Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IX
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Een zinloze evolutie. Groter, sneller, SUV... dat ze die tendens eens keren, zal ook weer schelen aan grondstoffen.
En laat iedereen toch eens kopen waar hij/zij zin in heeft.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Daar zijn ze nu toch mee bezig (toch bij sommige merken).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Ik vind dat niet zinloos. Ik kom nu toe met een wagen uit de klasse van een VW Golf (break), vroeger zou dat een Passat geweest zijn.
En laat iedereen toch eens kopen waar hij/zij zin in heeft.
Ik koop zelf waar ik zin in heb, en dat is ook niet de kleinste wagen. Spank me!
Maar richting het milieu en de plaats op de weg is het beter om te downsizen i.p.v. de omgekeerde beweging. Dus minder SUV en busjes is sowieso een goede zaak. Ik heb 2 5 reeksen, E34 en F10. Er is echt geen voordeel aan de veel grotere F10, behalve ok, dat beetje meer kofferruimte. Parkeren en rijden is wel minder lomp met de E34.
knight-rider inderdaad die beweging lijkt ingezet.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenWat zou schadelijker zijn voor het milieu?
1 SUV-tje of 2 BMW 5?
Gij hebt uw Dutser nieuw gekocht“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
staat net een test over de 500X op autogids.be . Amai dat verbruik, schande dat ze daarvoor nog een nieuw voertuig moeten voor ontwikkelen om tot zo'n verbruik te komen. Kan je beter met een oud klein en licht model rijden, verbruikt minder en heb je geen energieverslindende fabriek voor nodig
Comment
-
Heb die test ook gelezen.
Gemiddelde 6,7 liter, ecostijl 5,93 en je kan 9 liter halen bij echt doorrijden.
Gaat om een 1.3 turbobenzinemotor met 150 pk zestrapsautomaat (Dubbele koppeling, DSG-style).
Ik zie écht het probleem niet? Meer dan correct toch voor een kleine crossover?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Op een hele avond?
Volgens de KULeuven: "Je lever is het orgaan dat er voor instaat om de alcohol af te breken. Hij doet er 1 à 1.5 uur over om 1 glas alcohol af te breken. 2 glazen duren dus 2 à 3 uur en voor 10 glazen alcohol heb je 15 uur nodig om deze af te breken."
En 90% van de tijd is m'n vrouw er bij en die drinkt geen druppel. Nooit. :-)
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHeb die test ook gelezen.
Gemiddelde 6,7 liter, ecostijl 5,93 en je kan 9 liter halen bij echt doorrijden.
Gaat om een 1.3 turbobenzinemotor met 150 pk zestrapsautomaat (Dubbele koppeling, DSG-style).
Ik zie écht het probleem niet? Meer dan correct toch voor een kleine crossover?VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenOp een hele avond?
Volgens de KULeuven: "Je lever is het orgaan dat er voor instaat om de alcohol af te breken. Hij doet er 1 à 1.5 uur over om 1 glas alcohol af te breken. 2 glazen duren dus 2 à 3 uur en voor 10 glazen alcohol heb je 15 uur nodig om deze af te breken."
En 90% van de tijd is m'n vrouw er bij en die drinkt geen druppel. Nooit. :-)
Maar wel gemakkelijk.
Die van mij drinkt elke dag wel een glaasje wijn of Cava, maar als we weg gaan dan spreken we af wie rijdt. Maar na 2 a 3 glaasjes heeft ze altijd al genoeg en is dat wel zonde. Dus de kans dat zij dan uiteindelijk naar huis rijdt, is dan altijd groot
Ik drink door de week zelden tot nooit, maar in het weekend wil ik wel eens een pint drinken, met daarna nog een paar pinten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Ik drink door de week zelden tot nooit, maar in het weekend wil ik wel eens een pint drinken, met daarna nog een paar pinten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Wat een saaie vrouw seg
Maar wel gemakkelijk.
Die van mij drinkt elke dag wel een glaasje wijn of Cava, maar als we weg gaan dan spreken we af wie rijdt. Maar na 2 a 3 glaasjes heeft ze altijd al genoeg en is dat wel zonde. Dus de kans dat zij dan uiteindelijk naar huis rijdt, is dan altijd groot
Maar uit zichzelf al prettig gestoord genoegIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
De grootte van de wagens evolueert inderdaad. Het Upje hier is even groot als de Golf I. En een ruimtewonder vanbinnen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ruim de helft van de Vlaamse automobilisten vindt dat de maximumsnelheid in hun straat meestal niet wordt nageleefd. Tegelijkertijd wil een grote meerderheid van de autobestuurders zich wel aan de snelheidslimieten houden. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Met de Control Cruiser-campagne wil de VSV automobilisten herinneren aan de snelheidsregels en diegenen die zich aan de limiet houden bedanken.
Amai 7 a 8 van de tien belgen is bereid van de snelheidslimiet te volgen. Maak dat de kat wijs. Het is al een wonder als er iemand mee afremt als de snelheidslimiet verminderd zonder kwaad te worden...
Comment
Comment