Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Snelheidslimiet van 160 km/u op snelwegen bij ideale omstandigheden
Collapse
X
-
2012 Abarth 500 'esseesse'
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Toen ik jong was, waren de mensen vrijer in doen en laten. En vooral veel minder verzuurd.
Ik ben echter van het principe: "Ieders vrijheid eindigt waar die van een ander begint."
Comment
-
het zou op zijn minst bespreekbaar moeten zijn, en als het dan 150 of 160 zal worden zien we wel
maar er moet veel meer tegelijk gebeuren :
- oplossingen voor VLOT verkeer, ook in centrum, maar aan beperkte snelheid natuurlijk, DIT zou wezenlijk iets veranderen aan milieuimpact
- meer controle, en neen niet op snelheid, op alle andere "overtredingen"
- betere rijopleiding, herhaling examen op regelmatige bais, ...
- betere wegen, geen putten, ...
- ...
PS : meer verbruik is binnenkort niet meer relaevant als we allemaal elektrisch rijden, gewoon nog even geduld !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Kan wel, waarschijnlijk spreken we over ongeveer dezelfde periode.
Ik ben echter van het principe: "Ieders vrijheid eindigt waar die van een ander begint."
Lijkt bond zonder naam wel hee zo op een zondagmorgen.
Comment
-
Toen zei men nog gedag tegen elkaar... Nu durf ik niet meer want als je het tegen een jong persoon zegt ben je een mogelijke pedofiel, zeg je het tegen een volwassene kom je al in hun comfortzone en bekijken ze je in het beste geval alsof je achterlijk bent.
Toen waren vrijheden vanzelfsprekender, reed je eens 160 dan ging men op kant als je aankwam. Dan stak je je hand eens op als ze je doorlieten en kreeg je een hand terug. Nu doet men het omgekeerde en gaat men vrijwillig voor je rijden om u erop te wijzen dat je te snel rijdt. Met een zuur gezicht uiteraard...en soms met middenvinger.
Comment
-
Yep DHL... stoort me ook énorm. Ik heb de laatste jaren het gevoel dat niks nog mag. En niet alleen in het verkeer. En wat het ergste vind is dat velen het normaal vinden, dus ik ben wel fout... (ik heb het over niet roken op café, overal camera's, niet roken in de auto met kinderen, geen opvoedkundige tik mogen geven, je kinderen geen dagje van school mogen houden om eens naar Disneyland te gaan, te snel rijden, eens een pint teveel drinken en rijden, de flitscontroles op de radio aankondigen). Doe niet dit, doe niet dat, betaal braaf uw belastingen. Maar gezien er een draagvlak is, heb ik inmiddels aanvaard dat ik me zal moeten aanpassen...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Toen ik jong(er) was vond iedereen het vanzelfsprekend dat bijna iedereen overal rookte...
Dit wordt nu (gelukkig) niet meer getolereerd.
Het wordt dus nu tijd dat verkeersdoden ook niet meer zomaar worden aanzien als 'normaal'.
Pas u aan.
En als je zo overtuigd bent van je grote gelijk en meent dat uw standpunt zo'n breed draagvlak heeft, richt dan een nieuwe partij op.
Ene Jean Marie heeft ook eens geprobeerd met zo"n idiote voorstellen, echter met zeer beperkt succes.
Roken is sowieso dodelijk en altijd al dodelijk geweest.
Ik zeg net dat er quasi geen ongevallen waren, niet echt veel drukker geworden, maar toch van 90 naar 50. Dit met modernere wagens en een (in theorie) betere rijopleiding.
Als je dat wil doortrekken volgens die logica, wel dan moeten we allemaal stoppen met autorijden, dan is het risico op doden 0.
En verkeersdoden zijn normaal, je zal dat nooit kunnen uitsluiten of naar 0 brengen, zelfs niet wanneer alles geautomatiseerd zou worden, dan nog zullen er fouten gebeuren.
Je moet gewoon de gulden middenweg vinden en ik vrees dat we daar een stuk onder zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
Appels en peren.
Roken is sowieso dodelijk en altijd al dodelijk geweest.
2) Dat iemand wil roken moet hij zelf weten, maar anderen mee blootstellen aan de gevaren van het roken kan uiteraard niet; net zoals het voor mijn part iemand zijn recht is zichzelf te verongelukken, anderen mee in gevaar brengen is dus ook uit den boze.
