Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over boete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag over boete

Hallo, ik heb vandaag een brief van de politie gekregen, omdat ik in de file over de pechstrook die voorzien was voor bussen en taxi's. Ik gebruikte de pechstrook omdat ik 1,5 km verder de afrit moest nemen en ja toen zag ik politie en direct terug ingevoegd in de file en vandaag een brief van de politie gekregen.

Op de brief staat dat ik in overtreding was met:
    *Overtreding 3e graad
    *Overtreding 2e graad
    *Overtreding 1e graad

Nu is mijn vraag; hoeveel zou de boete ongeveer bedragen?

Ze kan niet zwaar genoeg zijn.

Verstuurd met de postduif.

Comment

De pechstrook dient zoals je weet voor andere zaken dan sneller aan de afrit zijn. 330€ onmiddellijke inning indien geen verzwarende opmerkingen. Mijn advies: betalen en je bent er nog goed vanafgekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
        De pechstrook dient zoals je weet voor andere zaken dan sneller aan de afrit zijn. 330€ onmiddellijke inning indien geen verzwarende opmerkingen. Mijn advies: betalen en je bent er nog goed vanafgekomen.
        Ja weet ik, op dat moment reden er andere voertuigen ook over die strook, dus ik dacht ik ga er ook over rijden, maar ja blijkbaar toch niet zo slim
        Is die 330 euro voor alle 3 graden tesamen?

Comment

dat anderen het ook deden is geen argument
          met de rally van ieper worden van tijd een ganse rits van 20-50 voertuigen een parkeerboete gegeven wanneer ze ergens niet mogen staan (meestal een evacuatieroute)
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Vraag over boete

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
            Ja weet ik, op dat moment reden er andere voertuigen ook over die strook, dus ik dacht ik ga er ook over rijden, maar ja blijkbaar toch niet zo slim
            Is die 330 euro voor alle 3 graden tesamen?
            Voor zover ik weet wel.

Comment

ZO FRUSTEREND!
              Vandaag ook file, ik moest er 1km verder ook af, zie tientallen autos gewoon over de pechstrook rijden...
              Waarom doen mensen dit???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                Ja weet ik, op dat moment reden er andere voertuigen ook over die strook...
                hehe, dan gaan er een heleboel andere ook prijs hebben nu .
                gerechtigheid.

ik kwam er vroeger ook zo altijd tegen. mijn pinker stond op en ik was aan het aanschuiven voor de afrit. naast mij de pechstrook VOL met van die gasten die sneller wilden zijn.
                hoeveel claxons ik gehoord heb toen ik gewoon de afrit nam en mij geen reet aantrok dat er daar op de pechstrook claxoneren dat ik hen de pas af snijd. ik volg de regels en pechstrook heeft geen voorrang.

om de één of andere reden heeft er geenenkele het geriskeerd in mijn deur te rijden. de deuken rechts zal hen blijkbaar doen inzien hebben dat ik niet wijk

Comment

Ik pleit voor een legalisering van het gebruiken van de pechstrook voor al wie er meteen af moet in een (quasi) stilstaande file.

Maakt de file toch veel korter voor al diegenen die rechtdoor moeten als iedereen die er af moet dat vlot kan doen?

Is er een wagen met pech? Geen probleem, driehoek zetten voldoende ver achter je wagen (zoals nu wettelijk al moet) en dan weet iedereen dat ze de pechstrook niet moeten gebruiken.

Eigenlijk me altijd afgevraagd waarom het niet al langer mag...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Eigenlijk me altijd afgevraagd waarom het niet al langer mag...
                    Pechstrook dient toch niet enkel voor auto's met pech?

Als er door een zwaar ongeval een file ontstaat, en er mag over de pechstrook gereden worden, dan staat daar binnen de kortste keren ook file, en kunnen de hulpdiensten niet meer door.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

allemaal goed en wel Timothy, ik heb in files gestaan waar er om de paar seconden een auto langs rechts kwam voorbijgeraasd aan minimum 80 per uur, ge zult daar maar staan met uwen auto die aan het oververhitten is op het eerste vak omdat de fans niet meer draaien.

Comment

Timothy, zoals jij redeneert gaan er nog meer doden vallen op de snelweg omdat de hulpdiensten nooit ter plaatse kunnen geraken.

De opmerking "ik maak de file korter" doet vele agenten steigeren.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Tegenwoordig maken ze op verschillende plaatsen "spitsstroken" van de pechstrook, daar is er ook geen plaats meer voor auto's met pech of voor de hulpdiensten.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat is op plaatsen waar veel op en afritten zijn en dus meer mogelijkheden op korte afstand voor de hulpdiensten zijn.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

De gazet zegt 55 EUR, ervaring hier was 330 EUR zeker?

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Vorige week bij Luk Alloo en de Wegpolitie, ook een paar pechstrookracers aan de kant gezet. Dacht dat boete 110 euro was, of ben ik verkeerd ?
                                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                  De gazet zegt 55 EUR, ervaring hier was 330 EUR zeker?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ders-E17.dhtml

TO beging blijkbaar nog andere overtredingen dan enkel over de pechstrook rijden (1e, 2e en 3e graad).
                                  330 is de onmiddellijke inning voor die drie overtredingen samen (55 + 110 + 165).
                                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

dat stuk op de E17 naar frankrijk ken ik, rijd daar regelmatig naar Rijsel.
                                    als je daar 70 rijd met de auto, vliegen de vrachtwagens u met veel getoeter voorbij

Comment

Ten eerste zou ik racen niet tolereren, eerder aan 20 km/h de stilstaande file voorbijrijden tot aan de volgende afrit.

Voor de hulpdiensten: in Duitsland ontstaat er een soort '4de rijstrook' tussen de tweede en derde band doordat iedereen respectievelijk uiterst rechts en links in het vak gaat rijden. Al filmpjes van gezien.

In de praktijk zou ik het probleem aanpakken door heel wat uitvoegstroken een pak langer te maken dan nu, zodat je legaal de file kan voorbijrijden, maar zo maak je het waarschijnlijk gemakkelijk voor egoïsten om gewoon afrit-oprit te spelen en tijd te winnen op die manier...

Hmm, niet gemakkelijk!

Een kennis van me was ooit de file voorbij aan het rijden op de pechstrook (had telefoon gehad dat zijn zieke vader aan zijn laatste uur bezig was en wou snel naar het ziekenhuis). Zwaantje die hem initieel tegenhield om te bekeuren heeft hem begeleid door de file naar het ziekenhuis, vond ik wel knap...
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

je gaat mensen gewoon op d pechstrook laten rijden dan, pechstrook afrit oprit pechstrook, 't zal knap zijn

Comment

Working...
                                        X