Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersbelasting voor LPG voertuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkeersbelasting voor LPG voertuigen

Hallo

Ik heb paar weken terug een auto gekocht met benzine, ik heb hem ook als benzine laten inschrijven bij mijn verzekering.
    Een week nadien heb ik er LPG op laten zetten en ik heb de tank ook laten keuren, nu wou ik vragen wat ik moet doen zodat ik van een verkeersbelastingvermindering kan genieten?
    Ik heb dit aan de keuring gevraagd en zij zeiden dat mijn auto automatisch is ingeschreven als LPG maar verder weten ze niks ivm verkeersbelastingen...

Heeft iemand hier ervaring mee?

in vlaanderen betaal je extra voor lpg-voertuigen, geen korting

maar dat stelt niet veel voor, na 3 tankbeurten heb je de tax eruit...tem 1500cc is dat 90, erboven 149

...tenzij je in het brussels gewest woont, daar lijk je wel korting te krijgen op de biv

Comment

Je krijgt korting op je inschrijvingsbelasting bij het inschrijven van een voertuig op lpg, aangezien de installatie na de inschrijving op uw naam is gebeurd zal je geen korting krijgen hierop.
      Beter eerst de ombouw en dan inschrijven of auto die al een installatie heeft inschrijven voor die korting.
      Maar zoals Bobo zegt, je betaald ieder jaar een toeslag op uw wegenbelasting die te verwaarlozen is door de winst die je maakt op het gebruik.
      Ik heb auto's op lpg en is telkens een beetje over 100eur extra.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        in vlaanderen betaal je extra voor lpg-voertuigen, geen korting

maar dat stelt niet veel voor, na 3 tankbeurten heb je de tax eruit...tem 1500cc is dat 90, erboven 149

...tenzij je in het brussels gewest woont, daar lijk je wel korting te krijgen op de biv
        echt? ik heb een berekening gemaakt en ik kwam per jaar 30 euro goedkoper uit voor verkeersbelastingen in vlaanderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
          Je krijgt korting op je inschrijvingsbelasting bij het inschrijven van een voertuig op lpg, aangezien de installatie na de inschrijving op uw naam is gebeurd zal je geen korting krijgen hierop.
          Beter eerst de ombouw en dan inschrijven of auto die al een installatie heeft inschrijven voor die korting.
          Maar zoals Bobo zegt, je betaald ieder jaar een toeslag op uw wegenbelasting die te verwaarlozen is door de winst die je maakt op het gebruik.
          Ik heb auto's op lpg en is telkens een beetje over 100eur extra.
          Ik weet het niet, ik heb hier een simulatie gedaan en kwam dit ui, ik weet dat ik geen korting krijg op mijn BIV maar wel op mijn verkeersbelasting, daar gaat mijn vraag over

Comment

dan heb je gelijk, en das goei nieuws !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              dan heb je gelijk, en das goei nieuws !
              Heb vandaag contact opgenomen met de keuring en zij zeiden dat mijn auto automatisch is ingeschreven als LPG, dus ik zal voortaan verkeersbelastingen van LPG moeten betalen, mijn verzekering doet alles fout zeiden ze tegen mij. Ik denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een andere verzekering. BIV zal helaas het bedrag worden van Benzin omdat mijn auto 3 weken geleden is ingeschreven merk ik, dus die factuur zal onderweg zijn naar mijn adres...

Comment

Offtopic, maar kan me iemand uitleggen waarom CNG zo gesubsidieerd is en LPG niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Offtopic, maar kan me iemand uitleggen waarom CNG zo gesubsidieerd is en LPG niet?
                  Vraag het eens aan Jef Colruyt
                  Lpg is misschien niet rechtstreeks gesubsidieerd maar de brandstof zelf wordt wel heel weinig belast, dus laat ze maar doen denk ik dan.

Comment

Een 7jaar oude auto met een 1200 in en daar nog een LPG ingezet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                      Een 7jaar oude auto met een 1200 in en daar nog een LPG ingezet?
                      Waarom niet? Te klein verbruik om winst te maken ofzo?

Comment

Als je de kostprijs van de installatie meeneemt in u berekening, denk ik niet dat dit zo snel interessant kan worden. Bovendien, is zo'n kleine motor geschikt voor LPG?

Kun je eens met concrete cijfers en het type auto mij aantonen dat ik verkeerd ben?

