Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelheidslimiet van 160 km/u op snelwegen bij ideale omstandigheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
    Welke twintiger die pas z'n rijbewijs behaald heeft, kan veilig uit een slip geraken ?
    Met een condoom lukt dat nochtans best aardig
    Last edited by BertVS; 10/01/2017, 20:50.
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • #82
      Haha ja, maar aan 160 zal 't toch ook naar verbrande caoutchou ruiken

      Comment


      • #83
        En wat is de definitie van ideale omstandigheden ?
        Want op dat vlak zal bij een voorval dat voor de rechtbank komt, de ene rechter ook strenger oordelen dan de andere...

        Comment


        • #84
          In ideale omstandigheden heb je geen condoom nodig.

          Comment


          • #85
            Zonder het hele topic te hebben gelezen:

            160 is niet doenbaar. Niet omdat ik het zelf niet wil of aan kan, maar omdat de weg bevolkt wordt door merendeels mensen die ik nog zie verongelukken met een trottinet.
            Op het moment dat de overheid het rijbewijs als een echt rijbewijs beschouwt en dus ook mensen afkeurt omdat ze nooit aan de voorwaarden gaan voldoen, dan kan je eventueel over zoiets nadenken, maar zoals nu, dat het in wezen een melkkoe is (kent iemand nog die kerel die na zijn 99ste rijtest was geslaagd, uiteraard was die kerel een ongelooflijke sukkel, zeg maar ronduit levensgevaarlijk idioot in het verkeer tot aan zijn 98ste poging, maar tadaa, poging 99 is het wel gelukt (zelfs op basis van toeval zou je sneller dan in 99 pogingen moeten kunnen) en de kerel wordt dus opeens wel volledig geschikt om deel te nemen aan het verkeer.

            Bitch please! Zo mensen moet je na 5 pogingen tegen zichzelf beschermen en ongeschikt verklaren, maar bon, 99x betalen, de overheid zag dat het goed was (voor de kassa).

            Momenteel denk ik dat we heel blij zullen mogen zijn als het ooit naar 130 gaat.

            Comment


            • #86
              Dat is intussen wel gebeterd, tegenwoordig moet je verplicht lessen volgen als je voorlopig vervalt of twee keer buist.

              Comment


              • #87
                het examen duurt 45 minuten... en cadeau's geven ze heus niet

                waar wel een hiaat inzit, betreft het rijexamen met buitenlanders. Als die al een rijbewijs hebben maar toch een examen moeten afleggen om hier te mogen rondrijden, mogen zij zoveel proberen als nodig is om erdoor te geraken zonder dat ze na 2 maal naar de rijschool moeten gaan. Zij mogen ALLEEN naar het examencentrum rijden en na het examen ALLEEN naar huis rijden.
                Als Belg moet u na 2 uitgestelde examens 6 uur rijles volgen. Maar als het na die 6 uur niet voldoende is, dan zeg ik dat ook tegen de leerling. Dan is het zijn/haar keuze om het examen te laten doorgaan.
                Trend die we wel heel erg opmerken: hoe slecht het niveau van de jongeren wel niet geworden is de afgelopen jaren. Waar ge vroeger iemand op 10 les al goed zelfstandig kon leren rijden, is dat nu eerder een uitzondering. Enkel die heel sterk gemotiveerd zijn en daardoor ook veel met thuis gaan oefenen hebben aan die 10 lessen genoeg. De rest heeft de keuze: ofwel lessen bijnemen (en na les 5 kunnen we dat al goed inschatten) ofwel goed met hun thuis gaan oefenen. Die krijgen dan ook na die 10 lessen hun attest NIET om alleen op de rijbaan te mogen komen.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #88
                  Laat ons eerlijk zijn, er rijden een behoorlijk aantal mensen rond die blijkbaar wel door hun rijexamen zijn geraakt, maar eigenlijk niet geschikt zijn om deel te nemen aan het verkeer.
                  Feit is ook dat je bepaalde dingen heel moeilijk kan testen, verkeersinzicht heb je deels aanleg voor en kan je nog deels verwerven, maar sommigen hebben het standaard al niet en daar zal je ook niets van kunnen maken. (dit geldt trouwens voor veel studierichtingen, theorie kan je leren, inzichten of bepaalde vaardigheden heb je of je hebt ze niet)
                  Het rijden beperkt zich vooral op het 'technisch' rijden en wat theorievraagjes beantwoorden, maar ik ben er vrij zeker van dat ik ook een aap kan leren rijden, die ga je natuurlijk niet de baan opsturen, maar het menselijk equivalent dan blijkbaar wel.

