goh Bugatti's worden ook met grote verliezen verkocht, dus waarom niet voor een EV voor de massa een beetje verlies nemen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichtenhttps://www.autovisie.nl/nieuws/auto...autos-verkopen
hahaha de grootste klucht ooit. Nutteloze SUV's ontwerpen omdat het opbrengt en dan klagen dat er subsidies nodig zijn om de EV verkoop te stimuleren. Eigenlijk zouden ze een pak rammel moeten krijgen sommige constructeurs. Piëch zit al onder de grond gelukkig
Alleen lonkt de grootste partij van België, naar het Noorden voor migranten, maar naar het Zuiden voor vervuiling / milieu…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Alleen lonkt de grootste partij van België, naar het Noorden voor migranten, maar naar het Zuiden voor vervuiling / milieu…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenals je aan een kruispunt voorrang hebt, dan mag je inhalen. Als je voorrang moet geven, dan natuurlijk niet
Op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt mag je niet links inhalen, ook al heb je voorrang.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Meer subsidies klinkt voor mij als "nice try" maar niet echt de juiste oplossing. De meeste grote constructeurs halen miljardenwinsten, dus waarom zouden die moeten gesubsidieerd worden?
Wat laadinfrastructuur betreft, denk ik dat ze wel een punt hebben - al denk ik dat de overheid daar vooral voor regelgeving en standaardisering moet zorgen, en het opzetten en uitbaten kan overgelaten worden aan commerciële bedrijven, net zoals dat bij tankstations het geval is. Alleen heb je nu een groot risico op onvoldoende laadcapaciteit en wildgroei / fragmentering met allerlei kleine bedrijfjes die op de kar willen springen, naast constructeurs die ook hun eigen -meestal beperkte- laadpalen opzetten.
Meer laadmogelijkheden --> minder range anxiety en minder reden om niet voor EV te kiezen. Als de volumes groeien, zal de winstmarge voor constructeurs ook groeien.
Ironisch genoeg zijn relatief veel EV's die nu verkocht worden juist van die buitensporige SUV mastodonten... Dus ja, enerzijds drijven ICE SUV's de uitstoot op, anderzijds heb je dit andere extreem.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenMeer subsidies klinkt voor mij als "nice try" maar niet echt de juiste oplossing. De meeste grote constructeurs halen miljardenwinsten, dus waarom zouden die moeten gesubsidieerd worden?
Wat laadinfrastructuur betreft, denk ik dat ze wel een punt hebben - al denk ik dat de overheid daar vooral voor regelgeving en standaardisering moet zorgen, en het opzetten en uitbaten kan overgelaten worden aan commerciële bedrijven, net zoals dat bij tankstations het geval is. Alleen heb je nu een groot risico op onvoldoende laadcapaciteit en wildgroei / fragmentering met allerlei kleine bedrijfjes die op de kar willen springen, naast constructeurs die ook hun eigen -meestal beperkte- laadpalen opzetten.
Meer laadmogelijkheden --> minder range anxiety en minder reden om niet voor EV te kiezen. Als de volumes groeien, zal de winstmarge voor constructeurs ook groeien.
Ironisch genoeg zijn relatief veel EV's die nu verkocht worden juist van die buitensporige SUV mastodonten... Dus ja, enerzijds drijven ICE SUV's de uitstoot op, anderzijds heb je dit andere extreem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
Dat klopt niet, hoor.
Op een kruispunt waar voorrang van rechts geldt mag je niet links inhalen, ook al heb je voorrang.
ik schrijf:
als je aan een kruispunt voorrang hebt, dan mag je inhalen. Als je voorrang moet geven, dan natuurlijk niet.
Dus als je geen voorrang hebt (zoals op een kruispunt met voorrang van rechts) dan moogt ge niet inhalen.
Heb je wel voorrang aan een kruispunt (zoals bij bord B9 en B15) dan mag je wel inhalen. Of het slim is om te doen, hangt van de situatie zelf af.
