Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1) Erger u niet te veel, dat is niet goed voor de gezondheid.
    2) Ja, er zijn mensen die het niet nauw nemen met de verkeersregels; maar het goede voorbeeld geven helpt veel méér dan je te ergeren.
    3) Jezelf dé superieure en meest bekwame chauffeur vinden terwijl je zelf niet eens doorhebt dat ook jij fouten maakt... triestig.
    4) Sommige mensen hebben inderdaad minder ervaring in het verkeer of worden wat trager: wil dat zeggen dat zij zich niet meer mogen verplaatsen? Hou gewoon wat rekening met anderen; er komt ooit een dag dat ook jij minder snel reageert, meer foutjes maakt enz... bereid je maar al voor om thuis in uw zetel te blijven zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Het is eerder een mix van "opvallende zaken" en enkele ergernissen. Achteraf gezien had ik dit misschien beter in een apart dashcam topic gepost. Velen hebben hier (en eigenlijk bij dashcamfilmpjes in het algemeen) blijkbaar de reflex om te denken dat ik mensen met de vinger wil wijzen en beginnen dan vreemd genoeg zelf moraalridder te spelen.

Ondanks het luchtige muziekje nemen velen het hier nogal serieus en missen een beetje de insteek die ik hierboven vermeld. Vreemd.

1: een rasechte "kruiper" in het wild. Niet bepaald bevorderlijk voor uw koppeling.
      4: vlak in een bocht (en op een vluchtheuvel) gaan keren vind ik persoonlijk nogal risky
      Als die zich daar effectief keert is dat idd vrij dwaas, maar lijkt me eigenlijk dat hij gewoon van zijn oprit komt gereden en u onmogelijk ziet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
        1) Erger u niet te veel, dat is niet goed voor de gezondheid.
        2) Ja, er zijn mensen die het niet nauw nemen met de verkeersregels; maar het goede voorbeeld geven helpt veel méér dan je te ergeren.
        3) Jezelf dé superieure en meest bekwame chauffeur vinden terwijl je zelf niet eens doorhebt dat ook jij fouten maakt... triestig.
        4) Sommige mensen hebben inderdaad minder ervaring in het verkeer of worden wat trager: wil dat zeggen dat zij zich niet meer mogen verplaatsen? Hou gewoon wat rekening met anderen; er komt ooit een dag dat ook jij minder snel reageert, meer foutjes maakt enz... bereid je maar al voor om thuis in uw zetel te blijven zitten.
        Volledig mee eens.
        In het verleden heb ik 't er hier ook al uitgebreid over gehad. Ik begrijp die mensen niet die het nodig vinden om de futiliteiten van fouten van andere weggebruikers op het wereldwijde web te gooien, dikwijls nog vergezeld van wat denigrerende commentaar. Als je zelf vrij bent van elke zonde, dan zou ik het allemaal nog wat oké vinden. Maar dat is niemand van ons, ook al denken sommigen dat wel van zichzelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          In het verleden heb ik 't er hier ook al uitgebreid over gehad.
          Weten we nog allemaal hoor. Toen vonden we U ook al een zaag. Nu nog, trouwens

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Weten we nog allemaal hoor. Toen vonden we U ook al een zaag. Nu nog, trouwens
            Lang geleden, welkom terug .

Misschien kan je toch eens hulp gaan zoeken om uw trauma te verwerken?

Mvg

Comment

• Qui sine peccato est, primus lapidem mittat.

Comment

• Mooie Bart De Wever imitatie, maar blijkbaar is mijn punt nog steeds niet aangekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                  Wat moet jij dan zeggen? zeg het eens
                  Goh, denk met de uren dat ik achter het stuur zit we er wel een langspeelfilm van kan maken maar vrees dat die nogal vlug zal vervelen want ik zie steeds dezelfde stommiteiten gebeuren op de weg die je kan kwalificeren onder "weinig inzicht in het verkeer". Bijna alle ergernissen vloeien daar uit voort. Je wordt daar na een tijd immuun voor en laat ze op den duur maar begaan, haalt even je schouders op en probeer het van je af te zetten.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mooie Bart De Wever imitatie, maar blijkbaar is mijn punt nog steeds niet aangekomen
                    Maar hij heeft wel een punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Goh, denk met de uren dat ik achter het stuur zit we er wel een langspeelfilm van kan maken maar vrees dat die nogal vlug zal vervelen want ik zie steeds dezelfde stommiteiten gebeuren op de weg die je kan kwalificeren onder "weinig inzicht in het verkeer". Bijna alle ergernissen vloeien daar uit voort. Je wordt daar na een tijd immuun voor en laat ze op den duur maar begaan, haalt even je schouders op en probeer het van je af te zetten.
                      Voilà, dat is gesproken!

Comment

Maar hij heeft wel een punt.
                        Neen?

