Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen afgekeurd..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wagen afgekeurd..

Donderdag naar de keuring geweest en ben afgekeurd voor iets dat al 7 jaar wordt geldig gekeurd...!!!
    Namelijk mijn achterruit en 2 achterste zijruiten zijn met een folie verduisterd (werd gedaan door een prof) en het zat er al op toen ik die wagen 7 jaar geleden aankocht. en is nog steeds diezelfde verduistering.
    Hij was gekeurd voor verkoop bij aankoop en er was een geldig tuning pas (keuring) bij. het bewuste tuning van de ramen stond er ook op vermeld.. en dit voor 7 jaar lang nooit een probleem geweest voor de keuring en steeds werd de tuning pas vernieuwd..
    Ik zei hun dit ook en ze moesten er niets van weten..

de reden is niet te donker maar het zou te spiegelend zijn??

Ik heb nu 14 dagen de tijd om het eraf te halen en opnieuw te keuren.. .. maar ik weiger, omdat dit al altijd goed was..

wat kan ik eventueel doen om dit te doen keren en toch nog een geldig keuring te krijgen?
    iemand raad aub?

alvast bedankt voor de hulp

Ge zijt precies de juiste tegen gekomen daar.
    Heb dat ook op mijn "tuning" blad staan maar ben nog niet bij keuring geweest, heb de wagen nog maar net.

Comment

Ga naar een ander station, en laat daar een volledige keuring doen.
      Vorig jaar geen tuningkeuring, dit jaar wel terwijl het fabriek af is....
      Polo 6n 1.4

Comment

Ga terug en zeg dat ge het eraf gehaald hebt en nieuwe geplakt hebt. Is wss toch nen andere die ge dan gaat hebben.

Comment

De maximum reflectiegraad van folie op de achterste zijruiten en de achterruit mag maar 25% zijn, dus wettelijk gezien rij je al 7 jaar met wagen rond die niet voldoet aan de eisen, je hebt steeds geluk gehad dat men er niet over viel, nu krijg je in feite een terechte opmerking en je zult het moeilijk hebben om daar je gelijk in te halen omdat ze de jaren voordien er niet over gevallen waren...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik wist niet dat ze daar apparatuur hebben waarmee ze die reflectiegraad kunnen bepalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Ik wist niet dat ze daar apparatuur hebben waarmee ze die reflectiegraad kunnen bepalen.
              Dit hebben ze niet en daarom ga ik niet akkoord... hoe kunnen zei bepalen welke reflectiegraad...?

Comment

Dat dacht ik ook, ja ... ik sluit me aan bij de suggestie van Free_ltd, lijkt me een strak plan om net voor sluitingsuur uit te voeren.

Comment

Indien u kan bewijzen dat die folie de vorige jaren ook aanwezig was dan zou ik de stationchef er eens bij halen.

Comment

Gewoon een ander station proberen voor een volledige keuring, geen herkeuring.

Comment

Moogt ge voor een herkeuring wel naar een ander station?

Comment

nee maar voor een volledige keuring wel

Comment

Kunt ge dat nog nadat ge afgekeurd zijt? Want uw voorgaande groene kaart is toch vervangen door een rode met die opmerking. En ge moet de oude afgeven en dus is dat die rode met 'die' opmerking.

Comment

Ja dat kan na afkeuring, er gaat een volledige nieuwe keuring komen die in principe geen enkele rekening gaat houden met de vorige afkeur ook al moet men dan die rode afgeven.

Comment

yep, tuurlijk kan dat.
                              maar ze kunnen natuurlijk wel andere dingen vinden die niet in orde zijn.

zo ging ik met een oldtimer naar de keuring, afgekeurd op de handrem (25% verschil). auto weggebracht naar de garage, zij keken die na (geen probleem met handrem) en ze gaan ermee naar een andere keuring.
                              daar afgekeurd op de papieren (had geen GVA meer, maar wel document van de politie). niet in orde, dus nieuw gva aanvragen.
                              erna naar de keuring, deze keer afgekeurd op een band. reservewiel was verschillend profiel, dus dat mocht ook niet. band vervangen en nog eens naar de keuring, toen daar weer verschil op de handrem, maar dat lieten ze door aangezien het maar 25% is en dat is opmerking. 50% verschil op handrem is afkeur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                yep, tuurlijk kan dat.
                                maar ze kunnen natuurlijk wel andere dingen vinden die niet in orde zijn.

zo ging ik met een oldtimer naar de keuring, afgekeurd op de handrem (25% verschil). auto weggebracht naar de garage, zij keken die na (geen probleem met handrem) en ze gaan ermee naar een andere keuring.
                                daar afgekeurd op de papieren (had geen GVA meer, maar wel document van de politie). niet in orde, dus nieuw gva aanvragen.
                                erna naar de keuring, deze keer afgekeurd op een band. reservewiel was verschillend profiel, dus dat mocht ook niet. band vervangen en nog eens naar de keuring, toen daar weer verschil op de handrem, maar dat lieten ze door aangezien het maar 25% is en dat is opmerking. 50% verschil op handrem is afkeur
                                Kun je worden afgekeurd voor een verschillend profiel op de reserveband .?Kun je beter geen reservewiel instoppen dan, of is zo'n reparatie kit dan verplicht. ?

Comment

Of zo'n noodband van een fietswiel dik ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                    Een gelijkvormigheidsattest is niet verplicht bij een oldtimer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                      Kun je worden afgekeurd voor een verschillend profiel op de reserveband .?Kun je beter geen reservewiel instoppen dan, of is zo'n reparatie kit dan verplicht. ?

neen, dan heeft elke auto met thuiskomer prijs....

maar die afwijkende "reserveband" mag niet gemonteerd zijn op de keuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                        nee maar voor een volledige keuring wel
                                        Dus als je na afkeuring gewoon een nieuwe keuring laat doen bij een ander station, dan kan dat ander station niet zien dat je reeds elders afgekeurd was?

Bij afkeuring ben je verplicht naar hetzelfde station te gaan.

Comment

Working...
                                        X