Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Lang leve pc's met SSD. Al ons windows pc's op het werk starten binnen de 20 sec op.
    De meeste laptops hier ook met SSD, waaronder de mijne. En toch.
    Zelfs een complete OS update op mijne Mac duurt nog geen half uur. Maar moet zeggen dat dit de eerste keer is dat het zo extreem is.

Bij Windows is dat zo ambetant. Soms om 5u als ge wilt afsluiten, vraagt hij voor de update en afsluiten en denkt ge telkens 'mah ja' en blijkt dat ge hier dan nog 15 min zit. Meestal steek ik hem dan gewoon lopende in mijn kast en ga gewoon naar huis

Ben gene fan meer van Microschoft.

Comment

• Microschoft doet wel veel vloeken, maar het ding is alles draait op microschoft maar niet alles draait op fruit. Dus heb nooit fruit in huis gehaald.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
        Microschoft doet wel veel vloeken, maar het ding is alles draait op microschoft maar niet alles draait op fruit. Dus heb nooit fruit in huis gehaald.
        De meeste programma's zijn ondertussen toch al voor beiden. Zelfs MS maakt programma's voor MacOS, waaronder hun hele Office. Enkel jammer dat deze office niet identiek is aan die op MS zelf.

Maar voor het werk zou ik niet direct een laptop van Apple willen. Scherm te klein. De projectleiders, baas en ik hebben allen een 17" laptop en de 3 van de binnendienst gewoon een vaste pc. Wel zijn er hier al een heel deel bij die een 2de scherm erbij hebben staan, maar daar heb ik nog geen behoefte aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

De meeste programma's zijn ondertussen toch al voor beiden. Zelfs MS maakt programma's voor MacOS, waaronder hun hele Office. Enkel jammer dat deze office niet identiek is aan die op MS zelf.

Maar voor het werk zou ik niet direct een laptop van Apple willen. Scherm te klein. De projectleiders, baas en ik hebben allen een 17" laptop en de 3 van de binnendienst gewoon een vaste pc. Wel zijn er hier al een heel deel bij die een 2de scherm erbij hebben staan, maar daar heb ik nog geen behoefte aan
          MacBook Pro's bestaan toch ook al een tijd in 17"?

Wel een duur grapje natuurlijk... Ik weet ook niet in welke mate Apple iets van business laptop varianten aanbiedt, zoals je dat bij andere merken hebt. Dus steviger, gegarandeerd wisselstukken voor een bepaalde periode, enz.
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

MacBook Pro's bestaan toch ook al een tijd in 17"?

Wel een duur grapje natuurlijk... Ik weet ook niet in welke mate Apple iets van business laptop varianten aanbiedt, zoals je dat bij andere merken hebt. Dus steviger, gegarandeerd wisselstukken voor een bepaalde periode, enz.
            Duur weet ik niet, maar als gij een 17" kunt kopen, zal het wellicht een chinese kopie zijn waar ik weet niet wat besturingssysteem op draait.

Comment

Duur weet ik niet, maar als gij een 17" kunt kopen, zal het wellicht een chinese kopie zijn waar ik weet niet wat besturingssysteem op draait.
              Ah, die bestaan blijkbaar al een tijd niet meer :p

Ik ben precies nog minder op de hoogte dan ik dacht...
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Ah, die bestaan blijkbaar al een tijd niet meer :p

Ik ben precies nog minder op de hoogte dan ik dacht...
                Blijkbaar ooit bestaan, maar had ik ook geen idee van. Mijn vrouw heeft al 5 jaar een McBookPro, maar dan de 13".
                Ik heb het voor thuis gebruik meer voor Mac en voor de mobiele zaken iPad. Voor mijn werk heb ik wel een laptop, maar dat is gewoon om thuis ook te kunnen werken. Ze hebben liever niet dat we via thuiscomputers op de server gaan.

Comment

• Godevermiljaarde vlamste nondedjuu !!!

