Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zin en onzin van achteruit inparkeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zin en onzin van achteruit inparkeren

Ik lees dat in het nieuwe praktische examen, je zowel voorwaarts als achterwaarts in een haakse parkeerplaats moet kunnen parkeren.
    Om te beginnen vind ik het raar dat je beide moet kunnen. Maar vooral, ik heb nooit de zin gesnapt van achterwaarts inparkeren. Ja, het uitrijden is dan wel iets sneller/gemakkelijker, maar dan nog is m.i. het achterwaarts uitrijden pakken gemakkelijker dan het achterwaarts inrijden. Bovendien zit je op een parking nog met het feit dat de parkeerplaatsen normaal in dubbele rijen zijn, dus als je achterwaarts inparkeert sta je met je achterbumper tegen een andere auto en kan je nog zeer moeilijk in je koffer.

Dus iemand die mij het voordeel van achterwaarts inparkeren kan uitleggen ?

ze doen op grote bedrijven bewustmakingscampagnes daarrond, het zou 30% minder kans op ongevallen geven en das voor een bedrijf belangrijk ivm absenteisme en beter voor het milieu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      het zou 30% minder kans op ongevallen geven
      Gaat dit over de zichtbaarheid bij het uitrijden ? Daarvoor heb ik dan wel binnenkort de achteruitrijcamera met 180° view . Maar ok, kan me er wel in vinden dat het minder lastig is om links en rechts te kijken als je ook niet tegelijkertijd naar achteren moet kijken.
      Maar... beter voor het milieu ?!

Comment

dat manoeuvreren doe je beter met warme als met koude motor

Comment

Ik vind dat op sommige plaatsen wel enorm handig om achterwaarts in te parkeren. Zeker op minder gestructureerde/krappe parkeerplaatsen, is het veel gemakkelijker om te zien dat je acheruit er in geraakt, dan achteraf achteruit te moeten uitstoten en een heel stuk achteruit moet rijden voordat je eenmaal kan draaien. Of dat je veel moet zitten manouvreren omdat er iemand aan de overkant en langs je zich heel dichtbij hebben geparkeerd. Toch zeker met de station parkeer ik hem wel vaker achterwaarts. Met de mx5 maakt dat weinig uit.

Comment

Zou het er niet meer te maken hebben dat ze willen zien of je capabel bent om uw auto goed weg te zetten? Vooruit of achteruit maakt niet uit voor mij tenzij langs de baan, dan is achteruit toch handiger.

Comment

Ik parkeer altijd achteruit in om daarna lekker makkelijk uit te rijden. Ik parkeer enkel vooruit als ik nog in de koffer moet zijn. Dus op het werk altijd.

Comment

Ik ook.

Het klopt ook dat, zeker op parkings, het aantal ongevallen fameus beperkt wordt door achteruit inparkeren.
                Op zich is dat logisch hè, als je vooruit kan uitrijden ben je ineens weg, als je er achteruit uit moet moet je op de 'weg' ook nog eens schakelen en opnieuw vertrekken in de goede richting.
                Bij achteruit inparkeren die je dat op voorhand, op een moment en plaats waar alle andere weggebruikers je al op voorhand en van ver duidelijk zien.

Verder is het ook gewoon makkelijker aangezien de sturende wielen vooraan zijn, als je dan achteruit parkeert kan je op een smallere strook draaien, zoals een heftruck.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JosV Bekijk Berichten
                  Vooruit of achteruit maakt niet uit voor mij tenzij langs de baan, dan is achteruit toch handiger.
                  Parallel parkeren tussen 2 auto's moet gewoon achteruit, omdat je hem anders nooit genoeg kunt indraaien. Heb het soms eens voor dat er veel plaats is, en ik toch voorwaarts in parkeer, maar dan toch nog een keer weg een weer moet om de auto goed te zetten.

