Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik was vandaag op de baan en maakte het volgende mee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dat was nog in de tijd dat de autosnelweg Antwerpen-Hasselt in erbarmelijke staat was. Probeer dan maar eens een nummerplaat te lezen als ge een paar honderd meter achter een auto rijdt.

Comment

Niet vandaag, maar eergisteren, een klein ongevalletje gehad.
      Ik zit op een voorrangsbaan en moet linksaf slagen aan een kruispunt.
      Er staan enkele auto's te wachten om op te rijden in de straat komende van links.
      Ik slaag linksaf, de eerste die links ook stond te wachten, vertrekt en rijdt aan mijn achterbumper in langs de zijkant.
      Uiteraard begint de ingevoerde belg achteraf te liegen dat ik de bocht te hard zou hebben afgesneden en hem zou hebben geraakt.
      Politie erbij, yaddda yadda yadda...

Spijtig dat geen enkele getuige ook maar zijn telefoonnummer ofzo heeft aangeboden, maar allemaal direct zijn door gereden.
      Er kwamen 4 auto's van de andere kant, en er stonden er nog eens 3 te wachten achter de tegenpartij.
      Moest er ook maar eentje gestopt zijn, dan was er niet eens twijfel over wie in fout zijn. :/

Comment

belangrijk dat je in je verklaring laat zetten dat je de bocht zo ruim mogelijk naar links hebt genomen
        maw bijna een hoek van 90° hebt gemaakt

als je dat hebt gedaan is dit makkelijk te bewijzen: dan moet het aanrijdende voertuig u midden op het kruispunt hebben geraakt en niet ter hoogte van het kruispunt

ik vermoed dat dit het geval was?
        www.peugeotforum.be

Comment

Is nochtans de "trend" tegenwoordig om bochten af te snijden. Zie het dagelijks gebeuren.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

niet stoppen als men iets ziet gebeuren is ook een "trend"
            niemand heeft nog tijd (of goesting)
            2.0 JTDm

Comment

Gezien er geen getuigen zijn gebleven, wordt het sowieso woord tegen woord.
              Maar gezien de plaats waarop mijn voertuig beschadigd is, zou ik toch wel heel goed mijn best moeten hebben gedaan om hem te raken en niet omgekeerd.
              Ik hoop dat de verzekeringen dat ook inzien.
              En het kruispunt is niet helemaal loodrecht + de tegenpartij gaf aan dat hij rechts wou afslaan.
              Ik zou dan, moest zijn verhaal kloppen, zowat helemaal over zijn baanvak moeten zijn gepasseerd.
              Niet het geval dus.

Comment

Was het voertuig van die ingevoerde Belg correct verzekerd?
                2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  niet stoppen als men iets ziet gebeuren is ook een "trend"
                  niemand heeft nog tijd (of goesting)
                  Dat ook!
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Was het voertuig van die ingevoerde Belg correct verzekerd?
                    Waarom stelt u deze vraag?
                    Omwille dat er veel onverzekerden rondrijden of omwille van dat het een ingevoerde Belg was?
                    Merken we hier enig vooroordeeltje?

(Graptjen hé Paul!)

Comment

2.0 JTDm

Comment

Net terug van een namiddag vergaderen in de hoofdstad.
                        Vertrokken in Elsene om 17h. Thuis in Wevelgem om 20.20. Om 19h pas Brussel kunnen buiten kruipen.
                        Twee ongevallen in de tunnels, 1 madammeke haar Seat die er de brui aan gaf voor onze neus bij het uit rijden van de Leopold II-tunnel. Daarna nog een brand op de Keizer Karellaan.
                        Op de E40 staat het plotseling weer stil. De auto naast mij gaat heel hard in de remmen, die erachter iets minder hard. Alleen wat materiële schade.
                        Blij dat ik mijn kipfiletje kon opeten.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Brussel is een nachtmerrie en gaat alleen maar erger worden.

Comment

Opvallend hoeveel er gisteren 'zwalpend' reden. Op zich misschien niet zo vreemd met die wind maar dan haal je ze in en zie je dat met met één hand rijden. Verklaart ook een en ander natuurlijk...
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Die camionetten met meubelbakskes waren wel scary om te zien...

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hier op de parking van 't werk een boom omgevallen gisteren avond, recht op 3 auto's en ik was de 4de in rij. Soms kan ne mens al eens geluk hebben, terwijl andere pech hebben natuurlijk...
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Een madam die zo druk bezig was met hare passagier dat ze naast mij stopte voor het groene licht om rechts af te slaan gelukkig stond ik er niet achter. Zijn zo een mensen die altijd nog net door 't oranje kunnen rijden terwijl jij dan aan het rood staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                    Hier op de parking van 't werk een boom omgevallen gisteren avond, recht op 3 auto's en ik was de 4de in rij. Soms kan ne mens al eens geluk hebben, terwijl andere pech hebben natuurlijk...
                                    Bij mij op het werk ook.
                                    Boom was gelukkig in de richting van de doorgang naar de parking gevallen, dus geen auto's geraakt.
                                    En één van de collega's had een kettingzaag bij, die heeft de boom direct doorgezaagd om in stukken aan de kant te trekken.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Sinds ik de Megane GT heb merk ik dat ze minder zitten "pushen" als ik op de N80 aan 120 op het linker vak trager verkeer voorbij aan het rijden ben.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Bij mij op het werk ook.
                                        Boom was gelukkig in de richting van de doorgang naar de parking gevallen, dus geen auto's geraakt.
                                        En één van de collega's had een kettingzaag bij, die heeft de boom direct doorgezaagd om in stukken aan de kant te trekken.
                                        Standaard materiaal in den auto?
                                        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Waarschijnlijk ne Volga... die hadden één en ander in de koffer liggen

Comment

Working...
                                          X