Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik was vandaag op de baan en maakte het volgende mee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
    Standaard materiaal in den auto?
    In zijnen auto blijkbaar wel.
    Zit in één van de groenploegen bij ons, dus bomen omzagen is één van zijn jobs en blijkbaar gaat hij dat ook nogal eens na zijn uren doen.
    Dus vandaar dat hij een kettingzaag in de koffer heeft liggen.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Sinds ik de Megane GT heb merk ik dat ze minder zitten "pushen" als ik op de N80 aan 120 op het linker vak trager verkeer voorbij aan het rijden ben.
      Sinds ik mijn achteruit heel donker heb gemaakt zie ik niet meer dat ze me willen puschen....;-)
      Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
      My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

Dat het echt gevaarlijk rijden was gisteren op terugweg van Maasmechelen... Moet zeggen da'k geen zotten gezien heb tijdens die felle regen, niemand kwam me voorbij. En ik volgde een vrachtwagen op afstand (om geen verkeerd beeld op te zetten lol)

Comment

Ik was gisteren ook eens een ritje gaan doen met de Megane, gewoon voor de fun (heb 2 dagen verlof, overuren van vorig jaar die ik nog moest oppakken).
          Het was inderdaad gevaarlijk op de baan toen die die stortbuien d'r uit vielen, maar heb toch gemerkt dat het een goede keuze is geweest om op de Mégane CrossClimate's te laten zetten, op geen enkel moment last gehad van aquaplaning.
          Last edited by knight-rider; 28/02/2017, 22:29.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

In zo'n weer gelijk gisteren heb ik toch niet sneller dan 80 gereden tijdens de stortbui. Denk niet dat je dan aquaplanning kan hebben aan die snelheid als je goede banden hebt. Met mijn Renaults ook nooit aquaplanning gehad. Zelfs niet toen ik eens onverwachts in een hele diepe plas terecht kwam aan hoge snelheid enkele jaren geleden. Je hoort ook niet veel lawaai van het water in de wielkassen hee.

Comment

Aquaplaning kan ook bij lagere snelheden voorvallen he.
              Hangt natuurlijk ook wel van het voertuig af, zwaardere voertuigen zullen er minder snel last van hebben.

Ik heb er in het verleden wel vaker last van gehad en dat was meestal toch wel bij lagere snelheden.

Neemt niet weg dat de CrossClimate's hele goede banden zijn die het in alle omstandigheden echt wel uitstekend doen.

Comment

T is da'k heel tevreden van de banden ben die er nu opzitten, maar zo'n cross climates zouden me ook wel aanstaan. Goed mogelijk dat ik voor onze tweede wagen niet meer investeer in winterbanden maar voor zoiets ga.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Hahaha, goei poging om een polemiek te starten.
                  BTW: zelf al eens geprobeerd (flikken lostrekken bedoel ik)?
                  Ja.

Comment

Een idioot met een oud model Tiguan die in druk verkeer kwam kleven op de E40 richting Brussel. Rustig gebleven en doorgelaten net na Wetteren. Dan had hij ineens door dat er daar trajectcontrole start en ging hij vol in de remmen op het linkervak, intussen gebaren dat ik een zot ben omdat ik aan 123 op GPS op het middenvak voorbij kwam (door zijn remmanoevre).
                    Na Erpe-Mere einde trajectcontrole kwam hij daar weer volle gas aangestormd. Bedacht zich dan ineens dat hij er in Aalst af moest, hopla weeral vol in de remmen en iedereen de pas afsnijden.
                    Man man er rijdt toch wat rond...

Comment

Sukkelaar in een Mustang, kwam even duwen, woehaha
                      Koop een V8 als je wil spelen (en dan nog...)
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

In een zone 70 ( matrix borden) eraf gereden door een vrachtwagen. :'(

En maar knallen op dat linkervak, was in de Kennedytunnel.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

En dan schrikken ze ervan dat het daar elke dag koekenbak is. Ik heb het nog al gezegd, vanaf Herentals-West tot net voorbij de Kennedytunnel (en omgekeerd) 70 per uur en strenge controles op overdreven snelheid en asociaal rijgedrag (ik weet het, geen populaire maatregel). Pas dan gaan de ongelukken daar minder zijn. Wat je daar dikwijls ziet tart elke verbeelding.

Comment

Ik heb al veel gezien maar hier keken mijn passagiers en ik de ogen toch van uit.

Iedereen reed 70, wat ook al een zeldzaamheid is, buiten onze Nederlandse vriend. Gewoon 90 en iedereen inhalen.

Echt voos om die de tunnel te zien ingaan met een verschil van 20km/u tegenover de rest.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Hij zal te laat geweest zijn voor z'n levering ....

Om eerlijk te zijn, ik zie het wel vaker dat vrachtwagens sneller rijden dan wat er op sommige plaatsen toegelaten is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                En dan schrikken ze ervan dat het daar elke dag koekenbak is. Ik heb het nog al gezegd, vanaf Herentals-West tot net voorbij de Kennedytunnel (en omgekeerd) 70 per uur en strenge controles op overdreven snelheid en asociaal rijgedrag (ik weet het, geen populaire maatregel). Pas dan gaan de ongelukken daar minder zijn. Wat je daar dikwijls ziet tart elke verbeelding.
                                En we zijn weer vertrokken... .

Een vrachtwagen is rond 7.30 uur tegen de zijwand geknald van de Rupeltunnel in Boom. Hierdoor was de A12 urenlang afgesloten. Op dat moment stond ook een enorme file op de E313 richting Antwerpen na twee ongevallen hoogte van Antwerpen-Oost.

Comment

Vandaag ben ik nog eens gebrakechecked geweest☹️.
                                  Twee doempende sikkebaarden in een aftandse Fiat Punto die zich op het linkervak, zonder pinken, voor mijn neus gooiden aan 90 per uur. Ik kwam niet te snel aangereden (120 op cc), maar ik nam alle ruimte om te vertragen, zodat ik eventjes te dicht (volgens de sikkebaard) kwam. En dan moest hij remmen, natuurlijk.
                                  Ik heb er niet op gereageerd. Ik word oud.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Klem rijden en dood nijpen die gasten

Nee serieus, heb de indruk dat er velen opgefokt achter het stuur zitten. Compensatiegedrag zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      En hopla... .

Op de E313 richting Antwerpen kwam het donderdagvoormiddag tot een zware aanrijding tussen twee vrachtwagens net voorbij Massenhoven. Op het middaguur stond er een file van maar liefst 12 kilometer. Rond 13.15 uur werd de baan vrijgegeven.

Comment

... en deze heeft de hoofdvogel afgeschoten... wtf

De Antwerpse ring was ter hoogte van Deurne afgesloten in de richting van Gent, nadat een vrachtwagen er zijn lading verloor. De witte smurrie is calciumcarbonaat, gebruikt om papier te bleken. De vier rijstroken, de pechstrook én de oprit Deurne waren een tijdlang afgesloten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          ... en deze heeft de hoofdvogel afgeschoten... wtf

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rook~a4b0f756/
                                          Hoe kuis je zoiets op van de baan ????? En er zijn enkele wagens doorgereden ook, zullen er ook mooi uitzien.

Comment

Working...
                                          X