Dat leven nu eenmaal risico's inhoudt snap ik wel.
Alleen is het niet aan elk individu om zelf te bepalen welke risico's hij of zij voor anderen mag betekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenAls je dat wil doortrekken volgens die logica, wel dan moeten we allemaal stoppen met autorijden, dan is het risico op doden 0.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
1) Roken is NIET sowieso dodelijk: het verhoogt de kans dat je allerlei aandoeningen krijgt waarvan je dus dood kan gaan, net zoals de kans groter is dat je verongelukt aan een hogere snelheid dan aan een lagere.
2) Dat iemand wil roken moet hij zelf weten, maar anderen mee blootstellen aan de gevaren van het roken kan uiteraard niet; net zoals het voor mijn part iemand zijn recht is zichzelf te verongelukken, anderen mee in gevaar brengen is dus ook uit den boze.
Dat leven nu eenmaal risico's inhoudt snap ik wel.
Alleen is het niet aan elk individu om zelf te bepalen welke risico's hij of zij voor anderen mag betekenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
Toen ik jong(er) was vond iedereen het vanzelfsprekend dat bijna iedereen overal rookte...
Dit wordt nu (gelukkig) niet meer getolereerd.
Het wordt dus nu tijd dat verkeersdoden ook niet meer zomaar worden aanzien als 'normaal'.
Pas u aan.
En als je zo overtuigd bent van je grote gelijk en meent dat uw standpunt zo'n breed draagvlak heeft, richt dan een nieuwe partij op.
Ene Jean Marie heeft ook eens geprobeerd met zo"n idiote voorstellen, echter met zeer beperkt succes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
1) Roken is NIET sowieso dodelijk: het verhoogt de kans dat je allerlei aandoeningen krijgt waarvan je dus dood kan gaan, net zoals de kans groter is dat je verongelukt aan een hogere snelheid dan aan een lagere.
2) Dat iemand wil roken moet hij zelf weten, maar anderen mee blootstellen aan de gevaren van het roken kan uiteraard niet; net zoals het voor mijn part iemand zijn recht is zichzelf te verongelukken, anderen mee in gevaar brengen is dus ook uit den boze.
Dat leven nu eenmaal risico's inhoudt snap ik wel.
Alleen is het niet aan elk individu om zelf te bepalen welke risico's hij of zij voor anderen mag betekenen.
Uiteraard niet raar, want de snelheid verlagen brengt honderden miljoenen euro's op, je kan namelijk veel sneller mensen flitsen wanneer je doelloos lagere snelheden oplegt en ja, daar is het idd om te doen, zoals onlangs ook onvrijwillig toegegeven, want zelfde mechanisme (maar natuurlijk snel gecorrigeerd door andere politici, je zou zo maar eens de waarheid verspreiden) door Van Overveldt rond de accijnzen op tabak.
Ik heb er geen probleem mee dat de staat de snelheid bepaalt, maar niet op deze, ver weg van enig realisme, natte vinger manier.
En als je de vergelijking met het roken wil volhouden, roken is niet maatschappelijk nodig (vervoer wel), waarom schaft de overheid het dan niet gewoon af? (retorische vraag, want zelfde reden als snelheid natuurlijk)
Ik zeg enkel maar dat de snelheidsverlagingen absurd aan het worden zijn, meer niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtentijdsgeest was veel positiever, sky was de limit
sinds 2001 is dat wel wat veranderd, voetjes op de grond
Als iedereen terug 70 elektrische pk zou krijgen, was er geen probleem meer... rijbereik check, bumperklevers check, ... maximaal 90 op de autosnelweg,...
in een ideale wereld zonder Ikke Ikke zou dit ideaal zijn....
nu liggen de extremen te ver uit mekaar.... waarom jij wel en ik niet....
Comment
-
Met een wagen van vroeger die 90 pk had haalde je ook 180 hoor. En er bestonden toen ook BMW's die snel waren om maar een merk te noemen. Je zag ze alleen niet veel want toen was er nog geen sprake van leasingwagens
M noemt iemand die te snel rijdt een potentiele moordenaar die anderen bloot stelt aan gevaar. Ok, als je dan de lijn wil doortrekken, was je dan zo consequent om je wagen de laatste twee dagen niet te gebruiken omwille van het fijne stof waarmee je ons kan vergiftigen ?
