Oorspronkelijk geplaatst door Philken
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidslimiet van 160 km/u op snelwegen bij ideale omstandigheden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DriveSafer Bekijk Berichten
Zuiver hypothetisch? In welk opzicht? In Duitsland is er op 65% van de Autobahn geen snelheidslimiet. In Oostenrijk heeft men ooit ook een testtraject ingevoerd met een snelheidslimiet van 160 km/u. Waarom zou dat hier dan niet realistisch zijn?
"Stads"wagens horen in een stad thuis. Indien zij graag de snelweg op willen, zijn zij niet natuurlijk niet verplicht om 160 km/u te rijden, net zoals geen enkele chauffeur daartoe verplicht is.
Ik besef tevens dat hier een bepaald gevaar aan verbonden is. Ik weet echter niet of jij de plannen van Weyts gevolgd heb om vanaf 2018 heel het snelwegennet te voorzien van trajectcontroles.... Dan is het gedaan met individuele verantwoordleijkheden.
Daarnaast, heel wat personen vinden de infrastructuur en de gelegenheden om de snelheid te verhogen in Belgie ongeschikt. Als het dan op investeren aankomt, dan vind ik dat er heel wat betere investeringen kunnen gebeuren, al was het maar om de stilstand op een betere manier aan te pakken.
Ik zie persoonlijk niet hoe het voorstel op een structurele manier zou kunnen bijdragen aan het verhogen van de huidige mobiliteit. Er is gewoon te weinig maatschappelijke return.
Wat de opmerking betreft dat met trajectcontroles het gedaan is met individuele verantwoordelijkheid: met of zonder die controles, zodra je deelneemt aan het verkeer moet je je verantwoordelijkheid willen opnemen, dat staat los van controles.
M.i. wordt er teveel van uitgegaan dat rijden een individueel gebeuren is, maar het is een groepsgebeuren omdat je de beschikbare ruimte deelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DriveSafer Bekijk Berichten
De enige keer dat ik slipte op de snelweg, was toen ik in de Ardennen van een regenbui plots in een sneeuwbui reed tegen 120 km/u. De omstandigheden waren veel te slecht toen, maar ik was nog meer onervaren en meer roekeloos.
Het waren omstandigheden die zich niet leenden voor die snelheid.
Indien je telkens in de spits rijdt, kan ik dat begrijpen. Daarbuiten is iets sneller dan 120 km/u toch sowieso mogelijk?
Dat van die kostprijs van het circuit ben ik niet zo zeker van.
Trouwens, met Weyts als minister is het in 2018 met "ook eens te snel rijden".
daarbuiten is idd +120 mogelijk, mijn cc staat tussen 125 en 130 ingesteld(gisteren nog sneller gereden, paar keer voor een 20tal seconden)zo heb ik geen stress om boetes te ontvangen en rij ik ietsje sneller dan 95% van de rest, kwestie om niet te lang in de buurt van halfslapende bestuurder te verblijven
circuitrijden maak je zo duur als je wil, een uurtje kost 60€, evenveel als 15km/u te snel te rijden voor 10 seconden(als je't juist doet waar ze staan...)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Inderdaad, ik vraag me af waarom je als land of als voorstel van Safedriver(hoe kom je er feitelijk bij om die naam te kiezen) zou opteren om de max naar 160 te verhogen daar waar het op de meeste plaatsen in Europa 130 is. Laten we misschien dat al eens bereiken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwaarom is iedereen hier voorstander van een staat die gaat zeggen wanneer je naar de wc moet en hoe je je poep moet afvegen...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
zo'n mensen haal je van de baan... zou ondertussen ook al meer dan duidelijk moeten zijn dat mensen die gewoon hersenloos de regels volgen even gevaarlijk zijn... geen beperkingen en enkel de mensen die zelf genoeg kunnen inschatten wat waar en wanneer kan. auto rijden is geen recht maar een privilege.
idem met ons school systeem, omdat er domme kinderen zijn gaan ze de slimme gaan afstraffen door het niveau van heel het systeem naar beneden te halen.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenzo'n mensen haal je van de baan...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik denk dat 160 + 10 km/u eerder snel als een minimum zal aanzien worden door de bestuurders die over een voertuig beschikken die dit aankan. (120+10 is nu ook een regel voor velen...)
De op en afritten liggen tevens te dicht op elkaar voor een dergelijk idee.
En ja 's nachts is er geen verkeer, maar om dit als vrijgeleide te beschouwen?
Hier in het dorp loopt er ook geen kat meer rond op zo'n tijdstip, mogen we dan ook sneller?
Ik zou eerder opteren voor een systeem zoals in Frankrijk. Een combinatie 130-110km/u naar gelang de weersomstandigheden en verstedelijking.
Voorts denk ik dat er meer snelheid kan gewonnen worden als iedereen de vakken beter benut en inspeelt op de verkeersdrukte.
Ik ben het redelijk beu om van het uiterst rechtse vak helemaal naar links te moeten gaan en dan terug naar rechts omdat er iemand op vak 2 tuft aan 110km/u...
Of gas geven en remmen en dan weer gas geven... Ik moet zeggen dat dit op stukken met traject controle enorm verbeterd is.
Ik cruise ook geregeld aan 110, maar dan op het rechtse vak. Bij het inhalen geef ik dan wel eens een tandje bij om niemand te hinderen (of wacht ik, zelfs al rijd de aanstormende auto 160).
Misschien moet de minimum snelheid wel eens opgetrokken worden. 70km/u.... ik kom er zo soms tegen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenge moet eens 120 per uur rijden met een caravan achter uw gat (mag in belgie) en tegen 160 worden voorbijgestoken door een sprinter -3.5 ton, adrenaline verzekerd
Comment
-
Waarom 160 ?
