Hallo, ik heb een wagen gekocht die ik ga laten ombouwen tot lichte vracht. Mag ik voor de rit naar de ombouwer (en later naar de keuring) de platen gebruiken van mijn vorige wagen (intussen verkocht)? Verzekeraar inlichten kan ik al bedenken, zijn er nog stappen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oude nummerplaat gebruiken?
Collapse
X
-
Nee.
Rijden op uren waar er niet te veel blauw op straat is en zorg dat je geen anpr camera's passeert.
-
Wat ik ga doen is de wagen gewoon inschrijven en dan asap alles regelen qua ombouw, homologatie en keuring
Als ik binnen de kalendermaand de platen terugstuur dan moet ik maar 1/12 van de jaarlijkse verkeersbelasting betalen
BIV ga ik wel kwijt zijn helaas maar lijkt me toch een betere optie dan te "foefelen" met alle risico's van dien...
Comment
-
Kan de ombouwer er niet om komen? meestal hebben die mannen Zplaten om naar de keuring te rijden(wat moet bij ombouw naar LV)
eens omgebouwd, kan je dan de auto inschrijven en eenmaal de platen binnen, kan je naar de weegkeuring
kweenie over welke auto het gaat maar dat kan goedkoper uitkomen dan eventjes inschrijvenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Gaat niet, ombouwer doet enkel ombouw en homologatiepapieren, keuring (en transport) is voor de klant
Het is een Lexus RX, BIV is laag (200€) wegens benzine en hybride maar de jaarlijkse taks is absurd hoog (1400€) omdat er een 3,3 V6 in ligt
Met LV is dat maar 127€ dus in minder dan een jaar heb ik die ombouw terugverdiend en we hebben de achterbank toch niet nodig.
Comment
Comment