Niet kwaad bedoeld he Maurice, maar we moeten allemaal nemen en geven. Op gebied van snelheid is het wel een beetje veel geven.
Ik vond het al erg dat men de 'zwakke weggebruiker' in het leven riep omdat ze ervan uitgaan dat, mochten er geen auto's zijn, die voetganger niet zou worden aangereden. Nu hebben we nog steeds veel doden onder de zwakke weggebruikers, was een maat voor niets. Integendeel, al eens gezien hoe sommigen zich gedragen aan een zebrapad bvb?
Stilstaan is dus de enige oplossing om geen verkeersdoden meer te hebben... Jammer dat het zover gekomen is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
Stef69 is me voor, snel rijden is slechts een heel klein percentage van de oorzaken van de verkeersdoden, raar dat wel 100% van de aandacht er naar toe gaat niet?
Voor alle duidelijkheid: ik ben NIET de perfecte chauffeur; ik maak ook regelmatig fouten in het verkeer, ik rijd soms ook eens te snel (maar meestal volledig onbewust).
Maar ik ontken geen feiten en steek mijn hoofd niet in het zand als bewijzen beschikbaar zijn.
Ik erger me ook soms aan weggebruikers die 'te traag' voor mij rijden, maar als ik dan besef dat ik wat toleranter moet zijn ebt mijn ergernis weer weg.
Ik erger me nauwelijks aan chauffeurs die wat te snel rijden, maar erger me wel aan diezelfde chauffeurs die halstarrig volhouden dat hun rijgedrag nauwelijks of geen invloed heeft op de veiligheid.
Het zijn trouwens dikwijls diezelfde chauffeurs die een asociaal filegedrag vertonen en bij elk gaatje van baanvak wisselen om toch maar 1 of 2 auto's 'voor' te geraken.
Voor diegenen die misschien toch eens even willen kijken wat de meeste voorkomende oorzaken zijn van verkeersongevallen:
Onaangepaste snelheid is de belangrijkste oorzaak van zware verkeersongevallen. Ontdek alles over de regels, boetes, snelheidslimieten, risico's, zone 30.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
En dan kunnen nu de forum-verkeersdeskundigen aan de wetenschappelijke ontkrachting van deze cijfers beginnen.
Comment
-
Maurice, ben blij dat je ook leeft en niet alles veroordeeld
Wat ik jammer vind is dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen te snel rijden en overdreven snelheid.
Bvb 140 op een lege snelweg is te snel maar geen overdreven snelheid. 50 in de stad kan overdreven snelheid zijn alhoewel het niet te snel rijden is...
Begrijp ook dat ze hierop geen controles kunnen baseren. Maar ik merk dat, alhoewel ze zich aan de snelheid houden, toch dat velen een onaangepaste snelheid aanhouden (lees overdreven snelheid) in bepaalde omstandigheden...
En ik denk dat dit veel gevaarlijker is dan mijn eerste voorbeeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaurice, ben blij dat je ook leeft en niet alles veroordeeld
Ge moet ook mijn reacties met de nodige korrel zout nemen, zo'n extremist ben ik niet hoor.
Maar eens een forumstok in het hoenderhok gooien om wat stompzinnige reacties uit te lokken moet kunnen hé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenStef69 is me voor, snel rijden is slechts een heel klein percentage van de oorzaken van de verkeersdoden, raar dat wel 100% van de aandacht er naar toe gaat niet?
Overdreven snelheid is nog steeds de belangrijkste oorzaak van ongevallen op de Belgische wegen. Niet alleen de bestuurders van het voertuig worden getroffen. De meeste slachtoffers vallen onder de passagiers van het voertuig, inzittenden van een aangereden voertuig en de aangereden personen. Om het aantal ongevallen door overdreven snelheid tegen te gaan, is de snelheidsbeperking ingevoerd. De politie controleert de snelheid met snelheidscontroles en flitspalen.
Granted, ze hebben het over ongevallen, niet over verkeersdoden. Maar hoe hoger de snelheid, hoe groter de ernst van de letsels.
Comment
Comment