EDIT: dus eigenlijk kun je bij haaks parkeren dezelfde logica toepassen, zoals Schuss hierboven uitlegt. Je kan achterwaarts gewoon veel korter indraaien dan voorwaarts. Raar dat me dat eigenlijk nog nooit opgevallen is bij haaks parkeren terwijl ik het bij parallel parkeren altijd al geweten heb .
                  Last edited by Mercur; 15/02/2017, 14:09.

Comment

Ik parkeer altijd achteruit in en de reden is simpel. Ik heb een bestelwagen zonder ruiten achteraan, als ik dus achteruit een parkeerplaats moet uitrijden (zeker als er links en rechts van mij een wagen geparkeerd staat) is mijn zicht naar achter 0,0 en kan ik heel moeilijk zien of er wagens of mensen afkomen. Maar ook met een gewone auto doe ik dat vaak. Ik vind achteruit inparkeren gewoon vaak makkelijker dan achteruit uit een parkeervak rijden.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Achterwaarts parkeren met de voorbanden in de watergoot zodat het lijkt alsof je een wagen hebt dat plat tegen de grond ligt . Ze doen dat vaak hier in de buurt.

Comment

Achterwaarts parkeren is gewoon veel gemakkelijker dan voorwaarts. Waarom draaien de wielen achteraan van een heftruck denk je? Omdat dat het manoeuvreren gemakkelijker maakt. Ik parkeer altijd achterwaarts behalve als we gaan winkelen, om gemakkelijker in de koffer te geraken.

Comment

Vooruit parkeren werd toch altijd beschouwd als niet kunnen parkeren?
                          Heb nooit begrepen dat men probeert vooruit in een parkeerplaats te geraken.
                          Dat is sukkelen tot en met.

Als er iemand een auto heeft die zelfstandig parkeert en dit vooruit doet zou ik het graag weten.
                          Zal ook wel zijn redenen hebben dat ze het achteruit doen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

bij de colruyt parkeer ik ook met de koffer naar achter

Comment

Ik parkeer ook meestal achterwaarts. Tenzij ik nog moeten laden/lossen, bv aan de Colruyt, waar ik met mijn kar tot aan de koffer wil kunnen.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

De mijne is de rechtse
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  Ik parkeer altijd achteruit in om daarna lekker makkelijk uit te rijden. Ik parkeer enkel vooruit als ik nog in de koffer moet zijn. Dus op het werk altijd.
                                  Doe dat ook zo, alleen als ik de koffer nodig heb vooruit inparkeren.
                                  Toen ik op mijn werk begon was ik de enige die zich achteruit inparkeerde, nu doet bijna iedereen het zo.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercur Bekijk Berichten
                                    Ik lees dat in het nieuwe praktische examen, je zowel voorwaarts als achterwaarts in een haakse parkeerplaats moet kunnen parkeren.
                                    Om te beginnen vind ik het raar dat je beide moet kunnen. Maar vooral, ik heb nooit de zin gesnapt van achterwaarts inparkeren. Ja, het uitrijden is dan wel iets sneller/gemakkelijker, maar dan nog is m.i. het achterwaarts uitrijden pakken gemakkelijker dan het achterwaarts inrijden. Bovendien zit je op een parking nog met het feit dat de parkeerplaatsen normaal in dubbele rijen zijn, dus als je achterwaarts inparkeert sta je met je achterbumper tegen een andere auto en kan je nog zeer moeilijk in je koffer.

Dus iemand die mij het voordeel van achterwaarts inparkeren kan uitleggen ?
                                    Stel de vraag eens anders. Wat is de zin van voorwaarts te parkeren? Dat is ook enkel nuttig als je in je koffer moet zijn. En dat is voor iedereen anders, ik moet hoop en al 2x per week in mijn koffer zijn. En de andere 15 keer niet. Dan is achterwaarts parkeren imo veel makkelijker.
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Op grote bedrijven is dit verplicht, zodat je in geval van nood allen sneller weg kan... leger, intern luchthavenpersoneel ea.

Comment

das een goeie bijkomstigheid

Comment

Working...
                                        X