Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werking ANPR camera's (zgn. slimme camera's)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Werking ANPR camera's (zgn. slimme camera's)

    Hoe zit dat eigenlijk met de werking van ANPR camera's, de zogenaamde slimme camera's op invalswegen en op-en afritten van snelwegen?

    1) Scannen zij enkel de nummerplaat en vergelijken ze deze met een database die aantoont of deze nummerplaat (on)verzekerd is, geseind staat enz.?

    2) Of wordt de nummerplaat én de wagen samen vergeleken met een database om te zien of deze plaat wel op de juiste wagen staat (verzekering, diefstal...)? Dat laatste lijkt me vooral (heel veel) manueel werk en moeilijk te automatiseren, want zo'n camera gaat dan autologo's scannen ofwat? Lijkt me nog iets te futuristisch Bovendien kan je in theorie toch krak dezelfde wagen aankopen, nummerplaat overzetten en klaar? Een chassisnummer kunnen ze enkel controleren/vergelijken bij een controle.
    Last edited by ; 16/08/2016, 16:38.

  • #2
    enkel nummerplaat wordt gescand
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      En je privacy geschonden...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
        En je privacy geschonden...
        Daar heb ik totaal geen probleem mee als ze er de onverzekerden e.d. mee uit het verkeer kunnen halen.
        Ze mogen van mij zelf een camera in het parkje rechtover mijn deur zetten.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #5
          wel... bij mij niet. Betaal net zo goed mijn rekeningen, maar het kan ook op een andere manier dan constant overal geregistreerd te worden. En in 2018 is het zover dat je vanaf dan overal in vlaanderen wordt bekeken, wordt geregistreerd en dat je dan 1 grote trajectcontrole krijgt. Er gaan veel mensen verschieten als de boetes in de bus gaan vallen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            wel... bij mij niet. Betaal net zo goed mijn rekeningen, maar het kan ook op een andere manier dan constant overal geregistreerd te worden. En in 2018 is het zover dat je vanaf dan overal in vlaanderen wordt bekeken, wordt geregistreerd en dat je dan 1 grote trajectcontrole krijgt. Er gaan veel mensen verschieten als de boetes in de bus gaan vallen.
            Vrachtwagens worden nu al overal gevolgd via dat bakske van de kilometerheffing

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
              Vrachtwagens worden nu al overal gevolgd via dat bakske van de kilometerheffing
              Idd. Maar dat is voor professionele ritten.

              Ik wil echt geen bakje dat mij overal volgt en de overheid meedeelt waar en wanneer ik rijd en vooral hoe snel.

              Km heffing = permanente snelheidscontrole wat later.

              Anpr camera's maken nu al een groot deel van ons wegennet trajectcontrole. Dan gaan die idioten NOG trager rijden.

              Comment


              • #8
                persoonlijk apprecieer ik dat wel, geeft een enorme rust op de wegen als iedereen zich voegt

                Comment


                • #9
                  als ze ooit met zo'n bakje afkomen doe ik er alles aan om te zorgen dat het niet werkt...
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Ben ik volkomen mee eens waarom moeten wij overal gevolgd worden ,degene die ze moeten volgen laten ze gewoon gaan
                    En nog iets je rijd niet gerust waarom tegenwoordig rijd de auto's zo stil en goed dat je constant je km teller in het oog moet houden met alle gevolgen van dien , en waarom verdekte camera's ? Niet voor de veiligheid he want je ziet ze niet en je blijft daarna toch aan dezelfde snelheid rijden , dus dag veiligheid , zet gewoon op de gevaarlijke punten flitscamera's maar ja dat kost de staat geld en dat andere brengt geld op dat is het verschil
                    En waarom geen 130 zoals in Nederland ben in het begin van de week naar Schiphol gemoeten 2X gewoon zalig om te rijden en met 130 rijden er geen vrachtwagens in uw gat , nee zoals in Belgie allemaal dezelfde snelheid en als er dan iets gebeurt zoals gisteren is alles plat
                    Ik ga stoppen want word misselijk van ons verkeersbeleid
                    Marc

                    Comment


                    • #11
                      Werking ANPR camera's (zgn. slimme camera's)

                      Precies of ze nu nog niet weten (als ze zouden willen) wat je allemaal uitspookt.
                      Blijf dan van't internet weg, ga niet meer tanken, rij geen enkele klein/groot stad meer in, ga niet meer naar bank, supermarkt zelfs buurtwinkel, sporthal/stadium, enz...
                      Neen neen, goede zaak meer controle. Meer trajectcontrole op strategisch belangrijke plaatsen mag maar het hoeft zeer zeker niet overal (wat ook niet gaat gebeuren).


                      Sending from somewhere, used with Tapatalk
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door coachke Bekijk Berichten
                        En waarom geen 130 zoals in Nederland ben in het begin van de week naar Schiphol gemoeten 2X gewoon zalig om te rijden en met 130 rijden er geen vrachtwagens in uw gat , nee zoals in Belgie allemaal dezelfde snelheid en als er dan iets gebeurt zoals gisteren is alles plat
                        Bij 120 wel?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                          Bij 120 wel?

                          Tuurlijk, gebeurd toch dagelijks.

                          Comment


                          • #14
                            Het is ook voor je veiligheid als je 's nachts in je bed ligt. Dievenbendes die je dorp verkent hebben via streetvieuw,dit soort raam,deur,garagedeur. En kinderen die door kl raampjes kunnen kruipen. Evtl vrouw erbij zodat het een gezin lijkt.
                            Voor carpoolers , aanhouderij , escorte of spookrijders te detecteren.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                            Comment

                            Working...
                            X