Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo, wij hebben ondertussen in vertrouwen van een Franse kennis een Seat Leon kunnen afkopen met 55.000 km en 4jaar oud. Een pracht van een occasie en in, voor franse normen althans, perfecte staat. Recent ook nieuwe remschijven en perfecte banden. Heeft of zal nog schouwing ondergaan.
Ondertussen hebben wij dank zij deze relatie de juiste procedure kunnen bekomen hoe wij de wagen in Frankrijk indienen in te schrijven.
Al goed is dat de nummerplaat op de wagen blijft. In Frankrijk blijft een nummerplaat bij de wagen totdat die niet meer in circulatie komt. Rest dus enkel de "Carte Grise" aan te vragen als nieuwe eigenaar.
Ik ben verrast dat dit daar vrij gemakkelijk gaat. Je kan ook al je paperassen laten uitvoeren door een "professionnelle de l’automobile habilité". Deze man heeft een licentie van het ministerie van binnenlandse zaken en mag voor derden één en ander in orde brengen..
Hij zorgt dus voor je grijze kaart aan de hand van copies van facturen van elektriciteit/Gas/water/telefoon e.d. van op je verblijfadres in Frankrijk.
De vroegere eigenaar maakt een "Déclaration de cession d'un véhicule" op en laat dit mede door ons tekenen als nieuwe eigenaar. Dit is een procedure tussen particulieren.
Het document gaat samen met een mandaat van ons, om toestemming te geven in onze naam te handelen, naar die tussenpersoon. De prestatie van de man samen met de kost van de "carte grise" is 297,76 €.
De carte grise komt binnen de 72 uur aangetekend aan op je verblijfadres.
Voor de verzekering van de wagen kan je best terecht bij een locale makelaar. Men past daar ook het systeem "bonus/malus" toe. Om je op een gelijkaardig niveau op de schaal van het systeem te laten verzekeren vraagt men een bewijs van de verzekering van je wagen in België dat moet aantonen of je een brokkenmaker bent of niet. Aan de hand hiervan kan men je aan het voordeligste tarief in Frankrijk verzekeren. Indien je dit bewijs niet hebt wordt je ingeschreven als jonge beginnende chauffeur, wat uiteraard een hoge premie met zich meebrengt.
is Frankrijk, Spanje en alle andere landen niet goedkoper om je domicilie te zetten dan Belgie met hun dure belastingen en taksen.
Meestal wel.
Het is de vraag in hoeverre je alles wil opgeven en dat is niet altijd even gemakkelijk te beantwoorden.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het is de vraag in hoeverre je alles wil opgeven en dat is niet altijd even gemakkelijk te beantwoorden.
is nu niet dat je naar Azie of Amerika verhuist he. Heb hier ook een collega zitten die in spanje zijn "bureau" heeft en hier in Belgie werken met auto met spaanse nummerplaat. en dit al langer dan 10 jaar he! Kerel in kwestie kan zelfs geen Spaans! Zei me dat hij Duitsers kent die dat ook zo doen en daarom is hij ook hiermee begonnen in de tijd.
is nu niet dat je naar Azie of Amerika verhuist he. Heb hier ook een collega zitten die in spanje zijn "bureau" heeft en hier in Belgie werken met auto met spaanse nummerplaat. en dit al langer dan 10 jaar he! Kerel in kwestie kan zelfs geen Spaans! Zei me dat hij Duitsers kent die dat ook zo doen en daarom is hij ook hiermee begonnen in de tijd.
Tuurlijk, zal geen probleem zijn maar wil je dat ook doen als je in Roemenië, Griekenland of Polen wil intrekken? (Om er maar een paar te noemen). Laat Frankrijk en Spanje nu net die landen zijn waar je de minste problemen/aanpassingen zal kennen.
Er komt heel wat bijkijken, zelfs op oudere leeftijd "als het allemaal niet meer zo moet".
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment