Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over boete

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Ze kan niet zwaar genoeg zijn.

Verstuurd met de postduif.
    Wat is de vlaamse vriendschap toch mooi
    Dat de overheid eerst vlotter verkeer mogelijk maakt...........

Comment

Welke vriendschap?

Comment

Die strook waar ik op reed stond 'BUS/TAXI', maar mag ik daar ook op rijden als ik mijn auto pech heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
          Die strook waar ik op reed stond 'BUS/TAXI', maar mag ik daar ook op rijden als ik mijn auto pech heeft?
          Als je wagen een taxi is ja... een busbaan (de rijstrook voorbehouden voor voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, taxi’s en voertuigen voor schoolvervoer) is geen pechstrook dus neen andere voertuigen dan de toegelaten voertuigen hebben daar niets te zoeken zelfs niet in geval van pech...

Wat wel mag is dat andere voertuigen (dan de toegelaten voertuigen) hierop rijden om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden en in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt om van richting te veranderen, ook mogen ze deze rijstrook dwarsen om een naastgelegen parkeerplaats of een in/uitrit te bereiken of te verlaten.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

neen, bij pech moet u zo ver mogelijk naar rechts gaan staan en het voertuig proberen reglementair te parkeren. Lukt dat niet dan moet je dat aangeven met de gevaren driehoek.

betreffende rijden op de busstrook: u mag daar enkel op rijden als u aan het volgende kruispunt moet afdraaien (en da's in de richting waar de busstrook ligt: als ze rechts ligt moet u naar rechts aan het kruispunt, ligt ze links moet u naar links)
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ...betreffende rijden op de busstrook: u mag daar enkel op rijden als u aan het volgende kruispunt moet afdraaien (en da's in de richting waar de busstrook ligt: als ze rechts ligt moet u naar rechts aan het kruispunt, ligt ze links moet u naar links)
              En enkel in de onmiddellijke omgeving van het kruispunt Flappy dit artikel (72.5) is in 2011 aangepast geweest omdat dit er vroeger niet bij stond en je dus bijgevolg op de busbaan kon rijden tussen 2 kruispunten als je het volgende kruispunt afsloeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                Pechstrook dient toch niet enkel voor auto's met pech?

Als er door een zwaar ongeval een file ontstaat, en er mag over de pechstrook gereden worden, dan staat daar binnen de kortste keren ook file, en kunnen de hulpdiensten niet meer door.
                En als er daar toevallig een vrachtwagen met pech staat dan kunnen hulpdiensten wel door?

Waarom rijden hulpdiensten niet tussen eerste en tweede vak? Zoals in vele andere landen???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  En als er daar toevallig een vrachtwagen met pech staat dan kunnen hulpdiensten wel door?

Waarom rijden hulpdiensten niet tussen eerste en tweede vak? Zoals in vele andere landen???
                  In een land waar 95% met iets anders bezig is dan autorijden wordt dit moeilijk.
                  Ze doen nu al alles wat ze kunnen om een motorrijder niet te moeten doorlaten in een file.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    En enkel in de onmiddellijke omgeving van het kruispunt Flappy dit artikel (72.5) is in 2011 aangepast geweest omdat dit er vroeger niet bij stond en je dus bijgevolg op de busbaan kon rijden tussen 2 kruispunten als je het volgende kruispunt afsloeg...
                    Da's juist maar dat punt is onduidelijk ( niet het enigste trouwens ). Men wil verkeer weghalen van een rijstrook die waarschijnlijk al te vol staat. Probleem is dan ook dat men op die busstrook een vertraging gaat aanbrengen en waar je dan ook de functie ervan ondermijnt. Beter gewoon afschaffen ofwel duidelijker maken wanneer men er wel en niet van gebruik mag maken en vooral over welke afstand. Maar de gemiddelde chauffeur kennende komt daar weer misbruik van, iets wat ik dagelijks zie.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Als je wagen een taxi is ja... een busbaan (de rijstrook voorbehouden voor voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, taxi’s en voertuigen voor schoolvervoer) is geen pechstrook dus neen andere voertuigen dan de toegelaten voertuigen hebben daar niets te zoeken zelfs niet in geval van pech...