                  Comment


                  • #89
                    euhm, sorry maar wat je vertelt is de compleet van de pot gerukt. Net het technisch aspect van het rijden is onderschikt aan het verkeersveilig rijden tijdens het examen. Er wordt wel degelijk grondig gepeild naar verkeersinzicht en veiligheid. Iemand die perfect technisch met de auto rijdt kan daarom dus makkelijk gebuisd zijn omdat die zich niet bezig houdt met het verkeer rondom zich. En neen, een aap leer je niet rijden met een auto. Die zal misschien dat wel kunnen met een automaat op een groot leeg terrein, maar al zeker niet voor een lange periode in het verkeer. Dat heeft niets te maken met bepaalde vaardigheden, wel met het leren onderscheiden van bepaalde situaties. Iets waar we in onze lessen in onze rijschool heel veel nadruk op leggen. De leerling op een gecontroleerde manier in een moeilijk parket brengen en samen met hem/haar zien hoe we ons daaruit kunnen redden zonder andere weggebruikers te hinderen of in gevaar te brengen. Net op die manier voelen ze zelf waarom dat gedrag niet goed is en net op die manier leren ze heel snel inzicht te krijgen.

                    Dat de mensen na het examen anders beginnen te rijden is omdat ze blijkbaar vinden dat de spelregels op dat moment niet meer van tel zijn voor hen. En dat moet je heel breed zien (verlies van interesse, verlies van vaardigheden, bewust de regels negeren,...). Ik durf zelfs wedden als jij nu je examen zou afleggen dat het ook niet tot een goed einde zou komen... net zoals 80 à 90% van de bestuurders hier. Er zullen al veel, om het met uw woorden uit te drukken, gedragingen gebezigd worden die getuigen van totale laksheid omdat je er nu éénmaal makkelijk mee wegkomt.
                    Maar ondertussen houden we ons wel bezig met de hele tijd het vingertje omhoog te houden naar de andere bestuurders, want goh wij rijden zelf toch oh zo goed.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      .. Ik durf zelfs wedden als jij nu je examen zou afleggen dat het ook niet tot een goed einde zou komen... net zoals 80 à 90% van de bestuurders hier.....
                      Wat ben jij optimistisch vandaag!

                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                      Comment


                      • #91
                        ik ben helaas realist. De meeste chauffeurs richting zich nog verkeerdelijk volledig naar het technisch aspect van het rijden. En ja dat is belangrijk want je moet het voertuig voldoende onder controle kunnen houden. Maar buiten het voertuig zijn er nog andere mensen en daar is men dus veel te weinig/niet mee bezig. Wat kijkt men na op het examen? Net dat je bezig bent met het verkeer rondom u.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #92
                          Ik denk dat ik inderdaad mijn best zou moeten doen om terug door het examen te geraken, zelfs heel veel kilometers ervaring. Anderzijds, mijn zoon is door het examen geraakt en die kan nog niet goed rijden vind ik. Een beginneling geraakt wel door het examen, maar gebrek aan ervaring maakt hen toch nog steeds een leerling.
                          Volgens mij is het een mes dat langs twee kanten snijdt...

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik ben helaas realist. De meeste chauffeurs richting zich nog verkeerdelijk volledig naar het technisch aspect van het rijden. En ja dat is belangrijk want je moet het voertuig voldoende onder controle kunnen houden. Maar buiten het voertuig zijn er nog andere mensen en daar is men dus veel te weinig/niet mee bezig. Wat kijkt men na op het examen? Net dat je bezig bent met het verkeer rondom u.
                            Een veilige chauffeur past zijn rijgedrag aan aan de situatie en aan zijn kunnen. Ik denk niet dat hij veel moet kunnen. Kan hij niet veel, dan gaat hij trager. Dus het voertuig onder controle houden is relatief. Ge hebt veel chauffeurs die technisch niet goed zijn maar waarvan ge weet dat ze nooit ongelukken maken omdat ze omzichtig zijn een heel grote marges inbouwen.
                            30 jaar Mr Yuge!

