Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zin en onzin van achteruit inparkeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Achteruit inparkeren lastiger dan vooruit? Is toch net andersom? Je kunt toch veel simpeler mooi recht parkeren als je het in achteruit doet dan in vooruit? Uitrijden net zelfde, sneller, beter zicht, makkelijker, ... Alleen bij schuine parkeerplekken in een eenrichtingstraat parkeer ik nog vooruit, voor de rest heeft dat maar heel weinig voordelen.

Comment

Om eerlijk te zijn, ik vind geen van beide moeilijk.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Op een winkelparking blijf ik ver uit de buurt van achteruitparkeerders.... Die moeten nadien met hun winkelkarretje tussen de auto's laveren om aan hun koffer te geraken. Nie zot van zulle...

Comment

Er zijn meer geschonden bumpers en deuren van vooruit parkeerders dan van winkelkarren.
          Of ze staan zo schuin dat de deuren nog met moeite open gaan.

Bij winkelcentra sta ik toch altijd ver weg van de andere auto's.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik heb bij een vorige werkgever ooit een bedrijfsbrand meegemaakt, en sinds die tijd parkeer ik àltijd achteruit in. Het kan echt een verschil maken in een noodsituatie.
            Bij grote olieconcerns is het bv verplicht op elke fabriekssite.
            't Is makkelijker, veiliger en je bent ook gewoon sneller weg imo. Een enkele uitzondering niet te na gesproken, parkeer ik dus ook altijd achterwaarts in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Er zijn meer geschonden bumpers en deuren van vooruit parkeerders dan van winkelkarren.
              Of ze staan zo schuin dat de deuren nog met moeite open gaan.

Bij winkelcentra sta ik toch altijd ver weg van de andere auto's.
              Ik probeer ook ver van de anderen weg te blijven... maar dan is er toch altijd enen die op uw afgelegen plaatske vlak naast u komt staan. En dan meestal nog met een ouwe kar. Grrrr...

Comment

-Je komt er aangereden en je ziet meteen de situatie of alles vrij is
                -Klein mannen lopen onder je achterruit zodat je die niet merkt
                -En toevallig rijdt er ook ene achteruit
                -en de verzekering verdient al genoeg
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

(als er brand is bij een chemiereus, mag eigenlijk niemand vertrekken, ook niet van de parking...maar mensen in angst hou je natuurlijk niet tegen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Ik probeer ook ver van de anderen weg te blijven... maar dan is er toch altijd enen die op uw afgelegen plaatske vlak naast u komt staan. En dan meestal nog met een ouwe kar. Grrrr...
                    Dat zou ik kunnen zijn, ik wil ook geen scharen op m'n oude kar(ren)

Comment

Hang dan wat de egoïst uit en gebruik 2 parkeerplaatsen.

Comment

't is toch vaak treffend hoe vaak je mensen tegenkomt die zo hard aan het sukkelen zijn met parkeren
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Dat zou ik kunnen zijn, ik wil ook geen scharen op m'n oude kar(ren)
                          Allé, k ben niet de enige die een 'veilig' plaatske opzoekt op een parking. Dacht al dat ik een beetje gestoord was lol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Hang dan wat de egoïst uit en gebruik 2 parkeerplaatsen.
                            Dat kunde niet maken hee. Hoe graag ik het ook zou doen soms....

En k ben nu zo voorzichtig en toch heb ik al een klein blutske. Wordt asap uitgelepeld want word er kierewiet van
                            Last edited by ; 16/02/2017, 14:40.

Comment

Allé, k ben niet de enige die een 'veilig' plaatske opzoekt op een parking. Dacht al dat ik een beetje gestoord was lol.
                              Ik vind het juist altijd grappig wanneer mensen zich in een klein plaatske proberen te wringen terwijl er 30m verder een hoop lege parkeerplaatsen zijn. Maarja, ze moesten maar eens een paar meter verder wandelen, dat is voor velen al te veel gevraagd.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ik vind het net grappig dat iedereen die plaatsen voorbij rijdt omdat ze niet kunnen parkeren en ik er zonder moeite ingeraak
                                www.peugeotforum.be

Comment

Maar gij zijt dan ook d'een beste hee...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten

Ik vind het juist altijd grappig wanneer mensen zich in een klein plaatske proberen te wringen terwijl er 30m verder een hoop lege parkeerplaatsen zijn. Maarja, ze moesten maar eens een paar meter verder wandelen, dat is voor velen al te veel gevraagd.
                                    Is waar... mensen zijn te lui om dertig meter te stappen. Ik ben ziek en beweeg niet veel. Net om te bewegen zou ik mijn auto al wat verder zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Achteruit inparkeren lastiger dan vooruit? Is toch net andersom? Je kunt toch veel simpeler mooi recht parkeren als je het in achteruit doet dan in vooruit? Uitrijden net zelfde, sneller, beter zicht, makkelijker, ... Alleen bij schuine parkeerplekken in een eenrichtingstraat parkeer ik nog vooruit, voor de rest heeft dat maar heel weinig voordelen.

Neen?

Je hebt toch perfect zicht als je er vooruit in parkeert? Bij het uitrijden heb je dan ook meer bewegingsvrijheid in tegenstelling tot het achterwaarts inparkeren waar je links & rechts obstakels hebt.

Voorwaarts is volgens mij toch sneller..
                                      Last edited by ; 16/02/2017, 16:40.

Comment

Ja maar bij het uitrijden heb je geen zicht hee. In se is't wel veiliger achteruit in te parkeren, maar onhandig op winkelparkings. Op andere parkings merk je dat er wel redelijk veel achterwaarts ingeparkeerd wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Neen?

Je hebt toch perfect zicht als je er vooruit in parkeert? Bij het uitrijden heb je dan ook meer bewegingsvrijheid in tegenstelling tot het achterwaarts inparkeren waar je links & rechts obstakels hebt.

Voorwaarts is volgens mij toch sneller..
                                          Die moderne ondergrondse parkings, beschikken over extreem smalle parkeervakken waardoor het meestal niet makkelijk is om hem vooruit in ene trek erin te rijden tussen een andere auto en die betonnen kolom. Achteruit lukt mij dat veel beter en daarna rechtdoor uitrijden lukt ook wel vrij goed als naar de rijrichting een auto staat. Als er zo een dikke betonnen kolom aan die kant staat, dan is het soms ook wat moeilijker.

Maar het kan ook wel aan mijne rijstijl liggen he

Comment

Working...
                                          X