Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga niet meer stemmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      de 2ste ist toch enkel europees?
      Bij mijn Weten Europees en Vlaams.
      ​​​​​​
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Doa das wel KEIbelangrijk he
        de hoogdag van de democratie

Comment

• knor
          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Bij mijn Weten Europees en Vlaams.
            ​​​​​​
            Federale, Vlaamse en Europese....en de volgende zijn pas in 2024...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Ik ga niet meer stemmen.
              Ik ga voor de eerste keer eens niet stemmen en doe het thans graag, maar we hebben wat belangrijkers te doen. 2 dagen Movie Park

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Federale, Vlaamse en Europese....en de volgende zijn pas in 2024...
                Idd Federale ook nog.
                We gaan ons werk hebben in dat stemhokske
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Zijn er betere alternatieven?

Groen/spa is 1 pot nat en gaat veeel geld kosten.

Vlaams belang is te extreem

Pvda zijn communisten

Vld en cd&v willen postjes pakken en zullen met iedereen in zee gaan.
                  Ja maar NVA is geen haar beter als de rest en ze hebben al met een aantal dingen in te voeren/ideeën duidelijk gemaakt dat ze nooit men stem willen (LEZ, vingerafdruk op ID kaart, KM heffing).
                  Dus ja dan rest er nog maar 1 ding over. Gokje wagen en massaal op de kleine partijen stemmen waar nooit over gesproken word.

Comment

• Gisteren mij nog eens kwaad gemaakt op een bende wielertoeristen die het nodig vinden om niet begeleid de hele baan te gebruiken om hun hobby uit te oefenen. Dit terwijl er een perfect nieuw fietspad naast de weg loopt, dat bovendien is afgeschermd van de weg met een haag.
                    Toen ik heb passeerde en mijn ongenoegen liet blijken door een paar keer te claxonneren, kreeg ik de volle lading snot, speeksel bovenop luide verwijten a la “ stopt da ik op uw bakkes sla”.....
                    Ik hoop dat er ooit eens iemand stopt en zo een bende imbecielen wat slaag verkoopt. Zij verzieken de boel voor degene die wel netjes en begeleid zich aan de verkeersregels houden.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Ik ben zo al eens gestopt, nadat een groep een levensgevaarlijk manoeuvre had gemaakt waar ik vol in de remmen moest om ze niet aan te rijden. Die deed teken en riep dat hij op mijn gezicht ging slaan. Komt er zo ene naar mij met zijn Fred Astaire kleppers op de baan. Ik vraag : kom doe eens iets, ik heb niet veel tijd. En : mispakt u niet he! Hij zat rap terug op zijn velo bij zijn maten
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Gisteren mij nog eens kwaad gemaakt op een bende wielertoeristen die het nodig vinden om niet begeleid de hele baan te gebruiken om hun hobby uit te oefenen. Dit terwijl er een perfect nieuw fietspad naast de weg loopt, dat bovendien is afgeschermd van de weg met een haag.
                        Toen ik heb passeerde en mijn ongenoegen liet blijken door een paar keer te claxonneren, kreeg ik de volle lading snot, speeksel bovenop luide verwijten a la “ stopt da ik op uw bakkes sla”.....
                        Ik hoop dat er ooit eens iemand stopt en zo een bende imbecielen wat slaag verkoopt. Zij verzieken de boel voor degene die wel netjes en begeleid zich aan de verkeersregels houden.

Idd , velen zijn op hol geslagen apen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Gisteren mij nog eens kwaad gemaakt op een bende wielertoeristen die het nodig vinden om niet begeleid de hele baan te gebruiken om hun hobby uit te oefenen.
                          Afhankelijk van hoe groot de groep was, maar groepen tussen de 15 & 50 man moeten geen volgwagen hebben. Plus, ze zijn niet verplicht het fietspad te gebruiken.

Comment

• Ieder zijn hobby, maar eerst met 2 naast elkaar gaan rijden, als ik erachter kom met 2 te breed gaan rijden zodat ik zeker niet kan passeren.

