Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik was vandaag op de baan en maakte het volgende mee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik was vandaag op de baan en maakte het volgende mee

Gisteravond rond 22u op de E40.
    Net file gehad door een accident juist voor de Texaco in Groot-Bijgaarden.
    Wanneer je op zo'n uur onverwacht file hebt ga je nadien meestal wat tijd willen inhalen op een driekwart-lege autostrade.
    Dus aan het cruisen aan 140-145 op Coyote ter hoogte van een oprit, zie ik daar ineens enen heel snel dichtbij komen op het linkervak.
    Tegelijk rijdt er ook een politiewagen van de lokale (blauwe strepen, dus geen federale wegpolitie) op de invoegstrook van de oprit.
    Ik doe 3 keer mijn achtermistlamp aan en uit en hoop dat de achterligger de boodschap begrepen heeft.
    Dit bleek het geval want hij ging met zijn Mercedes zwaar in de remmen.
    Nu, het kan niet anders dat die flik dat gezien heeft maar hij had natuurlijk geen meting. Blijkbaar had die ook niet veel zin om nog enen aan de kant te zetten en de volgende afrit ging die er al af
    Nadien thumbs up van die snelle jongen én weer het gas erop
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Allemaal paranoia. Waarschijnlijk was die flic op weg naar iets gans anders. Je rijdt ook elke dag flikken voorbij in hun eigen wagen op weg naar het werk etc.
    Rij je te snel dan denk je op een gans andere manier dan wanneer je het netjes houdt. Bij mij gaat het in periodes, soms rij ik graag door en neem bewust het risico maar rij anders heel correct (civiele wagens kiezen wie dat ze stoppen), soms doe ik normaal en dat voelt veel relaxter aan.
    Last edited by Onehp; 17/02/2017, 16:24.
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

De flikken losttrekken, da's leuker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        De flikken losttrekken, da's leuker...
        Hahaha, goei poging om een polemiek te starten.
        BTW: zelf al eens geprobeerd (flikken lostrekken bedoel ik)?

Comment

De truck is om erachter te rijden als ze hun zwaailichten aanhebben, kunnen ze niets doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Leuk he

En ja, k ben ooit is in hun gat gaan hangen. Ze reden met die zware Mercedessen in de tijd. Op ne meter afstand. Doet dienen ene flik teken da'k afstand moet houden. Ikke jong en trok me er niks van aan. Plots twee mitraillettes op mij gericht. Toen moest ik wel vertragen lol (ik reed toen met ne Golf GTI en t was de periode van de bende van Nijvel voor degenen die de link kennen...)
            Last edited by ; 17/02/2017, 18:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
              Allemaal paranoia. Waarschijnlijk was die flic op weg naar iets gans anders. Je rijdt ook elke dag flikken voorbij in hun eigen wagen op weg naar het werk etc.
              Vermoedelijk wel. Wellicht wou die agent gewoon naar huis (zat alleen in de wagen dus geen interventie-opdracht). Maar toen die invoegde wist ik dat nog niet. Wou gewoon die achterligger behoeden voor onheil

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Bedoeling is om er een topic van te maken met onze "belevenissen" onderweg

-Werd vandaag losgetrokken door...
                -BV stond naast mij in de file en die reed met...
                -1-xyz-123 is een gevaar op de weg want...
                -Let op daar en daar want...

etc. etc.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

In mijn jonge jaren eens een keer gedaan. Ging terug naar huis na een avond stappen met vrienden in Antwerpen. Had toen een MX-5 die ik goed de sporen gaf. (was een NA met de opklaplampen) Bepaald moment zat er zo'n Pontiac Transport achter me aan met toeters en bellen. Die bleef maar volgen, maar ik wist dat die maar een top hadden van 160km/h. Probleem was echter dat mijne MX-5 ook niet veel harder ging met de lampen omhoog. Dus de schakelaar een standje terug, lampen naar beneden en volle gas ervandoor. Gelukkig was er in de goeie ouwe tijd nog volledige verlichting op de autosnelweg dus dat was geen probleem. Gelukkig niks meer van gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

