Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ik ga ook nooit kort op mijn voorligger staan. Weette, heb zo'n zwaar ongeval gehad met een tractor die op hol geslagen was en op ons inreed. Gelukkig heb ik mijn wielen nog kunnen draaien voor hij op ons reed. Hierdoor zijn we weggeslingerd. Sinds toen zal ik altijd oplettend zijn als er aan hogere snelheid gestopt wordt. En als het erop aankomt draai ik mijn stuur naar rechts. Kan stom klinken, maar als je achter een vrachtwagen staat en er rijdt een andere vrachtwagen op je in, ben je blij dat je weggeslingerd wordt.
    Inderdaad, ik heb de gewoonte van minimaal 50m (meestal zelfs meer) van de file te stoppen als ik achteraan sta. Dat deed ik vroeger toen ik nog camion reed ook en toen is me dat 1x heel goed bevallen. Ik stop een goeie 50m achter de file, camion achter mij stopt ook netjes, op een paar meter van mij, camion daarachter reed er gewoon volle snelheid op in. Die die achter me stond leeft nog door dat ik afstand hield en vooruit geslingerd werd, of dat was puree geweest... Je zou denken, je weegt zelf 40 ton, dat valt allemaal wel mee, maar als diene die er op knalt ook zo zwaar is doet dat er niet meer toe blijkbaar, eerst krijgde een knal zonder dat je het verwacht en vervolgens hoop je dat je niet geplet wordt, want ik stond op nog geen meter van die camion voor mij stil.
    Sindsdien let ik er nog veel meer op, en nu zeker met de auto, altijd op tijd stoppen en een eventuele vluchtweg zoeken, en goed de spiegel in de gaten houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Inderdaad, ik heb de gewoonte van minimaal 50m (meestal zelfs meer) van de file te stoppen als ik achteraan sta. Dat deed ik vroeger toen ik nog camion reed ook en toen is me dat 1x heel goed bevallen. Ik stop een goeie 50m achter de file, camion achter mij stopt ook netjes, op een paar meter van mij, camion daarachter reed er gewoon volle snelheid op in. Die die achter me stond leeft nog door dat ik afstand hield en vooruit geslingerd werd, of dat was puree geweest... Je zou denken, je weegt zelf 40 ton, dat valt allemaal wel mee, maar als diene die er op knalt ook zo zwaar is doet dat er niet meer toe blijkbaar, eerst krijgde een knal zonder dat je het verwacht en vervolgens hoop je dat je niet geplet wordt, want ik stond op nog geen meter van die camion voor mij stil.
      Sindsdien let ik er nog veel meer op, en nu zeker met de auto, altijd op tijd stoppen en een eventuele vluchtweg zoeken, en goed de spiegel in de gaten houden.
      Je merkt dat camions hier veel voorzichtiger handelen dan gewone wagens. Vele auto's stoppen op het laatste moment. Als je van ver vertraagt is de kans veel kleiner dat je aangereden wordt. Soms kan het niet anders natuurlijk als er zich plots een file voordoet. Camions zijn dan in het voordeel omdat ze veel verder kunnen kijken en beter kunnen anticiperen. Man, sinds ik dat accident met die tractor had (wat nog steeds niet volledig afgehandeld is want m'n zoon heeft toch wel problemen hierdoor) ben ik vele voorzichtiger geworden... zelfs beetje schrik gekregen in het verkeer. Het kan verdorie snel gedaan zijn zulle... Mens mag er niet bij stilstaan.

Comment

• Akelig inderdaad... ik hou ook altijd een vluchtroute in de gaten tot er 2-3 wagen volledig stilstaan achter me. En spiegels kijken.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Vandaag 2x achter een slak gehangen om in te voegen op de autosnelweg.

1ste was deze ochtend, meneer ging even invoegen tegen 50 per uur.

2de was deze avond, meneer 2 ging even invoegen tegen 70 per uur.

Beide opritten zijn makkelijk te nemen tegen 100 per uur om in te voegen.

Comment

• File aan de Kennedytunnel?

Zwem even naar de andere kant...

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Kom ik terug zie ik dit...

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Last edited by Metaxa; 29/07/2017, 21:58.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                Kom ik terug zie ik dit...

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                WTF, sommige mensen zijn echt voor niets beschaamd, respect is ook ver te zoeken! Onlangs ook ene, parking bijna volledig leeg, komt er toch ene op een paar cm van mijn auto staan... Probeer het maar is te begrijpen!

Comment

Kom ik terug zie ik dit...

Links reed tegen rechts of rechts reed tegen links ?