En dit terwijl ernaast een mooi breed nieuw fietspad ligt en nog een paar meter verder ligt de schelde waar een mooi jaagpad ligt. Maar ja das te makkelijk he en kunnen ze niemand ambeteren.

En dan maar zwaaien en roepen als ik ze voorbijsteek

BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Manuelos Bekijk Berichten
                              Afhankelijk van hoe groot de groep was, maar groepen tussen de 15 & 50 man moeten geen volgwagen hebben. Plus, ze zijn niet verplicht het fietspad te gebruiken.
                              Maar ze moeten zich wel aan de verkeersregels houden. En elementaire beleefdheid handhaven. Ga op een drukke baan tenminste effe achter elkaar rijden zodra het kan , om de file achter jou te laten passeren. Ostentatief de baan zo breed gaan gebruiken om toch niemand te laten passeren is boers. En getuigt van het IQ van een zwakbegaafde.

Ik ken de (idiote) regels rond rijden in groep, maar ls het effe kan, hou dan ook eens rekening met anderen in het verkeer.

Artikel 43bis. Fietsers in groep

43bis.1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

43bis.2.2. Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.

43bis.2.3. Indien deze groep vergezeld wordt door wegkapiteins, zijn de bepalingen van artikel 43bis3.3.1° en 2°van toepassing.

43bis.3.1. De fietsers die in een groep van ten minste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

43bis.3.2. Zij moeten voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto.

43bis.3.3. 1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein".

Op de kruispunten waar het verkeer niet geregeld wordt door verkeerslichten, mag ten minste één van de wegkapiteins het verkeer in de dwarswegen stilleggen op de wijze bepaald in artikel 41.3.2., terwijl de groep met inbegrip van de twee begeleidende voertuigen oversteekt.

43bis.4. De fietsers die met twee naast elkaar rijden mogen slechts van de rechter rijstrook van de rijbaan gebruik maken; indien de rijbaan niet in rijstroken verdeeld is mogen zij niet meer dan een breedte gelijk aan die van een rijstrook en in geen geval meer dan de helft van de rijbaan in beslag nemen.

43bis.5. Op het dak van de begeleidende auto's moet een blauw bord aangebracht zijn met de afbeelding van het verkeersbord A51 en eronder het symbool in 't wit van een fiets.

Dit bord moet op een zodanige wijze aangebracht zijn op het voertuig dat de groep voorafgaat, dat het voor de tegenliggers goed zichtbaar is en, op het achteropkomend voertuig, dat het goed zichtbaar is voor het achteropkomend verkeer.
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Minder dan 15? Op het fietspad gasten!
                                De wegcodes voor wielertoeristen

Naar aanleiding van het nieuwe wielerseizoen hebben wij zoals alle andere wielertoeristenclubs te Brakel en omstreken een brief ontvangen van de lokale politie met als doel de aandacht te vestigen op 2 zaken, enerzijds de verkeersveiligheid en anderzijds de problematiek van het zwerfvuil. In deze brief stond het volgende geschreven:
                                - Onze streek is de plaats bij uitstek voor het wielertoerisme. Vooral in het weekend zakken meerdere toeristen naar onze streek af om er hun kilometers af te malen. In onze gemeenten vinden ze hun ideale parcours terug met vlakke stukken en nijdige hellingen."
                                - Individueel zijn ze de voorbeeldigheid zelve maar éénmaal in groep lappen vele fietsers alle voorrangsregels aan hun laars. Soms komt de verkeersveiligheid in gedrang. De wielertoeristen hebben nu éénmaal een slechte reputatie wat het respecteren van de wegcode en de andere weggebruikers betreft. En als wij er even bij stilstaan : dit is niet altijd ten onrechte."
                                - Rijden in groep is niet vrij van enig gevaar. Enerzijds creëert de groepsgeest een vals gevoel van veiligheid, want tenslotte blijft de fietser de zwakke weggebruiker. Anderzijds brengt de fietser -bij het niet respecteren van de geldende regels- de andere weggebruikers in gevaar. Het is niet te verwonderen dat deze wielertoeristen in conflict komen met de andere weggebruikers. Daarom dat meer en meer lokale politiediensten de wielertoeristen van nabij volgen bij hun wekelijkse uitstappen."
                                - Eerste regel : respecteer de wegcode! (hieronder vind je een uitreksel van de wegcode i.v.m. wielertoerisme in groep)

