moet wel zeggen, naast de kwestie mss, hier in de geburen mag je eigenlijk nergens nog voorbijsteken op n-wegen, tenzij het wegen zijn zonder bewoning...deels om hardrijders geen vrij baan te geven maar ook om deze reden, overal kunnen mensen in hun garage, winkelparking of zijstraten willen rijden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichtenhttps://www.gratisrijbewijsonline-fo...pic.php?t=7960
Je mag wel meerdere voertuigen na elkaar inhalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEuh, jawel.
"art. 16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :
1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.""
Als de rechter vindt dat jij niet aan c of d kon voldoen. Dan was het dus niet toegelaten... Of dat hij zich er ni van had "vergewist" dat het zonder gevaar kon zijn met dat kruispunt dat op de route lag. Of ....
Comment
-
Zelfde liedje met een baan opdraaien waar een inhaalmanoeuvre aan de gang is. Je moet in principe voorrang geven en je vergewissen dat de baan vrij is om op te draaien. Zeer dubieus dus.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Euh, neen :
"art. 16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :
1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.""
Als de rechter vindt dat jij niet aan c of d kon voldoen. Dan was het dus niet toegelaten... Of dat hij zich er ni van had "vergewist" dat het zonder gevaar kon zijn met dat kruispunt dat op de route lag. Of ....
Dat is wel kort door de bocht om dan te zeggen dat meerdere wagens inhalen niet toegelaten is. Hij had misschien niet mogen inhalen maar dat staat los van het feit of je meerdere wagens mag inhalen of niet.
Er was toch al eens een heel media coverage geweest van een (dodelijk?) accident tussen een inhalende BMW en vrachtwagen die linksaf sloeg. Was uiteindelijk de fout van de vrachtwagenchauffeur omdat hij niet voldoende had aangegeven dat hij links af ging slagen. (had pinker wel op maar had zich niet aan de linkerkant van het baanvak gezet ofzoiets als ik het met goed herinner)
Comment
-
meerdere voertuigen inhalen is wel toegelaten
is al heel wat rechtspraak over geweest over hoe men dat artikel nu moet interpreteren en de rechter heeft al verschillende malen vermeldt dat het wel mag
of het een goed idee is, is iets anders
de porsche moet evengoed kijken of hij wel kan inhalen. En dat houdt in dat hij zich ervan moet vergewissen dat auto's voor hem niet gaan afdraaien. Als iemand voor u zijn richtingaanwijzer aanheeft en daarmee aangeeft te gaan afdraaien aan een kruispunt, dan is inhalen not done. En dat is ook wettelijk vastgelegd. 't zal een kwestie van getuigen worden. Als de bestuurder van de mercedes kan bewijzen dat hij eerst richting aan het geven was alvorens de porsche hem inhaalde dan heeft de laatste een probleem. En anders zal het een netelige kwestie worden. Beide bestuurders (als ze het goed uitvoeren tenminste) doen een beweging: inhalen en aan een kruispunt afdraaien. Dat staat letterlijk in het wetboek uitgelegd hoe ge dat moet doen. Enige afwijking daarvan houdt in dat de beweging vervalt en dat je een manoeuvre uitvoert. Die laatste hebben nooit voorrang. Een beweging gaat voor op manoeuvre maar is ondergeschikt aan een regelmatig bestuurder (hij die gewoon zijn weg volgt).
Comment
-
Lijkt mij moeilijk omdat te bewijzen, beide partijen trouwens. Het feit dat zij aan een T-punt komen lijkt mij het niet aangewezen om een inhaalmanoeuvre uit te voeren. Mocht het een motard geweest zijn was er meer dan waarschijnlijk geen sprake meer van dat die er nog levend vanaf zou komen.
In bovenstaande lijkt mij de MB-chauffeur dan ook weinig schuld te hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Zou er niet van verschieten dat die met zijn Mercedes zijn richtingaanwijzers ni aanstonden... Maar langs de andere kant, als er een tractor voor rijdt, om dan 4-5 wagens + de tractor gaan over te steken. Ik zie zo soms ook dat er verder achter iemand begint in te halen en ondertussen de eerste wagen ook wil inhalen, als die het dan niet gezien heeft ja. Er is mij destijds zo is een vrachtwagen voorbij gevlogen, net voor ik het inhaalmanoeuver wou starten. Iets eerder en had het wsl niet kunnen navertellen, echt zot, reed zo hard dat ik em niet zag komen. In mijn geval was het wel een vrachtwagen die voor mij tot stilstand kwam in een industrieterrein.
