Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • goh Bugatti's worden ook met grote verliezen verkocht, dus waarom niet voor een EV voor de massa een beetje verlies nemen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
      https://www.autovisie.nl/nieuws/auto...autos-verkopen



      hahaha de grootste klucht ooit. Nutteloze SUV's ontwerpen omdat het opbrengt en dan klagen dat er subsidies nodig zijn om de EV verkoop te stimuleren. Eigenlijk zouden ze een pak rammel moeten krijgen sommige constructeurs. Piëch zit al onder de grond gelukkig
      Ofwel vragen de constructeurs, aan de overheid om de belastingen op brandstof verspillers en SUV /lichte vracht, drastisch te verhogen (bv volgens gewicht zoals in Nederland/ Denemarken)

      Alleen lonkt de grootste partij van België, naar het Noorden voor migranten, maar naar het Zuiden voor vervuiling / milieu…

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


        Alleen lonkt de grootste partij van België, naar het Noorden voor migranten, maar naar het Zuiden voor vervuiling / milieu…
        ze kunnen ook naar hun eigen lonken en zeggen dat ze het niet gewußt hebben

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          als je aan een kruispunt voorrang hebt, dan mag je inhalen. Als je voorrang moet geven, dan natuurlijk niet
          Dat klopt niet, hoor.

          Op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt mag je niet links inhalen, ook al heb je voorrang.
          Smilin' Jack - Speed Pilot

          Comment


          • Meer subsidies klinkt voor mij als "nice try" maar niet echt de juiste oplossing. De meeste grote constructeurs halen miljardenwinsten, dus waarom zouden die moeten gesubsidieerd worden?

            Wat laadinfrastructuur betreft, denk ik dat ze wel een punt hebben - al denk ik dat de overheid daar vooral voor regelgeving en standaardisering moet zorgen, en het opzetten en uitbaten kan overgelaten worden aan commerciële bedrijven, net zoals dat bij tankstations het geval is. Alleen heb je nu een groot risico op onvoldoende laadcapaciteit en wildgroei / fragmentering met allerlei kleine bedrijfjes die op de kar willen springen, naast constructeurs die ook hun eigen -meestal beperkte- laadpalen opzetten.

            Meer laadmogelijkheden --> minder range anxiety en minder reden om niet voor EV te kiezen. Als de volumes groeien, zal de winstmarge voor constructeurs ook groeien.

            Ironisch genoeg zijn relatief veel EV's die nu verkocht worden juist van die buitensporige SUV mastodonten... Dus ja, enerzijds drijven ICE SUV's de uitstoot op, anderzijds heb je dit andere extreem.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
              Meer subsidies klinkt voor mij als "nice try" maar niet echt de juiste oplossing. De meeste grote constructeurs halen miljardenwinsten, dus waarom zouden die moeten gesubsidieerd worden?

              Wat laadinfrastructuur betreft, denk ik dat ze wel een punt hebben - al denk ik dat de overheid daar vooral voor regelgeving en standaardisering moet zorgen, en het opzetten en uitbaten kan overgelaten worden aan commerciële bedrijven, net zoals dat bij tankstations het geval is. Alleen heb je nu een groot risico op onvoldoende laadcapaciteit en wildgroei / fragmentering met allerlei kleine bedrijfjes die op de kar willen springen, naast constructeurs die ook hun eigen -meestal beperkte- laadpalen opzetten.

              Meer laadmogelijkheden --> minder range anxiety en minder reden om niet voor EV te kiezen. Als de volumes groeien, zal de winstmarge voor constructeurs ook groeien.

              Ironisch genoeg zijn relatief veel EV's die nu verkocht worden juist van die buitensporige SUV mastodonten... Dus ja, enerzijds drijven ICE SUV's de uitstoot op, anderzijds heb je dit andere extreem.
              hybrides akkoord maar EV suv? Zoveel zijn er toch nog niet op onze markt hoor.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

                Dat klopt niet, hoor.

                Op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt mag je niet links inhalen, ook al heb je voorrang.
                euhm, lees eens heel aandachtig wat ik geschreven heb? En uw zin klopt dan ook van geen kanten: op kruispunt met voorrang van rechts mag je niet inhalen, ook al heb je voorrang. Op een kruispunt met voorrang van rechts, hebt gij dus geen voorrang...

                ik schrijf:

                als je aan een kruispunt voorrang hebt, dan mag je inhalen. Als je voorrang moet geven, dan natuurlijk niet.

                Dus als je geen voorrang hebt (zoals op een kruispunt met voorrang van rechts) dan moogt ge niet inhalen.

                Heb je wel voorrang aan een kruispunt (zoals bij bord B9 en B15) dan mag je wel inhalen. Of het slim is om te doen, hangt van de situatie zelf af.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • het gaat me NIET om de zoon van

                  https://www.hln.be/in-de-buurt/jabbe...-kop~acdfa476/


                  maar snappen jullie dat dit met een recente wagen nog kan, met die hulpsystemen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                    hybrides akkoord maar EV suv? Zoveel zijn er toch nog niet op onze markt hoor.
                    Nee?
                    Tesla Model X
                    Jaguar I-Pace
                    Hyundai Kona EV
                    Kia Soul EV
                    Kia e-Niro
                    Audi e-tron
                    Mercedes EQC
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      het gaat me NIET om de zoon van

                      https://www.hln.be/in-de-buurt/jabbe...-kop~acdfa476/


                      maar snappen jullie dat dit met een recente wagen nog kan, met die hulpsystemen
                      Als die zijn adaptieve cc niet had opstaan en bijv. met z'n slimme telefoon bezig was, ja.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        het gaat me NIET om de zoon van

                        https://www.hln.be/in-de-buurt/jabbe...-kop~acdfa476/


                        maar snappen jullie dat dit met een recente wagen nog kan, met die hulpsystemen
                        Ja, is toch heel simpel, hoog zwaartepunt !

