Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidslimiet van 160 km/u op snelwegen bij ideale omstandigheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • die moet dan ook maar zorgen dat zijn snelheid daar aan aangepast is he. je kan moeilijk verwachten op alles te kunnen anticiperen want dan blijf je beter thuis.
    Als we naast elkaar rijden op de snelweg en ik trek mijn stuur jou kant op is er ook niet veel die je kan doen he? hoe goed je ook wil anticiperen op allerhande situaties
    lets have some more member berries

    Comment


    • M.a.w.: iemand rijdt aan 110 km/u op het rechter baanvak op de verder lege 2-vaks autosnelweg, wil een vrachtwagen inhalen, kijkt in zijn spiegels, ziet in de verte wel lichten achter hem, maar schat in dat het veilig is om in te halen, rekening houdend dat het achteropkomend voertuig zich ook aan de snelheidsbeperkingen houdt.
      Die achteropkomende leukerd vindt het echter het uitgelezen moment om 'eens goed gas te geven', want, het is veilig, rustig enz...
      Die mens die dan de verkeerde inschatting maakt en vlak voor ons snelheidsduiveltje van rijstrook verandert, dat is dan zeker de 'gevaarlijke zot'?

      Comment


      • Net daarom dat ik in zo'n situatie mijn snelheid laat zakken tot 140 als ik passeer. Mensen verwachten niet dat je zo snel afkomt en daar moet je rekening mee houden. Dus bij enige drukte = niet gaan snel rijden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Net daarom dat ik in zo'n situatie mijn snelheid laat zakken tot 140 als ik passeer. Mensen verwachten niet dat je zo snel afkomt en daar moet je rekening mee houden. Dus bij enige drukte = niet gaan snel rijden
          Foutje.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
            M.a.w.: iemand rijdt aan 110 km/u op het rechter baanvak op de verder lege 2-vaks autosnelweg, wil een vrachtwagen inhalen, kijkt in zijn spiegels, ziet in de verte wel lichten achter hem, maar schat in dat het veilig is om in te halen, rekening houdend dat het achteropkomend voertuig zich ook aan de snelheidsbeperkingen houdt.
            Die achteropkomende leukerd vindt het echter het uitgelezen moment om 'eens goed gas te geven', want, het is veilig, rustig enz...
            Die mens die dan de verkeerde inschatting maakt en vlak voor ons snelheidsduiveltje van rijstrook verandert, dat is dan zeker de 'gevaarlijke zot'?
            als de afstand nog groot genoeg is is dat toch ok? als die dat doet terwijl je snelheidsduiveltje slechts 40m achterop zit is dat een gevaarlijke zot ja
            lets have some more member berries

            Comment


            • Dan dienen de remmen en je rijkunsten nog voor iets... zou maar saai zijn 2 uur aan een snelheid van 160 rijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

                Waarom moet er altijd iets te winnen zijn? Tegen 200km/h over de autobahn (al is het maar voor een kort stukje), de fun, de kik, de adrenaline?
                En wat is er mis met eens goed doorvlammen 'voor de fun'? Zolang je andere niet in gevaar brengt...

                Aan 200km/ is uw remafstand de volgende:

                200km/u = 55 m/sec

                reactietijd tussen het opmerken van het gevaar en het intrappen van de rem): 1 seconde : 55meter
                remvertraging= 10m/sec² (personenwagen met perfecte banden en remmen, mooi glad ruw wegdek en droge omstandigheden, wagen niet beladen)
                remweg = snelheid² / 2x remvertraging
                remweg = 25²/20 = 3025/20 = 151 meter

                totale remafstand = 151 + 55 =206 meter (in perfecte omstandigheden)

                Toch even iets om bij na te denken...
                Als je dan ook nog eens gaat rekening houden dat bij 200 km/u uw gezichtsveld al erg vernauwd is en je eventueel dreigend gevaar buiten dit gezichtsveld helemaal niet zal opmerken...