In mijn jonge jaren eens een keer gedaan. Ging terug naar huis na een avond stappen met vrienden in Antwerpen. Had toen een MX-5 die ik goed de sporen gaf. (was een NA met de opklaplampen) Bepaald moment zat er zo'n Pontiac Transport achter me aan met toeters en bellen. Die bleef maar volgen, maar ik wist dat die maar een top hadden van 160km/h. Probleem was echter dat mijne MX-5 ook niet veel harder ging met de lampen omhoog. Dus de schakelaar een standje terug, lampen naar beneden en volle gas ervandoor. Gelukkig was er in de goeie ouwe tijd nog volledige verlichting op de autosnelweg dus dat was geen probleem. Gelukkig niks meer van gehoord.
                    Dat waren 3.8 liter V6 die toendertijd o.a. werden ingezet voor de begeleiding van geldtransporten. Hun topsnelheid lag wel iets hoger hoor (173 km/u).
                    Geloof mij maar dat je beter niet teveel de onnozelaar moest uithangen als je zo'n konvooi tegenkwam: desnoods ramden ze je van de baan: daarvoor waren ze opgeleid.

Comment

Zo'n convooi kon je volgen hee... Kwam je overal snel door. Kunt dat ook met ambulances doen, heel efficient als't (bijna) file is en ze nemen de derde band.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Zo'n convooi kon je volgen hee... Kwam je overal snel door. Kunt dat ook met ambulances doen, heel efficient als't (bijna) file is en ze nemen de derde band.
                        Volgen wel, zelfs als de snelheid 'te hoog' lag dan toegelaten; die mannen waren niet geïnteresseerd om vulgaire snelheidsovertredingen te beboeten.
                        Als ze zich 'breed' maakten was het echter aangeraden niet links noch rechts in te halen...

Comment

Nenee, gewoon volgen... T waren slechte verliezers als 't om 't er eerst was lol

Comment

Gelukkig roesten die transsporters sneller dan ze reden.
                            Met de lichtbak en de verplichte uitrusting er op en er in haalden die echt geen 170 meer.
                            Proefondervindelijk getest . Zelfde met die Saabs 9000.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Die gingen idd echt maar 160 met heel de kraam op hun dak.

Comment

Aan 1 van de kleinere marktpleintjes hier staan zo'n mobiele ijzeren palen om parkeren op het plein te beletten. Gemeentepersoneel kan deze naar beneden doen voor de wekelijkse markt en ook uitbater van Delhaize heeft zo'n afstandsbediening voor als de kamion die komt leveren achteruit moet rijden. Er zijn altijd van de slimmeriken die dan 'meerijden' met de kamion op het plein omdat die daar toch altijd een dik halfuur of zo blijft staan. Deze morgen was het weer van dat. Maar het grootste licht had zich net boven de paal gestationeerd. X-Type Estate stond 'opgekrikt' Eigenaar (ouw péke van 70+ stond maar beteuterd te kijken...

Comment

Mensen die gebruik maken van die palen, moeten ook hun verantwoordelijkheid dragen... als je ziet dat iemand volgt, dan wacht je toch gewoon tot de paal omhoog gaat... nu is het zuiver leedvermaak.

Comment

Niemand 'gebruikt' die palen. Blijven gewoon omlaag zolang die kamion staat te lossen en van zodra die weg rijdt, doen ze die paal van bij Delhaize weer omhoog. Die uitbater kan van in zijn winkel niet zien of daar ene staat, heeft trouwens ook wel wat anders te doen dan dit te gaan controleren. Als je er dan knal gaat bovenop staan, dan zoek je het toch zelf imho, heeft niets met leedvermaak van doen...

Comment

Kan een leuk topic worden
                                      Deze morgen voorrang gekregen van een MILF in een RRS. Dacht bij mezelf, wat krijgen we nou...
                                      Deze avond zag ik ze opnieuw aan de schoolpoort, bleek de ex van mijn broer te zijn die me herkend had (maar ik haar niet)
                                      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

en die reden zo ver achter u dat ze zelfs je nummerplaat niet konden lezen?
                                        2.0 JTDm

Comment

Working...
                                        X