Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pestlichten, goed en efficient idee ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nee daarom niet, in kapellen aan de scholen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist
      Staan die effectief op kruispunten en zijn er camera's?
      Wat een kutprovincie om te rijden zeg, hallo Jakkel
      Neen neen, ze zetten die halfweg lange centrum-straten.
      Geen camera.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Zo'n pestlicht staat al eeuwig en drie dagen in het centrum van Lovendegem aan de school. Harder dan 30 is prijs. Werkt niet alleen tijdens schooluren maar ALTIJD, ook 's nachts en in vakantie...Het is daar de sport om de laatste 20 meter voor het licht op te trekken en je achterliggers voor rood te doen wachten... Het verbaast me dat nog niemand dit in de fik heeft gestoken.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Van Campenhout rijdt er los door allicht.

Comment

Lol, ging net hetzelfde zeggen
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist
              Van Campenhout rijdt er los door allicht.
              Ja die ziet het verschil niet tussen zijn (rode) neus en het licht.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Waar houden ze zich toch mee bezig? Zet dan gewoon een flitspaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Over fietsers gaan we het hier in dit topic niet hebben zeker, dat die eerst eens leren dat rood een kleur is waarbij je moet stoppen en dit op IEDEREEN van toepassing is?
                  Over auto's dan ook niet. Eén meter afstand, anders niet inhalen ;-)

Ik woon ook in een dorpskern waar veel te veel (zwaar) verkeer rijdt, die er niet moet zijn. Dus initiatieven om dat op te lossen, juich ik toe.
                  Dat die lichten blijkbaar op 47 staan ipv 50 is niet correct, maar je zal er misschien 30 seconden door verliezen. Als je echt gefrustreerd raakt door zulke "onbenulligheden", dan moet je je toch heel de dag door ergeren. En das niet goed voor het gemoed :-)
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Over auto's dan ook niet. Eén meter afstand, anders niet inhalen ;-)

Ik woon ook in een dorpskern waar veel te veel (zwaar) verkeer rijdt, die er niet moet zijn. Dus initiatieven om dat op te lossen, juich ik toe.
                    Dat die lichten blijkbaar op 47 staan ipv 50 is niet correct, maar je zal er misschien 30 seconden door verliezen. Als je echt gefrustreerd raakt door zulke "onbenulligheden", dan moet je je toch heel de dag door ergeren. En das niet goed voor het gemoed :-)
                    Ik geef hen altijd de ruimte hoor, en anders wachten we wel even.
                    Ik maak mij daar helemaal niet druk in, enkel wanneer we ervoor staan door de schuld van een ander. Dan wordt het een ander verhaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

erger me vooral aan onrechtvaardigheid, en ik denk ook niet dat de mensen rond de lichten er gelukkig mee zijn dat ze bijna contenu op rood staan met het kabaal erbij
                      regel ze deftig af en niemand voelt zich nog de risee tenzij zij die te snel rijden

daarbij komt, de lichten liggen aan een school en er staat geen flitser boven, snachts wordt dat rood daar specifiek gewoon langsom meer genegeerd

Comment

Pesten, daar is toch niemand mee gediend?

Maar weet ook zo een licht staan aan een schooltje, gelijk wanneer je daar passeert, iets sneller dan 50 en je hebt rood. Is gewoon mezelf opgevallen, meestal sta ik daar dan helemaal alleen, geen enkele wagen van de andere richting komende. Plezant is anders! Al redelijk wa tijd verscheten daar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo

daarbij komt, de lichten liggen aan een school en er staat geen flitser boven, snachts wordt dat rood daar specifiek gewoon langsom meer genegeerd
                          Da creëren ze daar dan mee...

Comment

op het kruispunt waar ik woon hadden ze ruimte genoeg voor een rotonde, maar belgie kennende hebben ze liever wat extra stroomverbruik en hebben ze dus lichten gezet. Vroeger had je er nooit file, nu sta je er aan te schuiven rond 17u a 18u en voor en na die 2 uurtjes sta je vaak te wachten voor niets. Met overbodige uitstoot, fijnstof en remstof tot gevolg. Ook 's nachts. waarom m'n die lichten niet op knipperen zet vanaf 20u tot 6u en van 10u tot 15u is me een raadsel maar daardoor zie je ook enorm veel mensen die gewoon door het rood rijden, je hebt een overzicht dus een accident maak je niet.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
                              Met overbodige uitstoot, fijnstof en remstof tot gevolg. Ook 's nachts. waarom m'n die lichten niet op knipperen zet vanaf 20u tot 6u en van 10u tot 15u is me een raadsel maar daardoor zie je ook enorm veel mensen die gewoon door het rood rijden, je hebt een overzicht dus een accident maak je niet.
                              Ik vraag mij soms toch ook af ze welke debielen da da allemaal uitvinden. Altijd zagen en klagen over het milieu, maar dage dan dagelijks aan zo een pestlicht staat te tuffen voor piet snot da kan dan geen kwaad. Als ze echt met het milieu begaan zijn zouden ze liever zorgen voor goed doorgaand verkeer zonder al teveel te moeten stoppen. Verbruik scheelt veel wanneer je rustig kan doorrijden of om de zoveel tijd moet stoppen voor het zoveelste licht.

Als ik van Lebbeke naar Sint-Niklaas rij kom ik gemakkelijk 5-6? lichten tegen en als je eentje rood hebt dan zijn de volgende ook meestal rood, daar zijn het natuurlijk grotere kruispunten, maar hadden ze wel ook beter ronde punten aangelegd, gaat toch meestal wa vlotter.

Comment

t' Ja de mentaliteit moet veranderen . Maar op kruispunten waar je nu op spitsuren 1/2 uur moet aanschuiven voor een rood licht begrijp ik niet . 1 mnd geleden pinkte enkel dat oranje , bij spitsuur was er geen aanschuiven meer .
                                En toch zet men de lichten terug aan ,het lijkt of de overheid baas is en je graag .....
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Zo'n pestlicht staat al eeuwig en drie dagen in het centrum van Lovendegem aan de school. Harder dan 30 is prijs. Werkt niet alleen tijdens schooluren maar ALTIJD, ook 's nachts en in vakantie...Het is daar de sport om de laatste 20 meter voor het licht op te trekken en je achterliggers voor rood te doen wachten... Het verbaast me dat nog niemand dit in de fik heeft gestoken.
                                  Ik passeerde daar vroeger dagelijks, inderdaad erg irritant. Ook vaak genegeerd maar was altijd een risico gezien de wijkpost van de politie (intussen gesloten) daar wat verder lag.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Als ik vroeger gepest werd e, klopte ik erop! Maw, men zou die lichten met de grond gelijk moeten maken. Pesten is not done, in gelijk welke situatie, maw weg ermee! Anders moet men ne werkgroep oprichtingen, op mijn werk zijn ze daar meester is, probleem? Werkgroep! Om dan snelheidsduivels op een fatsoenlijke manier te bestraffen en de goei ervan tussen te laten.

Comment

En denken dat er mensen kwaad zijn als je je motor onterecht enkele minuten laat draaien

Comment

Working...
                                      X