Comment
-
het gaat me NIET om de zoon van
https://www.hln.be/in-de-buurt/jabbe...-kop~acdfa476/
maar snappen jullie dat dit met een recente wagen nog kan, met die hulpsystemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichtenhybrides akkoord maar EV suv? Zoveel zijn er toch nog niet op onze markt hoor.
Tesla Model X
Jaguar I-Pace
Hyundai Kona EV
Kia Soul EV
Kia e-Niro
Audi e-tron
Mercedes EQCOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet gaat me NIET om de zoon van
https://www.hln.be/in-de-buurt/jabbe...-kop~acdfa476/
maar snappen jullie dat dit met een recente wagen nog kan, met die hulpsystemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet gaat me NIET om de zoon van
https://www.hln.be/in-de-buurt/jabbe...-kop~acdfa476/
maar snappen jullie dat dit met een recente wagen nog kan, met die hulpsystemen
Kan geen enkel elektronisch snufje iets aan veranderen…
Enkele jaren geleden op Top Gear, een top Rang Rover V8 met luchtvering, kon een basis Ford Focus niet volgen op een bochten parcours, remafstand bij 70 mijl/u en nat wegdek was 240 m vs 120 m, schoof in een scherpe bocht bij zowat 60 km/u van de baan, de Focus op normale bandjes kon die bocht bij 90 km/u halen....
Hun conclusie was, een grote SUV vol elektronica, heeft de wegligging van een Ford Escort uit de jaren 50...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
Als die zijn adaptieve cc niet had opstaan en bijv. met z'n slimme telefoon bezig was, ja.
Comment
-
Ge hebt nog een voetgangersveiligheid maar die werkt maar toch een bepaalde snelheid. Als gij met 70-80km/h achterin een file knalt gaat dat de impact op het laatste moment mss iets milderen maar het voertuig tijdig tot stilstand brengen doet dat ook niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenKan geen enkel elektronisch snufje iets aan veranderen…
Had dit een kleinere wagen geweest, met achteraan passagiers in, ipv een bestelwagen ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
hybrides akkoord maar EV suv? Zoveel zijn er toch nog niet op onze markt hoor.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
Van de volledig elektrische auto's die ik zie rijden, zijn er toch steeds meer SUVs vind ik; naast redelijk wat Leafs, Ioniqs en model S toch steeds meer e-trons, i-paces,...
Comment
-
Zal voor een groot stuk ook nog altijd met bedrijfswagens te maken hebben lijkt me. Deze zijn over het algemeen veel groter dan wat mensen particulier kopen. Maar ooit komen deze wel op de particuliere markt, 2dehands, natuurlijk. Het zou eigenlijk, zeker in het geval van salariswagens, veel logischer zijn kleinere wagens wat meer te gaan stimuleren, deze zijn sowieso ook nog eens wat zuiniger/milieuvriendelijker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
ik vind dat al een paar jaar, er wordt om langs om meer over het milieu getetterd langs alle kanten en de auto's worden alleen maar groter. Ergens klopt er iets niet....VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenZal voor een groot stuk ook nog altijd met bedrijfswagens te maken hebben lijkt me. Deze zijn over het algemeen veel groter dan wat mensen particulier kopen. Maar ooit komen deze wel op de particuliere markt, 2dehands, natuurlijk. Het zou eigenlijk, zeker in het geval van salariswagens, veel logischer zijn kleinere wagens wat meer te gaan stimuleren, deze zijn sowieso ook nog eens wat zuiniger/milieuvriendelijker.
zo zie je bij ons bazen met een pug 106, maar ook voetvolk met een bmw 6
die bmw 6 is een uitzondering, meeste zijn a-klasse, x2 en volvo xc40...dat zijn eigenlijk kleinere wagens als de particuliere auto's die ze vervangen, we hebben in de chemie nogal de naam om gierig te zijn
ik weet ook wel dat de meeste leasers een stuk prestige zijn en hoe hoger op de ladder, hoe groter de...auto...in die bedrijven met die policy zul je geen bazen in een klein autotje krijgen...iets van verworven recht und unterschied muss sein
Comment
Comment