                        Kan geen enkel elektronisch snufje iets aan veranderen…

                        Enkele jaren geleden op Top Gear, een top Rang Rover V8 met luchtvering, kon een basis Ford Focus niet volgen op een bochten parcours, remafstand bij 70 mijl/u en nat wegdek was 240 m vs 120 m, schoof in een scherpe bocht bij zowat 60 km/u van de baan, de Focus op normale bandjes kon die bocht bij 90 km/u halen....

                        Hun conclusie was, een grote SUV vol elektronica, heeft de wegligging van een Ford Escort uit de jaren 50...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                          Als die zijn adaptieve cc niet had opstaan en bijv. met z'n slimme telefoon bezig was, ja.
                          dan zou die uiteindelijk nog in de remmen gaan? of niet

                          Comment


                          • Ge hebt nog een voetgangersveiligheid maar die werkt maar toch een bepaalde snelheid. Als gij met 70-80km/h achterin een file knalt gaat dat de impact op het laatste moment mss iets milderen maar het voertuig tijdig tot stilstand brengen doet dat ook niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                              Kan geen enkel elektronisch snufje iets aan veranderen…
                              Daarvan vind ik Volvo met hun reclame ook verkeerd, die dame morst haar koffie en rijdt bijna een meisje aan die de straat over steekt, zou dit wel is willen zien wanneer de wagen 70 km/u rijdt... Heb het nogal gezegd, allemaal goed en wel bij lage snelheid, maar bij hogere snelheid kunnen die systemen ook geen wonderen verrichten. Hangt ook af van wanneer het meisje de straat op komt... Foute reclame denk ik dan. En de meeste denken ook dat ze onaantastbaar zijn in hun tanks...
                              Had dit een kleinere wagen geweest, met achteraan passagiers in, ipv een bestelwagen ja...
                              Last edited by ; 15/09/2019, 08:15.

                              Comment


                              • ik vind dat ook degoutante reclame, nergens sensibilisering dat je op de baan moet letten

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

                                  hybrides akkoord maar EV suv? Zoveel zijn er toch nog niet op onze markt hoor.
                                  Van de volledig elektrische auto's die ik zie rijden, zijn er toch steeds meer SUVs vind ik; naast redelijk wat Leafs, Ioniqs en model S toch steeds meer e-trons, i-paces,...
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

                                    Van de volledig elektrische auto's die ik zie rijden, zijn er toch steeds meer SUVs vind ik; naast redelijk wat Leafs, Ioniqs en model S toch steeds meer e-trons, i-paces,...
                                    ik vind dat al een paar jaar, er wordt om langs om meer over het milieu getetterd langs alle kanten en de auto's worden alleen maar groter. Ergens klopt er iets niet....

                                    Comment


                                    • Zal voor een groot stuk ook nog altijd met bedrijfswagens te maken hebben lijkt me. Deze zijn over het algemeen veel groter dan wat mensen particulier kopen. Maar ooit komen deze wel op de particuliere markt, 2dehands, natuurlijk. Het zou eigenlijk, zeker in het geval van salariswagens, veel logischer zijn kleinere wagens wat meer te gaan stimuleren, deze zijn sowieso ook nog eens wat zuiniger/milieuvriendelijker.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                        ik vind dat al een paar jaar, er wordt om langs om meer over het milieu getetterd langs alle kanten en de auto's worden alleen maar groter. Ergens klopt er iets niet....
                                        Klopt. Elektrische auto's en plug-in hybrides versterken dat voor een deel natuurlijk omdat die 100 tot een paar 100 kg aan batterijen meeslepen, dat lepel je niet in een klein stadswagentje.
                                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Zal voor een groot stuk ook nog altijd met bedrijfswagens te maken hebben lijkt me. Deze zijn over het algemeen veel groter dan wat mensen particulier kopen. Maar ooit komen deze wel op de particuliere markt, 2dehands, natuurlijk. Het zou eigenlijk, zeker in het geval van salariswagens, veel logischer zijn kleinere wagens wat meer te gaan stimuleren, deze zijn sowieso ook nog eens wat zuiniger/milieuvriendelijker.
                                          een salariswagen zat bij ons nooit in het loonpakket, maar sinds enige tijd kan elke werknemer naar wens tot 20% van zijn brutoloon besteden aan een bedrijfswagen, merkvrij
                                          zo zie je bij ons bazen met een pug 106, maar ook voetvolk met een bmw 6

                                          die bmw 6 is een uitzondering, meeste zijn a-klasse, x2 en volvo xc40...dat zijn eigenlijk kleinere wagens als de particuliere auto's die ze vervangen, we hebben in de chemie nogal de naam om gierig te zijn

                                          ik weet ook wel dat de meeste leasers een stuk prestige zijn en hoe hoger op de ladder, hoe groter de...auto...in die bedrijven met die policy zul je geen bazen in een klein autotje krijgen...iets van verworven recht und unterschied muss sein

                                          Comment

                                          Working...
                                          X