                Nu mag er mij eens iemand proberen te overtuigen dat ge niemand in gevaar brengt... tenzij de autobahn voor u wordt afgesloten zodat nergens iemand kan opduiken...

                Comment


                • optimistische cijfers: reactietijd is vaak groter dan 1 seconde. En als je moet beginnen remmen gaan de meesten niet meteen vol in de remmen. 't is pas op het laatste stuk als men merkt dat het fout kan gaan dat er vol geremd wordt. Maw de remafstand is een pak groter.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Daarom dat ze BAS uitgevonden hebben en serie ingebouwd wordt. Is bewezen dat in een noodsituatie de mensen niet hard genoeg doorremmen en zelfs eventjes de rem lossen als het ABS in werking treedt. Hierom BAS, die herkent een noodstop aan de snelheid waarmee het rempedaal ingeduwd wordt en zal direct maximale remkracht geven. Ook de korte onderbreking wordt opgevangen. Iedereen die ooit een noodstop deed zal dit wel al gevoeld hebben. Alles voor de veiligheid hee

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Daarom dat mercedes BAS uitgevonden heeft en serie ingebouwd wordt. Is bewezen dat in een noodsituatie de mensen niet hard genoeg doorremmen en zelfs eventjes de rem lossen als het ABS in werking treedt. Hierom BAS, die herkent een noodstop aan de snelheid waarmee het rempedaal ingeduwd wordt en zal direct maximale remkracht geven. Ook de korte onderbreking wordt opgevangen. Iedereen die ooit een noodstop deed zal dit wel al gevoeld hebben. Alles voor de veiligheid hee
                      bas geraakt nooit onder die theorie van potteke pis + dat bas nog bij veel merken de noodsituatie moet herkennen, als de chauffeur rustig begint in te remmen gaat hij daarna nooit naar 100% gaan

                      ofwel

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        optimistische cijfers: reactietijd is vaak groter dan 1 seconde. En als je moet beginnen remmen gaan de meesten niet meteen vol in de remmen. 't is pas op het laatste stuk als men merkt dat het fout kan gaan dat er vol geremd wordt. Maw de remafstand is een pak groter.
                        Juist om te vermijden dat er mij zou verweten worden dat ik zou overdrijven ben ik redelijk optimistisch gebleven.
                        Ik heb zelfs geen rekening gehouden met de tijd nodig om nog maar de 'hindernis' op te merken...
                        Eigenlijk mag men stellen dat bij mijn voorbeeld ergens iets tussen de 50 en 100 m extra mag gerekend worden.

                        Je mag er niet aan denken als de omstandigheden iets minder gunstig zijn... wegdek wat minder glad/ruw, banden al een beetje versleten, remmen die een ietsie pietsie slijtage vertonen... en je zit al gauw aan een remafstand van een kleine 400 of 500m.

                        Moderne auto's kunnen deze snelheden inderdaad gemakkelijker aan, maar of de chauffeur die nu zoveel beter aankan zou ik toch willen betwijfelen.
                        En er zijn onomstotelijk de natuurwetten die niet te misleiden zijn.
                        Last edited by Maurice P.P.; 23/02/2017, 11:50.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                          bas geraakt nooit onder die theorie van potteke pis + dat bas nog bij veel merken de noodsituatie moet herkennen, als de chauffeur rustig begint in te remmen gaat hij daarna nooit naar 100% gaan

                          ofwel
                          T is een hulpsysteem gelijk een ander hee... Je hebt het als extra maar mag er niet gaan op vertrouwen. Zelfde met bvb ABS. In't begin dachten de mensen dat ze sneller zouden stilstaan hiermee, terwijl het eigenlijk niet juist is. Ben wel voorstander van al die extra hulpsystemen, het kan eventueel een menselijke fout opvangen, zeker de meest moderne zoals het automatische remsysteem. Dat zou standaard moeten zijn. (en al zeker voor vrachtwagens).

                          Comment

                          Working...
                          X