Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pestlichten, goed en efficient idee ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• pestlichten, goed en efficient idee ?

in kapellen kennen we ze al, maar kallo krijgt ze ook

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...keer-a3114095/

dat verkeer door de dorpskern van kallo ongewenst is (tenzij je de locale middenstand ondersteunt uiteraard), klopt als een bus...Er is een ringweg aangelegd en vooral tijdens de shiftwissels + rond 8 en 1630 wordt het kleine dorp overspoeld door auto's die er niet dienen te zijn...

maar, zijn pestlichten vlg jullie efficient ?

in kapellen staan ze afgeregeld dat je - elke auto is anders - op mijn eigen auto tegen 49 op teller dient aan te rijden anders krijg je rood, er staat langs elke kant een dedectorbord die je snelheid aangeeft, dwz bij onze lichten is het 47 op die borden...mensen die zich minitieus aan de regels houden en de lichten niet kennen staan ook voor rood frustrerend in feite

ook als je pech hebt dat je voorganger of tegenligger te snel rijdt mag je ook mee staan schilderen
    nog erger, en het is een spelletje voor sommigen, als je iets voor het licht gaat accelereren, is de 'dader' nog net door oranje en heb je de wagen achter je goed liggen

heb al zin gehad het te overschilderen : sneller als 47 geeft rood

en jullie mening ?

1e wereldprobleem, natuurlijk
    Last edited by bobo; 30/03/2017, 13:31.

Wat vinden ze allemaal niet uit zeg.

Comment

mij gaat het vooral om de 'onschuldige' slachtoffers, is het treiteren van die éne te snel het waard dat er, bij drukke momenten tot 15 anderen mee gegijzeld moeten worden + de extra vervuiling zowel lawaai als de lucht

Comment

hoe moeten ze die auto's anders buiten houden? Als ze borden zetten uitgezonderd plaatselijk verkeer zal niemand zich daar ook aan houden. Laat ze daar dan eens wat flikken bij de licht post vatten en de oranjerijders beboeten. Als ze dat een tijdje volhouden zal het rap gedaan zijn.
        www.peugeotforum.be

Comment

Een ringweg in Kapellen?...Welke mag dat dan wel zijn? Kapellen is en blijft een kutgemeente voor het verkeer.

Van mij mag dat die pestlichten. Vind het erger dat anderen je kunnen kloten hierdoor. In Boom en omstreken staan er ook zo'n paar. Bebouwde kom is bebouwde kom hé. Je mag er maar 50, geen probleem mee.
          Als compensatie zouden ze de andere vele nutteloze lichten, of slecht afgestelde lichten wel op elkander mogen afstemmen of vervangen worden door slimme verkeerslichten, maar dat gebeurt niet natuurlijk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

ringweg van kallo, als ze in boom op 50 gps staan afgesteld zou ik er ook minder prob mee hebben, kapellen staan ze 47 gps

Comment

Ha ja, Kallo, daar wil je toch niet wonen? Maar goed dat ze daar het verkeer bannen. Ze hebben het daar nu wel niet gemakkelijk en hopelijk keert de rust daar een beetje weer.

Ook een nipte hoor in Boom en Reet. Denk dat ie ook de 50 amper haalt. Volgens mij heb ik prijs als ik daar 52 rij op de teller.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                hoe moeten ze die auto's anders buiten houden? Als ze borden zetten uitgezonderd plaatselijk verkeer zal niemand zich daar ook aan houden. Laat ze daar dan eens wat flikken bij de licht post vatten en de oranjerijders beboeten. Als ze dat een tijdje volhouden zal het rap gedaan zijn.
                ik weet het niet flappy, daar in kallo is het om de wagens buiten te houden, maar pestlichten staan in steeds meer dorpen om de te hard rijder te kloten, ik vind dat dat mag...maar je hoeft de rest - die ook gebruik maakt van de weg en zich vlg de regels beweegt - niet kloten ik heb zelf er geen begrip voor en vroeg me af hoe jullie erover denken

Comment

2018 zal antwoord geven. De slimme camera's gaan dan meer en meer gebruikt worden voor trajectcontrole. Dan hoeft deze regeling niet meer en gaan de hardrijders systematisch een boete krijgen tot ze het beu worden of het geld op is.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Het is niet alleen om hardrijders aan te pakken kennelijk, men wil gewoon het verkeer weren in het centrum.
                    Als die ring voldoende is, dan kan ik dat goed begrijpen.
                    Vanuit het standpunt van fietsers en voetgangers kan ik het ook goed begrijpen.
                    Ik rij zelf graag met de auto, maar rij ook veel met de fiets en hoe je het ook draait of keert: geen auto in de buurt is nog altijd veiliger dan wel een auto, zelfs met een voorzichtige chauffeur.
                    (wat de meesten niet zijn voor een fietser!)

Comment

In dorpskernen gaan ze geen trajectcontrole aanleggen en vind dat feitelijk niet slecht om die dorpskernen zo te vrijwaren van Speedy Gonzales-en. Maar het is zoals je zegt Bobo, de "braven" moeten het altijd bekopen met de slechteren. Is in alles zo. Ik had het 3 dagen geleden nog voor in Reet toen die voor mij te snel reed en nog vlug het oranje passeerde. Bibi stond er voor natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Het is niet alleen om hardrijders aan te pakken kennelijk, men wil gewoon het verkeer weren in het centrum.
                        Als die ring voldoende is, dan kan ik dat goed begrijpen.
                        Vanuit het standpunt van fietsers en voetgangers kan ik het ook goed begrijpen.
                        Ik rij zelf graag met de auto, maar rij ook veel met de fiets en hoe je het ook draait of keert: geen auto in de buurt is nog altijd veiliger dan wel een auto, zelfs met een voorzichtige chauffeur.
                        (wat de meesten niet zijn voor een fietser!)
                        Over fietsers gaan we het hier in dit topic niet hebben zeker, dat die eerst eens leren dat rood een kleur is waarbij je moet stoppen en dit op IEDEREEN van toepassing is?

Comment

ik had ergens gelezen dat kallo slimme camera's ging installeren, en dat doorgaand verkeer automatisch aan de hand van de tijd ging beboet worden, blijkbaar zijn pestlichten beter voor het eigen electoraat

Comment

trajectcontrole gaat algemeen toegepast worden. Enkel een paar boerenweggetjes achterin gaan er misschien aan ontsnappen. Maar al de rest wordt met elkaar verbonden. Die ARP camera's worden meer en meer gezet. De laatste maanden heb ik het aantal echt serieus weten toenemen. Da's voor de veiligheid van Jambon, maar Weyts gebruikt diezelfde camera's voor zijn verkeersbeleid.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Heb het even getest in Aartselaar. 51 op teller, 48 op gps en ik had prijs.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

Grrr, degoutant

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  Grrr, degoutant

Waarschijnlijk zelfde model/type/afstelling.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

Ezel, steen...maar je moet aandachtig zijn en minimaal voet heffen en dat zijn we dus niet contenu

Comment

Zet dan op dat bord : sneller als 47 geeft rood !

Comment

Staan die effectief op kruispunten en zijn er camera's?
                                        Wat een kutprovincie om te rijden zeg, hallo Jakkel

Comment

Working...
                                        X