Comment
-
als je aan een kruispunt voorrang hebt, dan mag je inhalen. Als je voorrang moet geven, dan natuurlijk niet
er geldt wel een paar andere regels die meetellen in het eindoordeel:
ge moogt nooit een andere weggebruiker in gevaar brengen of hinderen
ge moet ten alle tijde uw snelheid aanpassen naargelang de omstandigheden
als je aan een kruispunt komt, moet je dubbel voorzichtig zijn (en dat heeft niets maar dan ook niets te maken met voorrang hebben of niet)
dit gaat quasi zeker een gevalleke worden voor de rechtbank
Comment
-
Mijn ergernis heeft niet zozeer met het verkeer te maken, maar toch ook wel met vervoer.
Namelijk niet-dringend ziekenvervoer, dat kan in sommige omstandigheden blijkbaar serieus duur zijn.
237 euro van hier (Velm) naar Hasselt (Virga Jesse ziekenhuis) en terug voor een consultatie bij een dokter, want daarvoor moet je blijkbaar de volle pot betalen zonder tussenkomt vanhet ziekenfonds.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenge ziet hem pinken, ook voor de 4 pinkers door het ongeval aangaan
Is wel mooi traject richting de voordeur .
Comment
-
Kerel met zijn Porsche is een alfa mannetje. Wou eens bewijzen dat hij in een keer alles voorbij kan gaan. Moet zich een wekker kopen en vroeger op weg gaan als hij zo gehaast is. Gezond verstand zegt dat je zo een inhaalmanoeuvre beter niet doet met dit soort verkeerssituaties. Anticiperend rijden is een kunst.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Door werken in mijn garage heb ik twee dagen mijn auto buiten moeten laten staan, langs een drukke hoofdbaan met veel verkeer. 3 weken geleden volledig gepolierd (auto is 1 jaar oud) en geen krasje te bespeuren. Twee dagen langs die baan (heb hem niet nodig gehad dus heeft er ook twee volle dagen gestaan) en ik tel al 6 krasjes alleen al aan de linkerkant. Ik snap het niet, ik snap het echt niet. Hoe in godsnaam?
Ik wist wel dat hij daar mss niet 100% veilig staat, maar nood breekt wet zeker?2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMijn ergernis heeft niet zozeer met het verkeer te maken, maar toch ook wel met vervoer.
Namelijk niet-dringend ziekenvervoer, dat kan in sommige omstandigheden blijkbaar serieus duur zijn.
237 euro van hier (Velm) naar Hasselt (Virga Jesse ziekenhuis) en terug voor een consultatie bij een dokter, want daarvoor moet je blijkbaar de volle pot betalen zonder tussenkomt van het ziekenfonds.
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven als we de rekening krijgen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk BerichtenDoor werken in mijn garage heb ik twee dagen mijn auto buiten moeten laten staan, langs een drukke hoofdbaan met veel verkeer. 3 weken geleden volledig gepolierd (auto is 1 jaar oud) en geen krasje te bespeuren. Twee dagen langs die baan (heb hem niet nodig gehad dus heeft er ook twee volle dagen gestaan) en ik tel al 6 krasjes alleen al aan de linkerkant. Ik snap het niet, ik snap het echt niet. Hoe in godsnaam?
Ik wist wel dat hij daar mss niet 100% veilig staat, maar nood breekt wet zeker?
Ik zou mijn wagen nooit langs een drukke baan parkeren, tenzij het echt niet anders kan, maar zeker geen lange tijd.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichtenhttps://www.gratisrijbewijsonline-fo...pic.php?t=7960
Je mag wel meerdere voertuigen na elkaar inhalen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Steeds meer autofabrikanten komen met een elektrische auto over de brug. Maar het verkopen daarvan moet makkelijker gemaakt worden door hulp van overheden.
Volgens hen doen ze er alles aan om aan de uitstootregels te voldoen door elektrische auto's op de markt te brengen, maar de consument blijft maar SUV's kopen
Comment
-
het zal dansen worden op een slappe koord en de ev's met forse kortingen te verkopen...of anders boetes betalen owv gemiddelde uitstoot
langs de andere kant verdient de consument ook een pak rammel - ik ook - omdat ik denk iedereen zich wel bewust is van het probleem...
Comment
Comment