Wat wel mag is dat andere voertuigen (dan de toegelaten voertuigen) hierop rijden om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden en in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt om van richting te veranderen, ook mogen ze deze rijstrook dwarsen om een naastgelegen parkeerplaats of een in/uitrit te bereiken of te verlaten.
                      Ja, en wat als mijn auto uit valt tijdens het rijden? Dan heb ik geen andere keuze dan die op de BUS/TAXI strook te zetten.
                      Ik moest mijn afrit 1 km verder hebben, mag ik mij dan niet op die strook begeven om die afrit te nemen?

Comment

1 km is niet wat men noemt in de onmiddellijke omgeving. Het feit dat ge daar dan reed, doet eerder vermoeden dat ge aan het foefelen was (en vandaar ook de boete).
                        Pas op, ik begrijp uw standpunt. Maar ik begrijp ook de verbaliserende agenten die waarschijnlijk in hun leven al de meest bizarre redenen te horen hebben gekregen waarom iemand daar reed en daar eigenlijk niets te zoeken had.
                        Aan u om het tegendeel te bewijzen en dat zal je dan moeten doen in de rechtbank als je de boete wil aanvechten. Je kan nog een bezwaarschrift indienen bij de Procureur des Konings, maar daar worden die in 99,9% van de gevallen verticaal geklasseerd (want die hebben diezelfde excuses ook al allemaal gehoord).
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          Da's juist maar dat punt is onduidelijk ( niet het enigste trouwens ). Men wil verkeer weghalen van een rijstrook die waarschijnlijk al te vol staat. Probleem is dan ook dat men op die busstrook een vertraging gaat aanbrengen en waar je dan ook de functie ervan ondermijnt. Beter gewoon afschaffen ofwel duidelijker maken wanneer men er wel en niet van gebruik mag maken en vooral over welke afstand. Maar de gemiddelde chauffeur kennende komt daar weer misbruik van, iets wat ik dagelijks zie.
                          Het gebruik mogen maken van die speciale rijstrook heeft niets te maken met het al dan niet volstaan van een andere rijstrook je mag er altijd gebruik van maken voor de uitzonderingen die zijn opgegeven, maar je hebt zeker gelijk dat er veel onduidelijkheid is met de term "onmiddellijke nabijheid".

Comment

bus/taxi rijstrook mag je niet nemen als je 1.5km verder pas de afrit moet nemen.
                            pechstrook kun je slimmer moeten spelen van het moment je de politie ziet. 4pinkers aanzetten, gewoon ff stoppen op de pechstrook en uwe motorkap openen.
                            trek daar dan uw watersensor ofzo los en start je auto. normaal gaat dan een rood lampje branden. dan draai je alles dicht, motorkap dicht en rijd je verder tot de politie. als ze je stoppen, kan je dan het rode lichtje tonen dat in de file begon te branden en zeggen dat je daarvoor ff gestopt hebt.
                            niet de schoonste methode maar voorkomt je wel een boete.

ik heb ook al 1keer over de pechstrook naar een afrit gereden, toen ik 4uur stilstond op de brussele ring in de file. had al 4autos gepasseerd waar witte stoom uit kwam, en ik werd de 5de...
                            motor stilleggen lukte niet eens meer, bleef gewoon nadieselen (t was een naft motor). niks anders kunnen doen dan pechstrook op en acceleren om rijwind te krijgen. dan de afrit af. de auto stonk van ver naar verbrand, chauffageunit was vastgelopen en had ook al brand gevat (had die gebruikt om de motor te koelen). politie heeft me gezien en geen boete gehad

Comment

Ik vind het dan lachen als camionchauffeurs zich zo net een beetje over de lijn zetten zodat die idioten niet meer kunnen passeren, ambiance gegarandeerd Tis file voor iedereen. & als ge de afrit effectief nodig hebt kan ik uw frustratie wel ergens begrijpen, maar er zijn er zoveel die over de pechstrook de afrit nemen die 2km verder is, en dan gewoon weer de autostrade oprijden om sneller te zijn dan de rest.

Comment

Voor al je vragen over verkeersboetes is dit een goede website...
                                Bereken jouw verkeersboetes dankzij onze boetecalculator. Krijg een accurate berekening van jouw verkeersboetes! Bereken nu...

Comment

Ik beging onlangs ook een snelheidsovertreding, en berekende gemakkelijk zelf de hoogte van de boete met een boetecalculator.
                                  Bereken jouw verkeersboetes dankzij onze boetecalculator. Krijg een accurate berekening van jouw verkeersboetes! Bereken nu...

Comment

Working...
                                  X