Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ah ja, Matlock, en waar baseer jij je op dat dit aangetekend zou moeten zijn?
Na contactname met de Belgische overheid om je adres te bekomen, kunnen zij hun boete gewoon naar je thuis verzenden, zonder dat dit aangetekend moet zijn.
En wie kan bewijzen dat gij het hebt ontvangen? De facteur heeft het mss bij de buren in gestoken die het op hun beurt in de vuilbak gekieperd hebben
Niet aangetekend is geen bewijs van ontvangst. Zo simpel is het.
Onze justitie weet dat, maar de discussies die ze daarover hebben, kosten uiteindelijk minder dan dat ze elke boete aangetekend moeten versturen.
In eerste instantie zou ik al een mailke sturen in het nederlands met de melding dat ge het in het frans gekregen hebt en graag een versie in het nederlands hebt.
En dan kijken van waar het antwoord komt. Dan hebt ge al wat meer zekerheid of het echt is of niet.
Anderzijds kunt ge idd moeilijk doen, maar het makkelijkste is gewoon betalen en de volgende keer gewoon op de snelheid letten.
Er zijn landen waar ge er gewoon niet mee moet sollen. In de Benelux, Duitsland en Frankrijk valt dat allemaal wel mee. Maar Zwitserland idd duur en dacht in de scandinavische landen ook. Die €245 is voor u veel geld, maar voor ne Zwitser die gemiddeld €8000 à €9000 netto per maand verdient, is dat peanuts.
In het oostblok ook altijd beter op uw snelheid letten, want vele flikken zijn daar corrupt en denken dat alle westerlingen €1000/dag verdienen en vragen dus ook boetse van €1000 tot enkele €1000'den die dan in hun eigen zakken verdwijnen.
In eerste instantie zou ik al een mailke sturen in het nederlands met de melding dat ge het in het frans gekregen hebt en graag een versie in het nederlands hebt.
En dan kijken van waar het antwoord komt. Dan hebt ge al wat meer zekerheid of het echt is of niet.
Anderzijds kunt ge idd moeilijk doen, maar het makkelijkste is gewoon betalen en de volgende keer gewoon op de snelheid letten.
Er zijn landen waar ge er gewoon niet mee moet sollen. In de Benelux, Duitsland en Frankrijk valt dat allemaal wel mee. Maar Zwitserland idd duur en dacht in de scandinavische landen ook. Die €245 is voor u veel geld, maar voor ne Zwitser die gemiddeld €8000 à €9000 netto per maand verdient, is dat peanuts.
In het oostblok ook altijd beter op uw snelheid letten, want vele flikken zijn daar corrupt en denken dat alle westerlingen €1000/dag verdienen en vragen dus ook boetse van €1000 tot enkele €1000'den die dan in hun eigen zakken verdwijnen.
Wat betreft die taal, ik had ook zo een brief in het Frans gekregen.... Blijkt nu dat dit legitiem is zolang het maar een taal is die officieel gesproken wordt in het land van de overtreder.
Wat betreft die taal, ik had ook zo een brief in het Frans gekregen.... Blijkt nu dat dit legitiem is zolang het maar een taal is die officieel gesproken wordt in het land van de overtreder.
Ik wist dat dus ook niet.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ik vermoed ook wel dat da zo gaat zijn, maar ge moet het die mannen niet te gemakkelijk maken. voor €425 mogen ze wel eens een extra mailtje sturen als antwoord
Zo hebben we met 8 mensen ooit in Frankrijk met de moto aan de kant mogen gaan omdat we onze voet niet aan de grond hadden gezet. €90 per moto. Op 1 na verstonden we allemaal goed frans, maar voor die mannen sprak niemand frans. Zijn wel ff bezig geweest (1,5u) om met 3 flikken aan ons verstand te brengen WAT de overtreding was en HOEVEEL we moesten betalen
Vermits ze maar met 3 waren, hebben ze in dat 1.5 uur niemand anders kunnen tegen houden
Ik weet niks van motoren of van motorijden, maar in welke zin is dat een overtreding ?
Bij een stopbord dient het voertuig compleet tot stilstand te komen. In BE ziet men dat door de vingers, in Frankrijk niet. Dus daar zetten ze speciaal flikken aan grote overzichtelijke kruispunten achter de enige struik die er staat. Enkel en alleen om buitenlanders (belgen, duitsers en luxemburgers) aan de kant te zetten omdat ze nog 1km/u reden en doorreden nadat ze zien dat er niets aan komt. Met de moto betekend dit voet aan de grond. En wij kwamen op een grote T-splitsing in moesten naar rechts. We kijken naar links en ongeveer 1km verder zien we een tractor aankomen en rijden dus verder en 50m verder tussen de struiken stonden ze.
Comment