Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Achterwaarts oprit inrijden in tweerichtingstraat aan de overkant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Achterwaarts oprit inrijden in tweerichtingstraat aan de overkant

Hoi,

Ik vroeg me af wat de beste manier is om achterwaarts te parkeren op mijn oprit. Elke manier ik al heb geprobeerd werkt blijkbaar frustraties op de achterliggende auto's.

Hier een schets van de situatie: http://imgur.com/xaE73iI (het lukt me niet op foto's te uploaden dus hierbij links dan maar)

Wat ik denk dat ik moet doen: Pinken naar links, rijden tot iets voorbij mijn oprit en dan achterwaarts bocht nemen van 90°C op mijn oprit.
    Probleem: mensen achter mij verwachten niet dat ik achterwaarts op ga rijden maar de volgende oprit op moet dus zitten vlak achter mij. Als er enkelen achter mij zitten kunnen ze moeilijk allemaal terug naar achter rijden dus geregeld claxoneren en mij verwijten dat ik zot/mongool ben...
    Schets: http://imgur.com/0Bh2HZF

Wat ik meestal doe ik pinken naar rechts, op het rijvak van de tegenligger gaan en dan bocht van 45° rechts maken zodat ik bijna dwars op de twee rijvakken zit. En dan achterwaarts de oprit op.
    Ik pink hiervoor naar rechts omdat ze anders wel mij durven voorbij steken als ik op het ander baanvak kom. Ook dit vormt wel problemen als er tegenliggers zijn...
    Schets: http://imgur.com/2MsLpOi

Weet er iemand hoe ik eigelijk het beste achterwaarts op mijn oprit geraak zonder andere mensen teveel te hinderen... Of op een manier die conform is met de wetgeving? :p

Thx alvast!

u maakt een manoeuvre dus u hebt geen voorrang

eigenlijk is dit vergelijkbaar met het manoeuvre keren op de rijbaan tijdens het examen. Daar wordt aangeraden om eerst met de pinker aan naar rechts helemaal rechts van de rijbaan te gaan staan, te wachten tot al het verkeer voorbij is en dan pas te beginnen aan het keren op zich. Dat mag naar voor of naar achter zijn.

U mag dus onder geen geval het andere verkeer hinderen of in gevaar brengen.

Ik zit met hetzelfde probleem en los het op door op de rijstrook te gaan rijden van de tegenligger als er geen is. Tot die tijd blijf ik met de pinker naar links aanstaan netjes voorgesorteerd naar het midden van de rijbaan. Als er geen tegenliggers meer zijn, rijd ik even op de tegenovergestelde rijstrook om dan heel snel achteruit mijn oprit op te rijden. Bij druk verkeer lukt dit niet en rijd ik normaal voorwaarts in.
    www.peugeotforum.be

Comment

Hoe ver zou je door moeten rijden om te keren op die baan? Gemakkelijkste, met minste frustratie, is als je zorgt dat je van de andere komt en dan gewoon achterwaarts instoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        u maakt een manoeuvre dus u hebt geen voorrang

eigenlijk is dit vergelijkbaar met het manoeuvre keren op de rijbaan tijdens het examen. Daar wordt aangeraden om eerst met de pinker aan naar rechts helemaal rechts van de rijbaan te gaan staan, te wachten tot al het verkeer voorbij is en dan pas te beginnen aan het keren op zich. Dat mag naar voor of naar achter zijn.

U mag dus onder geen geval het andere verkeer hinderen of in gevaar brengen.

Ik zit met hetzelfde probleem en los het op door op de rijstrook te gaan rijden van de tegenligger als er geen is. Tot die tijd blijf ik met de pinker naar links aanstaan netjes voorgesorteerd naar het midden van de rijbaan. Als er geen tegenliggers meer zijn, rijd ik even op de tegenovergestelde rijstrook om dan heel snel achteruit mijn oprit op te rijden. Bij druk verkeer lukt dit niet en rijd ik normaal voorwaarts in.
        Bedankt alvast voor deze reactie.
        Deze manier ga ik zeker eens uitproberen. Dit lijkt me misschien ook wel de beste optie.

Dus als volgt: http://imgur.com/PxxzF9c
        Ik stop wat voor mijn oprit en pink naar links wachtend op geen tegenliggend verkeer. Dan rij ik het baanvak op van het tegenliggend verkeer en maak ik achterwaarts een bocht van 90° de oprit op.
        Een beetje zoals de 2e manier die ik heb beschreven, enkel dan ik dan niet halvelings terug op het originele baanvak kom en daar het verkeer hinder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Hoe ver zou je door moeten rijden om te keren op die baan? Gemakkelijkste, met minste frustratie, is als je zorgt dat je van de andere komt en dan gewoon achterwaarts instoot.
          Dit is inderdaad ook een optie mocht het drukker zijn en het lukt niet met de andere methode. Natuurlijk wel beetje verder doorrijden dan om te kunnen keren

Comment

Zorgen dat je aan dezelfde kant van de straat staat... Stoppen, wachten tot iedereen weg is. Achteruit binnen rijden.

Comment

Bij mij moeten ze maar wachten.......het is dan ook maar een smalle straat.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
              X