Comment

Goh ik heb een een lpg laten plaatsen in een polo van 14j oud in 2011....bol er nog altijd met rond verbruikt 10L na 17000 km was het al uitgespaard...nu rij ik pure winst.
                          Polo 6n 1.4

Comment

Als je de kostprijs van de installatie meeneemt in u berekening, denk ik niet dat dit zo snel interessant kan worden. Bovendien, is zo'n kleine motor geschikt voor LPG?

Kun je eens met concrete cijfers en het type auto mij aantonen dat ik verkeerd ben?
                            Ik ken niet genoeg van techniek om te kunnen zeggen of een kleine motor niet geschikt zou zijn voor lpg. Leg misschien eens uit waarom dit zo is

Voor de rest:
                            Online prijs LPG installatie of CNG installatie? Vraag hier uw offerte. Alle merken ✓ Totale kwaliteitsgarantie ✓ De beste prijs
                            Last edited by djenne00; 26/02/2017, 11:25.

Comment

Ik heb mijn lpg laten installeren bij een kennis, het heeft mij in het totaal 1500 euro gekost, ik rij iedere dag gemiddeld 70km, mijn garagist zei dat LPG het best bij motors van 1.2 en 1.4 past van Opel Corsa. Ik heb een berekening gemaakt en ik verdien die 1500 euro terug binnen 2 jaar. De km-teller van mijn wagen staat nog maar op 50.000

Comment

We weten nu nog niet waarom AeroBandit dit een slecht idee lijkt te vinden....jammer, konden we nog wat bijleren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                  We weten nu nog niet waarom AeroBandit dit een slecht idee lijkt te vinden....jammer, konden we nog wat bijleren.
                                  AeroBandit was op vakantie Dus je hebt op een 7jaar oude Corsa benzine (aankoop 5.000euro?), een installatie van 1500euro geplaatst? Hoeveel km doe je per jaar?
                                  Ik ben gewoon benieuwd naar de totale berekening. Soms geen printscreen van je berekening in excel?

Comment

hij doet 70 km per dag aan 200 werkdagen is dat 14000 woon-werk

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

Ik heb mijn lpg laten installeren bij een kennis, het heeft mij in het totaal 1500 euro gekost, ik rij iedere dag gemiddeld 70km, mijn garagist zei dat LPG het best bij motors van 1.2 en 1.4 past van Opel Corsa. Ik heb een berekening gemaakt en ik verdien die 1500 euro terug binnen 2 jaar. De km-teller van mijn wagen staat nog maar op 50.000
                                    stel dat de corsa 7 liter stookt op benzine en 8.5 op lpg is dat een verschil van €5.6 per 100 km, zal niet helemaal kloppen maar soit

1500/5.6 is 26800km
                                    daarna is het pure winst, mss moet je je bougies wat sneller vervangen, dat zou kunnen

je betaalt in dit geval bij de corsa geen extra taxen zie zijn voorbeeld hierboven

Comment

Hangt er dus vooral vanaf hoe lang je met een bepaalde auto blijft rijden. Maar winst kan er zeker gemaakt worden.
                                      Mijn auto's hadden al een lpg installatie en zijn 2.0turbo en 2.3turbo motoren dus de winst was instant en aanzienlijk.

Ik vroeg mij gewoon af wat de grote vraag was bij de keuze van OpelCorsa. Betrouwbaarheid, kost, leeftijd van de auto....?
                                      Bij onze auto's komt op een verschil van ongeveer 10eur op 100km, samen gemakkelijk 40000km op een jaar is 4000eur verschil met benzine. 6160eur tov 2160eur.

Ik ben er mij wel van bewust dat onze situatie thuis niet te vergelijken is met OpelCorsa. Maar ik ben wat op mijn hoede voor mensen die luidop vragen stellen bij lpg zonder dat ik weet waarom. Misschien dat andermans rekening negatief kan uitkomen, nog niet bij stil gestaan wat het zou doen met kleine benzinewagens enzo..

Comment

Ik heb mijn auto voor zeer goedkoop kunnen vinden, de km stand staat maar op 50.000 en ik rij zoals hierboven vermeld per jaar gemiddeld 15.000(volgens mijn berekeningen), ik maak sowieso winst, ik ben van plan om dit wagen 8 jaren nog te gebruiken

Comment

Working...
                                        X