Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijden zonder vignet in land verplicht door vignet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rijden zonder vignet in land verplicht door vignet?

Hallo,

Ik vroeg me af, weet er iemand wat de boetes of de pakkans is wanneer je rondrijdt zonder vignet in Oostenrijk of Zwitserland?

Persoonlijk heb je ook in Duitsland een umwelt sticker nodig, maar heb deze nog nooit gehad en kom meerdere keren per jaar in Duitsland.

Nu vroeg ik me af hoe dit zit voor de 2e ander landen?
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

In Oostenrijk en Zwitserland sta je in no time aan de kant, hangt vol met camera's die in rechtstreekse verbinding staan met patrouilles. Het is het risico niet waard

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

en enig idee hoe dat zit met die 2e hands wegenvignet die op internet te koop staan? Want ze verkopen voor bv Zwitserland enkel maar jaarkaarten dus kan je die heel de familie laten rondgaan zeg maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
        en enig idee hoe dat zit met die 2e hands wegenvignet die op internet te koop staan? Want ze verkopen voor bv Zwitserland enkel maar jaarkaarten dus kan je die heel de familie laten rondgaan zeg maar.
        Geen ervaring met 2dehands, ken enkel de verhalen er rond en die zijn even negatief als gepakt worden zonder vignet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

kan m'n dan te weten komen adhv die nummer op dat vignet dat dat niet bij de auto hoort? want je hoeft je nummerplaat toch niet op die sticker te schrijven zoals bij die Duitse?

Comment

In Zwitserland heeft het te maken met dat de camera merkt dat die herplakt zou zijn. Nu dat heb ik ook maar van horen zeggen.

Enkele ervaring met een origineel vignet en geen vignet rijden

Comment

In Oostenrijk of Zwitserland zou ik het niet doen. Pakkans is zeer hoog, en boetes ook.
              In Duitsland heb je die groene sticker enkel nodig in de steden. Ik kom er maandelijks, en rij al een paar jaar zonder. Eén keer heb ik een papiertje onder de ruitenwisser gehad. Ik mocht kiezen, ofwel binnen de 2 weken gaan betalen bij de politie, of wachten tot ze de rekening opsturen. Ik wacht nog altijd, en die auto heb ik niet meer. Ze gaan je daarvoor ook enkel pakken als je auto op straat geparkeerd is.

Comment

ze kunnen toch moeilijk elke auto tegenhouden en aan het stickertje gaan voelen of deze wel goed plakt. Als je die nu in een CD hoesje steekt en zo plakt of gewoon niet plakt en als ze je dan tegenhouden zal je mss wegkomen met een waarschuwing als je die daar ter plaatse op plakt?

Comment

De Zwitserse vignetten kun je, eenmaal op je raam geplakt, heel moeilijk in één stuk verwijderen. Ieder jaar wordt het trouwens lastiger en lastiger. Vroeger kon je met een haardroger en engelengeduld de sticker van de ene auto op de andere doorgeven. Ik heb zo nog een vignet geweten die vier keer in Zwitserland is geweest, op vier verschillende voertuigen.
                  Sommigen wagen het nu om het op een alternatieve wijze vast te kleven, en verkopen het dan nadien tweedehands. Dit is even strafbaar als zonder vignet rijden.
                  Een vignet dat nog nooit met de eigen kleefdinges is geplakt, kan je zelf dus nog perfect gebruiken.
                  Nogmaals doorverkopen wordt moeilijker of onmogelijk als je het zelf correct wil aanbrengen.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Is Zwitserland riskeer ik het niet. Ge geraakt zelfs al ni de grens over zonder. Oostenrijk wel al gedaan en zolang ge geen tolpoort passeert, geen probleem als ze u ni aanhouden. Maar eens een tolpoort moet ge tol + vignet betalen en dacht nog een paar euro extra. Maar voor 8,95 euro ga ik ni zonder vignet rond rijden. Zwitserland is wel wa duurder, maar ook een jaar geldig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

ik plakte het Zwitsers vignet eerst op doorschijnende zelfklevende folie vooraleer ik het op de voorruit plakte, ik kreeg het daarna makkelijk eraf.. nooit problemen ondervonden, geleerd van de mannen die voorruiten vervangen
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Kan je geen auto huren waarin zo'n vignet hangt ?

Comment

Kost nog geen 50 € zo'n vignet.
                          Als je dat niet wil of kan betalen, dan blijf je beter thuis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                            ik plakte het Zwitsers vignet eerst op doorschijnende zelfklevende folie vooraleer ik het op de voorruit plakte, ik kreeg het daarna makkelijk eraf.. nooit problemen ondervonden, geleerd van de mannen die voorruiten vervangen
                            ja dit heb ik ook gelezen, hoesje van een cd op maat van sticker knippen en dan zo tegen de ruit plakken.

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                            Kost nog geen 50 € zo'n vignet.
                            Als je dat niet wil of kan betalen, dan blijf je beter thuis.
                            heb je wel een punt, kost 37 of 38 euro trouwens, maar een maat van mij gaat en daarna een familielid van hem en willen de kosten van de sticker delen.

Comment

Kunnen ze perfect als ze met dezelfde auto naar ginder rijden : ze hangen de sticker op auto X ... eerst gaat maat A met auto X tot ginder, nadien rijdt nicht B met auto X tot ginder.

Comment

in CH is de boete 250 chf + vignet. Ik heb het al gedaan maar via basel stad binnengereden dan en niet via de snelweg. Was middernacht en tegen 3u was ik ch alweer buiten. (volgende oprit de highway op dan)

Grootste pakkans is in Hongarije daar vinden ze gewoon werk uit voor de mensen. Hier een stukje wegenwerken met lichten voor 50m geen probleem in HU staat er aan elk licht een mens te kijken of je niet door het rood zou rijden....
                                Polo 6n 1.4

Comment

het lijkt me inderdaad enkel voor zwitserland binnen te rijden dat ze echt streng zijn dat je het hebt of het juist en goed vastplakt. Controleren ze ook op de snelweg of in steden bij het binnen en buitenrijden en als je het land terug verlaat?

Want dan is dat wel een goede tip om de laatste (of voorlaatste) afrit voor de grens te nemen en binnendoor te rijden en dan de eerste of tweede oprit na de grens terug de snelweg op te gaan. Ze gingen naar Zurich of Wintertuur dacht ik.

Comment

Working...
                                  X