Comment

• d'r zit nog altijd een beetje 'love bug' dna in elk VAG produkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard

Links reed tegen rechts of rechts reed tegen links ?
                      Links stond leeg, totdat deze Pipo die plaats in nam.

Nummerplaat zegt genoeg.

Last edited by Metaxa; 30/07/2017, 14:43.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        d'r zit nog altijd een beetje 'love bug' dna in elk VAG produkt.
                        Toch niet van mijne kant uit.

Comment

• moraal van het verhaal: 2 boten passen daar niet.
                          Volgende keer gans uw voet tussen de deur steken en niet enkel uw kleinen teen.

Comment

Toch niet van mijne kant uit.
                            Ge stond natuurlijk een beetje over de gele lijn, da zal ook zijn excuus zijn geweest wanneer deze in de buurt zou geweest zijn. In mijn geval geen reden om tegen iemand zijn auto te gaan rijden.

Het is door zulke toestanden dat ik mijn abonnement heb stopgezet en sinds kort met de scooter naar het werk rij, 50€ gespaard en ik hoef mij geen zorgen meer te maken, wat onbetaalbaar is. Ik hoor het sommige dan graag zeggen, ah ge zijt toch omnium verzekerd? Ja en dan, ik wil geen schade aan mijn auto van den een of andere pipo die geen respect heeft.

Comment

• Rechts parkeert buiten zijn vak, links ergert zich daaraan en wil rechts - weliswaar haantjesgedragsgewijze - een lesje leren ?

Not done !

Comment

• Past op, wsl zitten daar 1000 sensoren en camera's op e, ma is diene mens gewoon te dwaas van normaal te doen of zich gewoon ergens te zetten waar er wel plaats genoeg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                  moraal van het verhaal: 2 boten passen daar niet.
                                  Volgende keer gans uw voet tussen de deur steken en niet enkel uw kleinen teen.
                                  Twee van bijna 5m niet neen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ge stond natuurlijk een beetje over de gele lijn, da zal ook zijn excuus zijn geweest wanneer deze in de buurt zou geweest zijn. In mijn geval geen reden om tegen iemand zijn auto te gaan rijden.

Het is door zulke toestanden dat ik mijn abonnement heb stopgezet en sinds kort met de scooter naar het werk rij, 50€ gespaard en ik hoef mij geen zorgen meer te maken, wat onbetaalbaar is. Ik hoor het sommige dan graag zeggen, ah ge zijt toch omnium verzekerd? Ja en dan, ik wil geen schade aan mijn auto van den een of andere pipo die geen respect heeft.
                                    Dat is zever natuurlijk. Als ze de parkeerplaatsen maar 4.80m lang maken dan sta ik altijd perfect binnen de lijnen maar is je auto nog te groot. Hij had ook perfect 2cm minder dicht kunnen komen, dan had hij ook nog "binnen" gestaan.
                                    Het is nochtans simpel, je zet je wagen niet tegen een ander aan, zoals je schrijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                      Rechts parkeert buiten zijn vak, links ergert zich daaraan en wil rechts - weliswaar haantjesgedragsgewijze - een lesje leren ?

Not done !
                                      Lol, buiten zijn vak...
                                      Al een goede tip gekregen, volgende keer busje remolie in de wagen leggen, kan altijd zomaar moeten gebruikt worden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Past op, wsl zitten daar 1000 sensoren en camera's op e, ma is diene mens gewoon te dwaas van normaal te doen of zich gewoon ergens te zetten waar er wel plaats genoeg is.
                                        Goh, meestal altijd goed volzet maar toen net niet echt, en dan nog. Toen ik de nummerplaat zag wist ik genoeg.

Comment

Dat is zever natuurlijk. Als ze de parkeerplaatsen maar 4.80m lang maken dan sta ik altijd perfect binnen de lijnen maar is je auto nog te groot. Hij had ook perfect 2cm minder dicht kunnen komen, dan had hij ook nog "binnen" gestaan.
                                          Het is nochtans simpel, je zet je wagen niet tegen een ander aan, zoals je schrijft.
                                          Inderdaad! Heb je schade eigenlijk? Of was er niets te zien?
                                          Ohja, die ondergrondse parkeerplaatsen worden veel te kort en te smal gemaakt, denk dat daar vaak blik en lakschade gereden wordt.

Mijn vriendin haren auto is ook ni van de grootste en zelf voor deze is het maar juist gepast. Voor die van mij zijn ze dan weer te smal voor de lange deuren.

Je ziet er daar dan ook vaak op 2 plaatsen staan of met de wielen over de witte zijstreep.
                                          Last edited by ; 30/07/2017, 21:02.

Comment

Working...
                                          X