Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte doos in auto ontmaskert schuldige

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

    Discussie met de dealer: "Ik hoef die 4 andere versnellingen niet, geef mij maar een korting in de plaats".

    On topic: je zit tegen de grens van de privacy aan te schurken. Dat de Duitsers dit niet willen uitleveren verbaast me niet, want zij vallen waarschijnlijk onder de Duitse privacy-regels en die zijn een stuk strenger dan waar ook in de EU, en ze willen misschien geen precedent creëren dat zich tegen hen keert. Wat niet wegneemt dat ik het in dit geval een goeie zaak vind: dat Volvo die info wel heeft vrijgegeven.

    Was daar laatst geen wetsvoorstel voor in de maak: om het beschikbaar stellen van de laatste 5 minuten verplicht te maken in geval van een ernstig ongeval?
    dan mag een dash cam ook niet... tenzij ge hem aangeeft, 25€ betaalt en elke dag de beelden wist.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

      en waar ligt die lange witte lijn? De langste die ik al ben tegengekomen is in Geel en die ligt daar volledig terecht.
      Ah, op alle autosnelwegen op de pechstrook, tiens. Ge zult daar maar achter een vélo hangen en niet over de witte lijn mogen!

      Comment


      • #43
        zolang die dan maar 90 doet is het goed
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

          en waar ligt die lange witte lijn? De langste die ik al ben tegengekomen is in Geel en die ligt daar volledig terecht.
          Allez, 't is gepermitteerd om ermee te lachen want 'k ga ook niet dadelijk 'n praktijkvoorbeeld vinden.
          Een zwarte doos vind ik dus OK, hiermede toch een beetje rechtvaardigheid verkregen.
          De rest gaat mij te ver, om vanzelfsprekende redenen...

          Comment


          • #45
            de N42 vanaf het Voske tot in Oosterzele: een gigantische volle witte lijn in't midden (een dubbele eigenlijk), terwijl de baan op een kleine bocht na (waar ik de lijn nog zou begrijpen) kaarsrecht is, er geen fietsers mogen rijden en je er maar 90 mag (met een stuk onder trajectcontrole).

            Ik zou Ben Weyts heel graag pijn doen... Eens alle marteltechnieken uitproberen.

            Da's een baan voor 160 km/h te rijden, minimum...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #46
              Uitspraken zoals bovenstaande tonen m.i. aan dat het voor heel wat bestuurders moeilijk is om stil te staan bij wat er verder dan 25 meter rond hun eigen wagen gebeurt.

              Ik woon daar niet ver van, passeer daar dus vaak en moet daar ook geregeld oversteken (Yshoute - met auto of fiets) om richting Zottegem of Balegem te gaan.
              't Is zelfs zo ver gekomen dat ik regelmatig omrij om naar een kruispunt te gaan met rode lichten.
              Wat betreft het inhaalverbod: als je ziet dat er ook nog andere oversteekplaatsen zijn (regelmatig gebruikt door vrachtwagens), ook een helling die het zicht op tegenliggend verkeer beperkt, dan besef je al snel dat de plaatsen waar enigszins veilig (lees over voldoende beschikbare afstand) kan ingehaald worden, heel beperkt zijn.

              En ja, ik vind het soms ook niet leuk om achter een tragere wagen (heel wat chauffeurs rijden er nu 70) of tractoren te moeten rijden. Maar ik erger er me niet aan.

              M'n pa rijdt daar ook 70, max 80. Hij houdt er niet van om op zo'n wegen nog sneller te rijden. Moet hij daarom zijn rijbewijs inleveren en thuis blijven ? Ik hoop het niet. Ik ken er ook heel wat die het rustiger aan doen op de weg en niet steeds op de limiet willen rijden (of volgens wat anderen een te rechtvaardigen snelheid zou zijn). Moeten zij dan ook maar thuisblijven ? En ik vermoed dat iedereen in zijn familie/kennissenkring personen kent die hieronder vallen.

              Zelfde voor die tractoren: tijdens het oogstseizoen zijn die gasten tot 20u per dag bezig. De N42 is voor heel wat van hen de snelste weg om zich te verplaatsen. Moeten zij dan maar plaats ruimen en andere - lees tragere/langere - omwegen opzoeken om anderen dat als een pseudo snelweg te laten gebruiken ? Hebben zij niet evenveel recht om gebruik te maken van de openbare weg ? En wat dan van diegene die die kleinere omwegen ook gebruiken en opeens meer tractoren daar zien verschijnen ? Mogen zij zich dan ook beklagen en zeggen dat ze beter de N42 gebruiken ? Of is er een rangorde tussen weggebruikers, de ene heeft meer gelijk dan de andere ?

              Waar hierboven naar verwezen wordt is een stuk waar je nog geen 2 minuten over doet aan 70. Als het op die 2 minuten al te veel is gevraagd om ook aan anderen te denken, waar zijn we dan mee bezig ?
              Ik zie regelmatig uitspraken passeren dat de rechten ingeperkt worden. Ja, da's waar en inderdaad soms frustrerend en mogelijks weinig opportuun.
              Maar als het op het gebruik van het openbaar domein aankomt, hoop ik dat men in ieder geval ook wel de rechten kan respecteren van anderen, en dat betekent ook respect voor wie niet op die limiet wil/kan rijden.

