen. Gebroken handremkabel is nu ook geen rocketscience hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              Geen handrem = rood

rood gaat hij krijgen, maar je kan rood krijgen en 14 dagen tijd krijgen om het probleem op te lossen ofwel een verbod tot het verkeer en zou je enkel nog tussen het keuringsstation en de garage mogen rijden
              www.peugeotforum.be

Comment

Ik zou wachten en een kleine boete betalen omdat je niet op tijd was.
                Het enige probleem dat je dan hebt is dat je ongekeurd rondrijdt en dat heeft de politie ook niet graag.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

politie is niets, ongeval krijgen en het aan de verzekering uitgelegd krijgen nog veel erger
                  www.peugeotforum.be

Comment

Niet laten keuren = een vervallen keuring ... laten keuren zonder herstellen = keuring zonder geldigheid ... de keuze is aan jou.

Comment

Andere garage proberen?
                      Bij ziekte wacht je toch ook niet tot je dokter uit verlof is? ?

Comment

enfin, na wat telefoontjes en wwwsurfing gaat m maandag uiteindelijk naar Midas. Die kan m het snelste klaar krijgen. Maandag morgen binnen doen en 'savonds nog terug gaan halen. Kan ik dinsdag naar de keuring. Ik ben afgelopen week niet geweest dus 't wordt een 'te laat' i.p.v. rode kaart.
                        Last edited by ; 17/07/2016, 10:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                          Niet laten keuren = een vervallen keuring ... laten keuren zonder herstellen = keuring zonder geldigheid ... de keuze is aan jou.
                          De herstelling moet zowieso uitgevoerd worden. Ik wil niet met ne half gare bak rondrijden. mijn opelke is 13 jaar dus een nieuwe kunnen we er niet van maken maar ik vind in't algemeen dat mijn auto op en top is. Maandag gaat m naar de garage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SCaRa Bekijk Berichten
                            Andere garage proberen?
                            Bij ziekte wacht je toch ook niet tot je dokter uit verlof is? ?
                            Ja klopt, maar als de dokter ne prutser is dan blijft m ook van mijn lijf.

Comment

Correcte oplossing hiervoor is:
                              Naar de keuring gaan en rood krijgen, dan krijg je een keuring met beperkte geldigheid van 14 dagen.
                              Zo ben je gedurende die 14 dagen theoretisch gezien in orde met de keuring en kan je het mankement herstellen.

Comment

Die garagist van Midas zei me dat ik eigenlijk geen zorgen moest maken daarover. hij zegt zo van: " ge zijt er mee bezig en dat ik niet met een onveilige auto rondrij".
                                Ik weet 't ook allemaal niet. in ieder geval zijn we nu al zondagavond zonder controles... ik denk dat ik t ga halen zonder probleem. En de rit naar de garage morgenvroeg zou ik mogen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                  Naar de keuring gaan en rood krijgen, dan krijg je een keuring met beperkte geldigheid van 14 dagen.
                                  Zo ben je gedurende die 14 dagen theoretisch gezien in orde met de keuring en kan je het mankement herstellen.
                                  ja, ik weet 't. ik ben nu niet geweest maar de tijd was zo kort om goed na te denken. Achteraf gezien denk ik hetzelfde als gij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                    Da's de theorie ... dit is de praktijk:

Oorspronkelijk geplaatst door Krrissje Bekijk Berichten
                                    Gisteren (11/7) trek ik naar alle waarschijnlijkheid mijn handremkabel over. Zit niks meer op de handrem.
                                    Dat wordt een keuringsbewijs zonder geldigheid.

Comment

Is dat een verschil? rood of ongeldig? Daar ken ik niks van he, alleen dat er twee veschillende rode kaarten zijn, dat wist ik, maar voor de rest
                                      Mijn auto's zijn altijd in orde geweest dus ik ken niks anders dan groen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                      Da's de theorie ... dit is de praktijk:

Dat wordt een keuringsbewijs zonder geldigheid.

Comment

Rode kaart mag je wel nog rondrijden voor twee weken. Met een rode kaart met verbod tot verkeer (of zonder geldigheid) mag je enkel van/naar de garage en van/naar de keuring.
                                        Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Working...
                                        X