Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Grootste ergernis de laatste weken zijn de talrijke buitenlanders op onze wegen. Voornamelijk NL-GB-DE'ers, die lekker aan 90 voorbij tuffen. Liefst op het midden of linkervak, en zonder pinkers.
Precies of ze sturen uit die landen hun minst bekwame chauffeurs ze zouden hier beter ipv ons een kilometerheffing door ons strot te duwen een wegenvignet voor de buitenlandse personenwagens/trekcaravans invoeren. 80 % van wat ik vandaag gezien heb op een stuk van 100 km was allemaal buitenlands.
Wij zijn gisteren om 8u30 smorgens van de kust terug naar Gent gereden. Geloof het of niet, maar dit was een van de zaligste autostraderitten ever. Flashback naar de jaren 80-90. Geen, maar dan ook geen vrachtwagens. En bijna geen personenwagens. Wij hadden stukken waar je op het 3de en 2de vak geen auto zag zover je kon kijken. Heerlijk. Maar de rest van de Paasperiode was idd erg druk met buitenlanders.
Het was zo opmerkelijk, dat mijn vrouw er een foto van genomen heeft :
Zondag Nurburgring - binnendoor naar Büllingen, daar de autostrade op richting Zele. Ongelooflijk hoe kalm het was, ondanks de omleiding dat deze route was, was ik er nog sneller dan als ik de gewone route had genomen. Meer van dat!
Gisteren was het tulpenpluk in Berendrecht, geen idee wat daar zo tof aan is, maar dat terzijde.
Nu heeft de organisatie vanalles geregeld zodat de auto's zo ver mogelijk wegblijven uit de naburige afgezette straten zodat kinderen konden rondlopen en paard en huifkar overal door kon zonder te verschieten. 3 of 4 treintjes die constant rijden tussen een grote parking en de ingang, een boot vanuit Antwerpen die in Berendrecht aanmeert,...
En toch willen de mensen allerhande toeren uithalen om hun auto toch maar zo dicht mogelijk te parkeren en dan veranderen ze in wilde beesten die niet meer uitkijken naar fietsers of wandelaars
Zondag Nurburgring - binnendoor naar Büllingen, daar de autostrade op richting Zele. Ongelooflijk hoe kalm het was, ondanks de omleiding dat deze route was, was ik er nog sneller dan als ik de gewone route had genomen. Meer van dat!
Geen flitsers gezien op de vaste palen na, maar die geeft Waze door. Die bochten bij Ohlenhard moet je eens doen. Dat dorp licht op een richel en die bochten zijn smal en vrij stijl naar beneden. Had ik de MX-5 ik deed die een paar keer na elkaar.
Op de E313 was woensdagochtend de rijbaan richting Antwerpen een hele tijd volledig versperd ter hoogte van Herentals-West door een ernstig ongeval. Een vrachtwagen reed er – allicht aan hoge snelheid – in op de staart van een file. Er was sprake van minstens één zwaargewonde die gekneld zat in een aangereden voertuig. Het ongeval is intussen afgehandeld.
Gisteren moest ik even snel over een weer naar Menen (alleja, +2u onderweg geweest enkele rit ) en hoeveel vrachtwagens er niet gewoon op het rechterbaanvak én het middenvak op 1 meter van elkaar rijden om dan met een vlotte beweging zonder omkijken weer een baanvak opschuiven om elkaar tegen 3km/u in te halen, niet normaal.
Kan ik mij ook mateloos aan irriteren. Meestal is er maar een baanvak meer over voor personenwagens
Dat is idd irritant, en op de E40 richting luik is er minder verkeer, maar is er ook een 3de rijstrook. Als er dan camions inhalen, hebt ge als auto nog het 3de vak. Op de E313 en E314 is dat dus een merde. Daar moogt ge blij zijn dat ge eens 120km/u kunt rijden.
Dat is idd irritant, en op de E40 richting luik is er minder verkeer, maar is er ook een 3de rijstrook. Als er dan camions inhalen, hebt ge als auto nog het 3de vak. Op de E313 en E314 is dat dus een merde. Daar moogt ge blij zijn dat ge eens 120km/u kunt rijden.
Hetzelfde op het stuk Jabbeke - De Panne. Tot vorig jaar mochten de vrachtwagens daar tussen bepaalde uren niet inhalen. Tot de wetgeving alweer veranderde.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
was toch bijna geen enkele truck die dat respecteerde... soms zit ik ook te vloeken en eens er voorbij zie je dan dat de trucks een personenauto moeten inhalen omdat die nog niet eens 90km/h aan het rijden is
Als ik de commentaren samenvat: we moeten kalmer rijden, we moeten sneller rijden want anders vallen we in slaap, minder vracht/bestelwagens, betere wegen, geen Ben Weyts, minder borden, meer controles, minder controles ... maar vooral 't is niet mijn schuld(inclusief : de aggresieven zijn buitenlanders met een belgische plaat).
Waar ik mij over erger, is af en toe die koeriers van DPD.
Ik laat mijn pakketten altijd op het werk afleveren omdat hier altijd iemand is.
Nu bekijk ik daarnet de tracking en blijkt dat die paljas gisteren 2 x is hier geweest, om 15.33 en 17.04u en telkens 'adres onbestaande'. DPD levert hier bijna dagelijks en ineens bestaat het adres niet meer. Collega van mij heeft heeft identiek hetzelfde voor met iets anders dat ook via DPD moest komen.
Vorig jaar nog eens voor gehad en probleem is dat het dan terug naar de online shop gaat en ge daar ook weer een hele discussie kunt gaan voeren ivm de leveringskosten. Ze zetten het zelfs niet in een parcel shop in de buurt af.
Wtf? Hij zegt adres onbestaande bij de eerste keer en toch komt die nog eens terug
Kunt ge dan geen klacht indienen bij dpd? Want het lijkt me toch wel dat zij in fout zijn en dat zij dus voor
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als ik de commentaren samenvat: we moeten kalmer rijden, we moeten sneller rijden want anders vallen we in slaap, minder vracht/bestelwagens, betere wegen, geen Ben Weyts, minder borden, meer controles, minder controles ... maar vooral 't is niet mijn schuld(inclusief : de aggresieven zijn buitenlanders met een belgische plaat).
vooral, geen ben weyts! denk dat iedereen hiermee akkoord is
Comment