Moest de titel van mijn filmpje nu "idiotic drivers of Belgium" zijn, of moest ik expliciet mensen met de vinger wijzen door er van die denigrerende tekstjes bij te kegelen.... DAN had hij een punt. Nergens zeg ik ook dat ik nooit fouten maak, want dat doet niemand (zelfs hier op AF ).

En ik zal mezelf dan nog maar ééns quoten moest het nog niet duidelijk zijn:

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten

Het is eerder een mix van "opvallende zaken" en enkele ergernissen. Achteraf gezien had ik dit misschien beter in een apart dashcam topic gepost. Velen hebben hier (en eigenlijk bij dashcamfilmpjes in het algemeen) blijkbaar de reflex om te denken dat ik mensen met de vinger wil wijzen en beginnen dan vreemd genoeg zelf moraalridder te spelen.

Ondanks het luchtige muziekje nemen velen het hier nogal serieus en missen een beetje de insteek die ik hierboven vermeld. Vreemd.
                        99% van de ergernissen die je trouwens in het filmpje ziet, zijn exact dezelfde die doorheen deze thread in tekstvorm beschreven staan (door verschillende users). Eénmaal de meesten dezelfde of een gelijkaardige situatie hier dan in video vorm voor hun neus krijgen, halen ze allemaal plots hun fakkel boven. Jij blijkbaar ook.

Jammer.

Last edited by ; 20/08/2017, 18:47.

Comment

Neen?

Moest de titel van mijn filmpje nu "idiotic drivers of Belgium" zijn, of moest ik expliciet mensen met de vinger wijzen door er van die denigrerende tekstjes bij te kegelen.... DAN had hij een punt. Nergens zeg ik ook dat ik nooit fouten maak, want dat doet niemand (zelfs hier op AF ).
                          Oké. Dan vraag ik me af waarom je zoiets filmt en online gooit? Als ik hier een half uurtje ga rondbollen tijdens de wat drukkere uren, dan kom ik die dingen ook allemaal tegen. Dat is 'normale kost' in ons verkeer.

Comment

Oké. Dan vraag ik me af waarom je zoiets filmt en online gooit? Als ik hier een half uurtje ga rondbollen tijdens de wat drukkere uren, dan kom ik die dingen ook allemaal tegen. Dat is 'normale kost' in ons verkeer.
                            5 minuten in Parijs rond rijden of in gelijk welke Italiaanse stad en met uw dashcammetje filmen: dàn is er tenminste wat te zien.

Comment

Waarom zijn er 9 topics vol ergernissen? Het merendeel daarvan zal ook wel "normale kost" zijn..

Waarom zijn ergernissen of opvallende zaken in het verkeer in tekstvorm geen probleem, maar in dashcamvorm plots wel?

Comment

Waarom zijn er 9 topics vol ergernissen? Het merendeel daarvan zal ook wel "normale kost" zijn..

Waarom zijn ergernissen of opvallende zaken in het verkeer in tekstvorm geen probleem, maar in dashcamvorm plots wel?
                                Omdat er hier een serieus stukske afgezeverd en afgezeikt wordt.
                                En al dat ge-erger is voor niets goed, niet in tekstvorm en niet in dashcamvorm.

Comment

• dat ge-erger is misschien voor niets goed maar tis toch moeilijk om u niet te ergeren wanneer je dagelijks voor 24 rood lichten staat van de 27.. Meeste ervan zijn dan nog wanneer ik gewoon rechtdoor rijd... Kers op de taart is dan een paar slakken die 50/h rijden op je favoriet stukske baan waar je 70 mag doen ( en met gemak kan doen)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                    dat ge-erger is misschien voor niets goed maar tis toch moeilijk om u niet te ergeren wanneer je dagelijks voor 24 rood lichten staat van de 27.. Meeste ervan zijn dan nog wanneer ik gewoon rechtdoor rijd... Kers op de taart is dan een paar slakken die 50/h rijden op je favoriet stukske baan waar je 70 mag doen ( en met gemak kan doen)...
                                    Misschien? Zeker weten dat het voor niks goed is.
                                    Of sta je minder voor het rood of rijden die paar ''slakken'' sneller als je je ergert?

Kijk, en zo raken we nog aan deel elvendertig van dit topic.

Comment

Dat is waar, en dat begrijp ik ook niet. Zeker als het over die 'normale kost' gaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                      Als het over 'normale kost' gaat vind ik het twee keer erg. Maar, die dashcamtoestanden maakt 'de slachtoffers' ook nog eens zichtbaar en herkenbaar, dikwijls nog nummerplaat inclusief.

Comment

• volgens mij maar één reden van dit rijgedrag : GEEN politie die optreed tegen deze praktijken :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          volgens mij maar één reden van dit rijgedrag : GEEN politie die optreed tegen deze praktijken :-(
                                          Als politie in de buurt is gebeuren deze praktijken meestal niet ... valt altijd op hoe braaf iedereen rijdt in de buurt van een politiewagen.

Comment

Working...
                                          X