              Comment


              • #47
                en om het met een dooddoener te doen: zonder plichten geen rechten. Als je er niet mee wil aan werken om het verkeer zo veilig mogelijk te laten verlopen, moet ge niet komen zeuren dat uw rechten worden aangetast.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  Uitspraken zoals bovenstaande tonen m.i. aan dat het voor heel wat bestuurders moeilijk is om stil te staan bij wat er verder dan 25 meter rond hun eigen wagen gebeurt.

                  Ik woon daar niet ver van, passeer daar dus vaak en moet daar ook geregeld oversteken (Yshoute - met auto of fiets) om richting Zottegem of Balegem te gaan.
                  't Is zelfs zo ver gekomen dat ik regelmatig omrij om naar een kruispunt te gaan met rode lichten.
                  Wat betreft het inhaalverbod: als je ziet dat er ook nog andere oversteekplaatsen zijn (regelmatig gebruikt door vrachtwagens), ook een helling die het zicht op tegenliggend verkeer beperkt, dan besef je al snel dat de plaatsen waar enigszins veilig (lees over voldoende beschikbare afstand) kan ingehaald worden, heel beperkt zijn.

                  En ja, ik vind het soms ook niet leuk om achter een tragere wagen (heel wat chauffeurs rijden er nu 70) of tractoren te moeten rijden. Maar ik erger er me niet aan.

                  M'n pa rijdt daar ook 70, max 80. Hij houdt er niet van om op zo'n wegen nog sneller te rijden. Moet hij daarom zijn rijbewijs inleveren en thuis blijven ? Ik hoop het niet. Ik ken er ook heel wat die het rustiger aan doen op de weg en niet steeds op de limiet willen rijden (of volgens wat anderen een te rechtvaardigen snelheid zou zijn). Moeten zij dan ook maar thuisblijven ? En ik vermoed dat iedereen in zijn familie/kennissenkring personen kent die hieronder vallen.

                  Zelfde voor die tractoren: tijdens het oogstseizoen zijn die gasten tot 20u per dag bezig. De N42 is voor heel wat van hen de snelste weg om zich te verplaatsen. Moeten zij dan maar plaats ruimen en andere - lees tragere/langere - omwegen opzoeken om anderen dat als een pseudo snelweg te laten gebruiken ? Hebben zij niet evenveel recht om gebruik te maken van de openbare weg ? En wat dan van diegene die die kleinere omwegen ook gebruiken en opeens meer tractoren daar zien verschijnen ? Mogen zij zich dan ook beklagen en zeggen dat ze beter de N42 gebruiken ? Of is er een rangorde tussen weggebruikers, de ene heeft meer gelijk dan de andere ?

                  Waar hierboven naar verwezen wordt is een stuk waar je nog geen 2 minuten over doet aan 70. Als het op die 2 minuten al te veel is gevraagd om ook aan anderen te denken, waar zijn we dan mee bezig ?
                  Ik zie regelmatig uitspraken passeren dat de rechten ingeperkt worden. Ja, da's waar en inderdaad soms frustrerend en mogelijks weinig opportuun.
                  Maar als het op het gebruik van het openbaar domein aankomt, hoop ik dat men in ieder geval ook wel de rechten kan respecteren van anderen, en dat betekent ook respect voor wie niet op die limiet wil/kan rijden.
                  Tégen de limiet aan rijden? 90 km/h rijden op die baan is zelfs niet tegen de limiet aan met een VW Kever of een Citroen 2CV.
                  Vroeger haalde ik daar continu auto's in (op een verantwoorde manier, mijn inziens), nu heb je gewoon gedaan.
                  De wet gaat plots bepalen dat ik voor mezelf niet moet denken of het veilig is.
                  Héél plezant, als ge op dit uur naar daar moet (ik heb daar familie wonen), en weer eens achter enen hangt die 65 wil rijden (80 vind ik nog niet eens zo erg).
                  Je kan er niét legaal voorbij... Waarom?

                  Tractoren zouden on my watch sowieso uit het spitsverkeer geband worden op die grote verkeersassen. Met hun 45 km/h (soms minder) zullen ze heus niet zoveel tijd verliezen door een parallelweg te nemen. Buiten de spits kan je gemakkelijker inhalen, als ze het dan tenminste toelaten...

                  Waar je het over hebt: ik stak vroeger vaak over aan Yshoute, met mijn 125cc scooter. Nooit enig probleem gehad. Soms moet je wat wachten, ja.

                  Maar het ergste van al is (weer eens) dat er een hele hoop mensen dat verdedigen. Op een dag rijden we allemaal 30 km/h, en halen we nog 10 verkeersdoden per jaar. Gelukkig dat iedereen dan zal zijn!
                  Telt het nog dat het wat mag opschieten of niet?
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                  Comment


                  • #49
                    Hebben jullie het over het stuk vanaf de lichten voorbij Lammens richting Oosterzele.
                    Wist niet dat er daar ook trajectcontrole was.
                    En mogen fietsers daar niet meer rijden?
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #50
                      Fietsers mogen niet meer vanaf het Voske te Oombergen tot de tweede lichten in Oosterzele voorbij.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment

                      Working...
                      X