                            Comment


                            • #94

                              Tijdens de feestdagen heel wat Turkse vrouwen naar de Wellness zien komen die totaal niet achteruit konden rijden. (Zonder overdrijven)
                              Staan 1,5 m van het voetpad ed.
                              Hebben die hier dan een rijtest afgelegd of een rijbewijs behaald?
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #95
                                Er moeten in de spits 30% minder wagens op de baan. Als ze al die chauffeurs er al eens uithalen die medisch niet geschikt zijn, zitten we er al over...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                  Er moeten in de spits 30% minder wagens op de baan. Als ze al die chauffeurs er al eens uithalen die medisch niet geschikt zijn, zitten we er al over...
                                  voorstaander.

                                  Gisteren een tijd achter een Mercedes gehangen die continu met zijn grootlicht aan het rijden was, toevallig hadden we de zelfde bestemming en sprak ik die meneer erover aan.
                                  Hij was zich er bewust van maar hij zag niet goed zonder het grootlicht te gebruiken.... dat andere weggebruikers verblind waren kon hem echter niet schelen...


                                  Dat soort volk moet er inderdaad uit.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                    voorstaander.

                                    Gisteren een tijd achter een Mercedes gehangen die continu met zijn grootlicht aan het rijden was, toevallig hadden we de zelfde bestemming en sprak ik die meneer erover aan.
                                    Hij was zich er bewust van maar hij zag niet goed zonder het grootlicht te gebruiken.... dat andere weggebruikers verblind waren kon hem echter niet schelen...


                                    Dat soort volk moet er inderdaad uit.
                                    Allé man, da meende toch ni...? Zoiets moet er zeker tussenuit.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                      voorstaander.

                                      Gisteren een tijd achter een Mercedes gehangen die continu met zijn grootlicht aan het rijden was, toevallig hadden we de zelfde bestemming en sprak ik die meneer erover aan.
                                      Hij was zich er bewust van maar hij zag niet goed zonder het grootlicht te gebruiken.... dat andere weggebruikers verblind waren kon hem echter niet schelen...


                                      Dat soort volk moet er inderdaad uit.
                                      Dat is toch een publiekgeheim?! Je wil ze echt de kost niet geven hoor die feitelijk niet bekwaam zijn om medisch nog rond te rijden, zeker particulier/privé niet omdat dit toch niet gecontroleerd wordt.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        In feite is dit een grote verantwoordelijkheid van de huisdokter. Of zou dit moeten zijn...
                                        Op spoed zijn ze wel streng hoor. Zo had ik ooit een epi aanval uitgelokt door medicatie. Heb een jaar niet mogen rijden en heb me daar ook stipt aan gehouden. Maar controle is daar niet op. De dokter doet je een zelf handgeschreven briefje tekenen en verder gebeurt daar niks mee. Volgens de wet ben je dan verplicht uw rijbewijs te gaan afgeven bij de politie. Ik heb dat nooit gedaan (heb ook effectief niet gereden!) maar ik kan me voorstellen dat 90 procent van de mensen gewoon doorrijdt. Niemand, behalve die dokter, weet van dat briefje...
                                        Ook met bepaalde medicatie mag je niet rijden. AD bvb wordt het sterk afgeraden in het begin. Als je weet dat een groot deel van de bevolking AD, slaapmiddelen, spierontspanners en wat weet ik nog allemaal neemt... Mocht iedereen die medicatie, alcohol, drugs neemt die het besturen van een voertuig in gevaar kan brengen, zich daar ook aan houden, er zijn geen files meer. En die 70 per uur beperking was nooit ter sprake gekomen.
                                        Hoorde onlangs nog op TV dat bij ongevallen 's nachts met 40 plussers, bijna altijd alcohol een rol speelt. Dat is wraakroepend. Niet de persoon die nog 90 durft rijden op een rechte baan.

                                        Comment


                                        • Medische gevallen liggen natuurlijk moelijk maar ik heb een hekel aan die gretigheid om de mindere chauffeurs uit het verkeer te halen. Hulpmiddelen zoals autopilot gelijk Tesla heeft zouden daar wel eens een verschil kunnen maken.
                                          30 jaar Mr Yuge!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X