Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen afgekeurd..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Dus als je na afkeuring gewoon een nieuwe keuring laat doen bij een ander station, dan kan dat ander station niet zien dat je reeds elders afgekeurd was?
    Tuurlijk wel, je gaat je rode kaart moeten afgeven :-)

Bij afkeuring ben je verplicht naar hetzelfde station te gaan.
    Voor de herkeuring wel, voor een nieuwe volledige keuring mag je altijd elders gaan.

Comment

Maar als dat ander station je rode kaart ziet en het punt waarop je bent afgekeurd, dan gaan zij toch bezwaarlijk je een groene kaart op dat punt geven.
      Dat zou me straf lijken.
      En dan zie ik het nut er niet van in ergens anders volledig opnieuw te laten controleren.
      Last edited by Vitus; 05/09/2016, 09:31.

Comment

Een visuele keuring van getinte ruiten kan afhankelijk van de beoordelaar wel eens verschillen.

Dat is nu eenmaal zo als men verkiest om geen toestel te gebruiken voor deze test.

Comment

En dan zie ik het nu niet van ergens anders volledig opnieuw te laten controleren.
          Met bovendien het risico dat ze daar nog wat nieuwe "gebreken" uit hun hoed toveren ...

Comment

Maar als dat ander station je rode kaart ziet en het punt waarop je bent afgekeurd, dan gaan zij toch bezwaarlijk je een groene kaart op dat punt geven.
            Dat zou me straf lijken.
            En dan zie ik het nut er niet van in ergens anders volledig opnieuw te laten controleren.
            uiteraard, ik zou het ook niet doen, maar het kan wel

Comment

Sleur die rommel er eens af evtl met een haardroger. Als het nu diende voor kinderen te beschermen tegen zonlicht tot daar aan toe. En tegenwoordige auto's hebben AC.
              Je rijdt toch niet met de president,koning of paus achteraan rond. Hetzelfde met die reklame op de achterruit 'bal van de sjotters' enz. Het lijkt of ze de gazet zijn .
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Een gelijkvormigheidsattest is niet verplicht bij een oldtimer.
                ja, dat dacht ik ook. en zelf hoofdbureau van de goca aan de telefoon die me zei dat die stationchef de auto moest aanvaarden zonder dat GVA. en die stationchef zei letterlijk tegen mijn broer (die werkte in de garage):
                mijn keuringsstation, mijn wetten en die auto wordt hier niet gekeurd. 3weken later mogen terug gaan met een vers GVA erbij en toen afgekeurd op een band. 4keuringen moeten doen om dan uiteinlijk toch een groene keuring te krijgen op het origineel probleem (handrem met 25% verschil)

als ge de wet goed leest, dan zal je zien dat een belgische wagen als oldtimer, die WEL een gva had, dat ook moet hebben als oldtimer.
                een importwagen hoeft dat niet te hebben

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Kun je worden afgekeurd voor een verschillend profiel op de reserveband .?Kun je beter geen reservewiel instoppen dan, of is zo'n reparatie kit dan verplicht. ?
                yep, dat kunnen ze. je auto moet op gelijke as, dezelfde bandenmaat en profiel hebben.
                mijn originele band was beschadigd in het loopvlak. reserveband had ander profiel, dus t was zowieso afkeur.

Dus als je na afkeuring gewoon een nieuwe keuring laat doen bij een ander station, dan kan dat ander station niet zien dat je reeds elders afgekeurd was?

Bij afkeuring ben je verplicht naar hetzelfde station te gaan.
                natuurlijk zien ze dat ook, aan je rode kaart. maar t is nu niet dat ze dat lezen hé. ze nemen je rode papier af en keuren je auto volledig. als het herkeuring is in hetzelfde station, dien je enkel het afgekeurde deel opnieuw te doen en betaal je 9€.
                ga je na afkeur naar een ander station, heb je weer volledige keuring aan uw been en betaal je 50-60€.

bij afkeur ben je NIET verplicht terug te gaan naar hetzelfde. heb ik al zoveel gedaan. en waarom dan wel, omdat er zoveel domme kloten op de keuring werken dat je gewoon van miserie ergens anders gaat.
                ze gingen mij al eens afkeuren op de gordels in mijn dodge. die hadden namelijk zo geen etiketje van europese goedkeuring. de auto was van 1977 en had origineel niet eens gordels. toen ik dan dreigde 30min later terug te komen zonder gordels, begonnen ze nog te zagen dat ge de gordels niet moogt verwijderen.
                LV van 1977 hoeft geen gordels te hebben, dus ik mag gewoon zonder rijden. ge zou voor minder gewoon naar een ander station rijden.

3jaar lang hebben ze niet gezien dat mijn remklauw vooraan een verkeerde beugel had waardoor de remklauw los zat... maar wel zagen over een motorkap logo dat niet mag, gordels zonder keuringsetiketje, servo die bijgebouwd werd, uitlaat die ingekort was voor de LPG installatie...
                Last edited by andydv; 05/09/2016, 15:33.

Comment

Dat zou me straf lijken.
                  Klantenbinding ? Kan je niet naar een station gaan dat door een ander bedrijf wordt uitgebaat?
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Uitgebaat of uitgebuit ? ...

@ andydv : http://www.goca.be/upload/documents_...2014-03-NL.pdf (gelijkvormigheidsattest komt nergens aan bod).

Comment

Working...
                    X