Een groep met minder dan 15 deelnemers wordt niet als groep erkend. De wetgeving voor de individuele fietser is hier dus van toepassing. Voornaamste regels waartegen wordt gezondigd :
                                - het fietspad gebruiken als er één is
                                - achter elkaar gaan rijden bij achterkomend verkeer"

Vanaf 15 deelnemers is er sprake van een groep. Rijden in groep betekent echter niet dat we de gebods- en verbodstekens van het verkeersreglement aan onze laars mogen lappen, integendeel! Voornaamste regels waartegen wordt gezondigd :
                                - negeren van éénrichtingsverkeer
                                - negeren van de voorrang van rechts- regel
                                - negeren van de prioriteit op een rotonde "

Bij het rijden in groep is het echter wel toegelaten :
                                - Op de rijbaan te blijven rijden in plaats van het fietspad te gebruiken.
                                - Met twee naast elkaar te rijden op de rijbaan, op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven."

Groepen van tenminste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers mogen vooraf gegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto. Indien er slecht één begeleidende wagen is, moet deze de groep volgen. Groepen van tenminste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers moeten vooraf gegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto. Tenminste twee wegkapiteins moeten waken over het goed verloop van de tocht. Zij moeten tenminste 21 jaar oud zijn en drager van een armband, met horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord 'wegkapitein'.

Zwerfvuil langs wegen en fietspaden blijkt een steeds vaker gehoorde klacht van de burger en vormt een terechte bron van ergernis. Het opruimen ervan kost handenvol geld. De zonale veiligheidsraad van de politiezone Brakel heeft dan ook in haar actieplan milieu de aanpak ervan als prioriteit weerhouden. Een typisch voorbeeld tref je aan in de bermen van de wegen die in trek zijn bij wielertoeristen. Ze blijken hun verpakkingen thuis wel bij het selectief afval te deponeren maar tijdens hun fietstochten gooien ze de verpakkingen van hun drankjes en energierepen zomaar vanop de fiets weg. Wij zouden langs deze weg een oproep willen doen om uw leden te sensibiliseren en hun lege verpakking niet weg te gooien. Wij hebben de lokale politie opdracht gegeven repressieve controles uit te voeren."

Wielertoerist, geef het voorbeeld. Laat u niet overkomen als wielerterroristen!
                                Dit alles was ondertekend door Burgemeester van Brakel Herman De Croo, Procureur des Konings Herman Daens, Burgemeester van Maarkedal Peter Thienpont, Burgemeester van Horebeke Jozef Browaeys, plaatsvervangend Burgemeester van Zwalm Patrick Moreels en Zonechef Joost Duhamel

- ------------------ -

Comment

Ieder zijn hobby, maar eerst met 2 naast elkaar gaan rijden, als ik erachter kom met 2 te breed gaan rijden zodat ik zeker niet kan passeren.

En dit terwijl ernaast een mooi breed nieuw fietspad ligt en nog een paar meter verder ligt de schelde waar een mooi jaagpad ligt. Maar ja das te makkelijk he en kunnen ze niemand ambeteren.

Je hebt je sproeiers toch opgezet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• ik HAAT wielertoeristen grrrr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      ik HAAT wielertoeristen grrrr
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ieder zijn hobby, maar eerst met 2 naast elkaar gaan rijden, als ik erachter kom met 2 te breed gaan rijden zodat ik zeker niet kan passeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          ik HAAT wielertoeristen grrrr
                                          Dikke, vette vette 2nd!

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X