Waarom dan niet meteen onbeperkt zoals in Duitsland ?
En alleen in België ?
Mag wel eens eenheid rond komen in Europa.
Ik lees hier een probleem met op- en afritten die te kort bij elkaar liggen, maar wat dan met de eeuwige linksrijders, dat zijn toch ook serieuze stoorzenders ?
En ook, zijn de snelwegen van een zodanig goede kwaliteit dat een hogere snelheid mogelijk/veilig is ?
Maar vergeten we hier geen belangrijkere dingen ?
Dagelijks honderden kms file...
Welke twintiger die pas z'n rijbewijs behaald heeft, kan veilig uit een slip geraken ?
Fietspaden om op te verongelukken en fietsers die dan maar op de weg rijden...
Voorrang van rechts dat niet gebruikt wordt om het verkeerd duidelijker te maken of veiliger, maar als een soort van snelheidsremmer, met "hoofdbanen" waarbij het ene kruispunt staat voor voorrang van de hoofdbaan en het volgende voor voorrang van rechts en het volgende weer voorrang van de hoofdbaan...
En Begië met op de rijkswegen in Vlaanderen 70 km/u en in Wallonië 90 km/u...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwaarom is iedereen hier voorstander van een staat die gaat zeggen wanneer je naar de wc moet en hoe je je poep moet afvegen...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenzo'n mensen haal je van de baan... zou ondertussen ook al meer dan duidelijk moeten zijn dat mensen die gewoon hersenloos de regels volgen even gevaarlijk zijn... geen beperkingen en enkel de mensen die zelf genoeg kunnen inschatten wat waar en wanneer kan. auto rijden is geen recht maar een privilege.
idem met ons school systeem, omdat er domme kinderen zijn gaan ze de slimme gaan afstraffen door het niveau van heel het systeem naar beneden te halen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Daar heb je een punt natuurlijk, maar zo werkt het niet. Even zeer, jammer genoeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Vervalt de verzekering niet vanaf 130km/h in Duitsland?
Autostrade is voor mij = cruisecontrol. Rij je vaak in druk verkeer, dan is een actieve cruisecontrol die afstand houdt en kan afremmen bij een plotse file de moderne keuze, en op sommige wagens moet je ook al niet meer zelf sturen. Moderne vraagstellingen zijn hier, zolang de automatische systemen niet perfect zijn, men de aandacht van de bestuurder op peil houdt indien het mis zou gaan.
Snelheidslimiet omhoog is direct onmodern, en van het enige echte voordeel, een beperkte en redelijk theoretische tijdsbesparing, is weinig relevant doordat we in de nabije toekomst andere dingen gaan doen in de auto op de Autostrade dan hem besturen... En inderdaad, moest het ooit zodanig prevalent zijn en de systemen op alle categorieën voertuigen werken goed samen, zou men eventueel sneller kunnen rijden... in de file. Automatisch blokrijden met kleine afstand....ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk BerichtenWaarom 160 ?
Welke twintiger die pas z'n rijbewijs behaald heeft, kan veilig uit een slip geraken ?
Als 'bedrijfsuitstapje' eens een namiddag slipcursusje gedaan met de collega's....
Mijn conclusie was toen: NIEMAND kon dit, van jong tot 'oud'.
Soms was er eens eentje die wat meer geluk had bij poging nr X.
Na een beetje uitleg en wat oefenen ging het bij een enkeling wat beter.
Idem bij de oefeningen met plotse uitwijkmanoeuvre...
Wat hebben we WEL onthouden van die namiddag was dat je best je snelheid steeds aanpast aan de omstandigheden zodat je niet in een slip terecht komt.
De snelheid die we op het parcours haalden voor de uitwijkoefeningen lag ergens op 50 à 60 km/u. Ik kan me er iets bij voorstellen als je dit bij 160 km/u moet doen.
Er gaat nog bitter weinig volk op de baan mogen als iedereen die deze oefening niet perfect ten allen tijde kan uitvoeren zijn rijbewijs moet inleveren, zoveel is zeker.
Maar ongetwijfeld is het merendeel hier op het forum een geboren rallykampioen of F1 rijder.... of ik werk in een bedrijf met allemaal zondagsrijders, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Last edited by Maurice P.P.; 03/01/2017, 17:13.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Hahahahahaha
Als 'bedrijfsuitstapje' eens een namiddag slipcursusje gedaan met de collega's....
Mijn conclusie was toen: NIEMAND kon dit, van jong tot 'oud'.
Soms was er eens eentje die wat meer geluk had bij poging nr X.
Na een beetje uitleg en wat oefenen ging het bij een enkeling wat beter.
Idem bij de oefeningen met plotse uitwijkmanoeuvre...
Wat hebben we WEL onthouden van die namiddag was dat je best je snelheid steeds aanpast aan de omstandigheden zodat je niet in een slip terecht komt.
De snelheid die we op het parcours haalden voor de uitwijkoefeningen lag ergens op 50 à 60 km/u. Ik kan me er iets bij voorstellen als je dit bij 160 km/u moet doen.
Er gaat nog bitter weinig volk op de baan mogen als iedereen die deze oefening niet perfect ten allen tijde kan uitvoeren zijn rijbewijs moet inleveren, zoveel is zeker.
Maar ongetwijfeld is het merendeel hier op het forum een geboren rallykampioen of F1 rijder.... of ik werk in een bedrijf met allemaal zondagsrijders, dat zou natuurlijk ook kunnen.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
Comment