Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minibus brand in een carwash tijdens het personeel aan het poetsen was

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bizar verhaal.

Zolang als er niemand met kennis van zaken dat wrak gaat onderzoeken, is het allemaal giswerk.

Hier moet een expert opgezet worden.

Comment

Neen, als dat niet moedwillig is gedaan, dan zal de verzekering dat niet proberen te recupereren.
      De vraag is of de TS wel een verzekering had. Rechtsbijstand in elk geval niet, en het kan best zijn dat zijn advokaat hem meer zal kosten dan de waarde van auto...

Bij mensen die met een sigaret in slaap vallen kan je nog meer verwijten maken, en toch ken ik geen gevallen waar de verzekering het geld persoonlijk gaat terughalen.

Comment

Wie doet er nu een T4 naar de carwash.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Wie doet er nu een T4 naar de carwash.
          Wassen die hun eigen misschien?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

volgens mij zit IS hier voor iets tussen .

Comment

Wat wel kan is dat er een kortsluiting is ontstaan door water indringing. Als ze bv met hun hogedrukreiniger ergens gespoten hebben langs een verduurde rubber. Want op zo jong zijn die t4's nu ook weer niet meer...

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
              RIP Den borre!

Comment

Ja ok, maar ga je dan je handwash aansprakelijk stellen ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Ja er is een PV en een verklaring van de carwash, want ze hebben de politie/brantweer gebeld.
                  In principe moet het toch naar het parket gaan.
                  Ik vraag me af of ik zou misschien een schadevergoeding kunnen vragen bij de rechtbank ook zonder een procedure zelf te starten.

Comment

Superbedankt voor al jullie reacties, ik voel me al lichter door deze situatie met jullie te delen.

Een prive' advocaat wilt ongeveer 500 euro om de zaak te nemen.
                    Een expert wilt 150 euro alleen maar voor de auto als 'perte totaal' te stellen, anders om de oorzaken te onderzoeken zou de rekeing tot 1.000 euro kunnen zijn.

Ik zit nu met de zware beslissing om ofwel minimum 650 euro uit te geven of anders niets doen en waarschaanlijk geen vergoeding krijgen.

HULP!

Comment

Er is te zeggen dat de minibus was bij de keuring goedgekeurd juist een uur voor hem naar de car wash te brengen.

Comment

Dat kan wel helpen om te bewijzen dat de technische staat van het voertuig in orde was.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                        RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CyclOrBit Bekijk Berichten
                          Er is te zeggen dat de minibus was bij de keuring goedgekeurd juist een uur voor hem naar de car wash te brengen.
                          Dat zegt niks.

Eerst en vooral kan het zijn dat de verzekering van de carwash jou aan klaagt om de schade te recupereren (via jouw BA).
                          ALs jouw BA niet wil betalen, dan zal je zelfs een advokaat MOETEN aanstellen om jezelf te verdedigen.

Maar wees eerlijk, de kans dat de carwash iets fout gedaan heeft is enorm klein. De auto starten en verplaatsen is een normale handeling, en de auto afspuiten ook. Daar moet een auto tegen kunnen. Met kabels aan de batterij of elders gaan die niet knoeien.

Nu, wat gaat een expert vinden?
                          Mogelijk vindt hij zekeringen die onoordeelkundig hersteld zijn, of kabels die beschadigd zijn, een verbrande alternator... what else?
                          Op 12V krijg je met water geen kortsluitingen die brand veroorzaken. Water veroorzaakt zelfs geen kortsluiting, want het geleidt slecht.

Comment

je vraagt j wel af,
                            was er op dat moment geen water in de buurt om te blussen ?

Comment

en electriciteit in uw poten krijgen

Comment

Blijkbaar geen alleenstaand geval

Een autobrand heeft maandagmiddag zware schade aangericht bij carwash Octopus aan Hemeldonk, net naast de ring in Herentals. Een huurwoning in hetzelfde complex had zwaar te lijden onder de rook. Gewonden zijn er niet.

Een automobilist die zijn auto ging wassen bij een Haagse carwash, zag hem even na het wassen in vlammen opgaan. De brandweer moest eraan te pas komen om de vlammen te doven.

ook interessant :http://www.pv.be/dossiers/auto/auto-...hadigd-carwash

Comment

"overtollig water onder de motorkap veroorzaakte kortsluiting" (in dat artikel van de haagse carwash). Het kan dus blijkbaar wel, maar waarom zie je dan nooit tijdens een zware regenbui auto's in de fik vliegen ^^.
                                  Last edited by sunking; 11/08/2016, 21:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Op 12V krijg je met water geen kortsluitingen die brand veroorzaken. Water veroorzaakt zelfs geen kortsluiting, want het geleidt slecht.
                                    Tommie, dit geldt voor zuiver H2O (water).

Bij regenwater en zeker voor drinkwater is de geleidbaarheid aanzienlijk hoger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      en electriciteit in uw poten krijgen
                                      Das 12v gaat veel volk naar komen kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                        Tommie, dit geldt voor zuiver H2O (water).

Bij regenwater en zeker voor drinkwater is de geleidbaarheid aanzienlijk hoger.
                                        12V inderdaad, en hogere geleidbaarheid (iets hoger ja).
                                        Maar wat krijg je dan: de batterij die een stroom van een paar mA moet leveren.
                                        Als dat water warm wordt, dan kookt het, dat gaat niet branden hé.

En normaal springen er zekeringen als er een kortsluiting is...

Comment

Ik denk dat TS blij zal mogen zijn dat de verzekering hem niet laat opdraaien voor de schade aan de carwash. Oorzakelijk verband aantonen dat de eigenaar van de CW in de fout zou zijn, is een speld in een miljoen hooibergen vinden.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X