Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Controle en geen rijbewijs bij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Controle en geen rijbewijs bij

Hallo,

Ik ben tegen gehouden omdat ik een gebodsbord genegeerd had. Daar bovenop lag men portefeuille thuis met rijbewijs en id kaart. Heeft dit invloed op de boete vh negeren vh gebodsbord?

Normaal gezien niet. Iedereen kan wel eens iets vergeten. In principe kunnen ze u wel een extra boete geven omdat ge het niet bij hebt, maar in de praktijk geven ze u een boete voor de overtreding in kwestie en krijgt ge een PV van waarschuwing voor uw rijbewijs en ID. Deze moet ge dan binnen de 5 dagen gaan laten tonen bij het lokale politiekantoor. Doet ge dat niet, wordt die PV van waarschuwing een echt PV voor te betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      Normaal gezien niet. Iedereen kan wel eens iets vergeten. In principe kunnen ze u wel een extra boete geven omdat ge het niet bij hebt, maar in de praktijk geven ze u een boete voor de overtreding in kwestie en krijgt ge een PV van waarschuwing voor uw rijbewijs en ID. Deze moet ge dan binnen de 5 dagen gaan laten tonen bij het lokale politiekantoor. Doet ge dat niet, wordt die PV van waarschuwing een echt PV voor te betalen.
      Bedankt vr de info. De agente in kwestie zei gewoon dat ik alles in de bus ging krijgen maar had verder geen uitleg gevraagd omdat ik van mijn melk was. Khoop dat ze dan rekening houden met het feit dat iedereen wel es iets vergeet.

Comment

Ik denk dat dat een beetje van het humeur van de agent en van je houding tegen hem/haar afhangt. In de meeste gevallen zal het dan inderdaad zijn zoals free_ltd zegt.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Comment

Waarschuwing wordt weinig uitgeschreven in zulke gevallen. Zoals gezegd, iedereen vergeet wel eens iets, en het rijbewijs kan via de dispatching nagevraagd worden, of achteraf in de eenheid. Daar gaat ge niks voor krijgen denk ik, tenzij ge echt tegengewerkt hebt ;-)
          Last edited by woetie20; 22/08/2016, 11:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woetie20 Bekijk Berichten
            Waarschuwing wordt weinig uitgeschreven in zulke gevallen. Zoals gezegd, iedereen vergeet wel eens iets, en het rijbewijs kan via de dispatching nagevraagd worden, of achteraf in de eenheid. Daar gaat ge niks voor krijgen denk ik, tenzij ge echt tegengewerkt hebt ;-)
            Hehe nee heb zeker niet tegengewerkt. Was in fout dus zinloos om te discussiëren :s
            Ze moeten ook iets doen op hun werkdag he

Comment

Working...
            X