Er zijn steeds meer elektrische auto’s en de markt voor conventionele auto’s stagneert. Toch nemen de vraag naar olie en de CO2-uitstoot van auto’s nog lang niet af. Dat komt omdat we alsmaar meer grotere en zwaardere SUV’s kopen, zegt het Internationaal Energieagentschap (IEA).

HET MENSDOM

Comment

• Ik kan aannemen dat er veel meer wagens zijn als vroeger. Maar vroeger zoop elke auto meer dan 10 liter, zelfs de diesels. Nu verbruikt mijne SUV (mediummeke) 6liter diesel. Zelfs mijne C5 break met 1.6hdi geraakte daar nog niet aan met zijn 6,5L. Iemand die vroeger een SUV had, was altijd een grote. Zoals de Nissan Patrol, Landcruiser,... en die zopen massa's.

Comment

• Onze Mercedes 250d automaat zat tss 7L bij rustig rijden en 9L bij wat doorrijden.

Comment

• Het werkelijke verbruik van auto's is de laatste 10-20 jaar spectaculair gedaald, ergens een positieve bijwerking van al die pogingen om op papier / in theoretische tests minder uitstoot te kunnen voorleggen.
                        Maar ik kan geloven dat het stijgend aantal SUVs met misschien 5% meer verbruik dan hun niet-SUV variant zwaarder doorweegt dan 0,2% of zoiets aan elektrische wagens momenteel in België en het lager verbruik van die 2% hybrides... Los van het feit dat een deel van die SUVs ook elektrisch of hybrides zijn

Comment

Ik kan aannemen dat er veel meer wagens zijn als vroeger. Maar vroeger zoop elke auto meer dan 10 liter, zelfs de diesels. Nu verbruikt mijne SUV (mediummeke) 6liter diesel. Zelfs mijne C5 break met 1.6hdi geraakte daar nog niet aan met zijn 6,5L. Iemand die vroeger een SUV had, was altijd een grote. Zoals de Nissan Patrol, Landcruiser,... en die zopen massa's.
                          ja, maar dat neemt niet weg dat er nu veel verkwist wordt op deze manier. Iedere liter naft die we erdoor blazen komt nooit meer terug.

Comment

• en al is het meerverbruik tgv. gewicht (ik zal maar eens over auto's in het algemeen spreken) slechts 1% dan is dat wereldwijd een gigantische hoeveelheid. Eigenlijk zouden we auto's van 500kg moeten maken om mensen van ocharme 80 à 90kg te vervoeren. Maar dan wel voor iedereen ....
                            Waarom legt Europa daar geen doelstellingen ipv. altijd maar Co2 ? Waarom geen 30% lichter tegen 2030 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ja, maar dat neemt niet weg dat er nu veel verkwist wordt op deze manier. Iedere liter naft die we erdoor blazen komt nooit meer terug.
                              dat is zo, onze auto's zijn veel te zwaar en voorzien op 250

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Onze Mercedes 250d automaat zat tss 7L bij rustig rijden en 9L bij wat doorrijden.
                                dan zie je toch hoeveel winst er is gemaakt
                                een 124 in die opstelling 5 cylinder automaat woog 1425kg met een cx van .28

een oude sleur motor van een v6 uit een auto van 2012 doet veel beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                  en al is het meerverbruik tgv. gewicht (ik zal maar eens over auto's in het algemeen spreken) slechts 1% dan is dat wereldwijd een gigantische hoeveelheid. Eigenlijk zouden we auto's van 500kg moeten maken om mensen van ocharme 80 à 90kg te vervoeren. Maar dan wel voor iedereen ....
                                  Waarom legt Europa daar geen doelstellingen ipv. altijd maar Co2 ? Waarom geen 30% lichter tegen 2030 ?
                                  Hoe gaan ze dat doen als ze alles willen elektrificeren?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dan zie je toch hoeveel winst er is gemaakt
                                    een 124 in die opstelling 5 cylinder automaat woog 1425kg met een cx van .28

een oude sleur motor van een v6 uit een auto van 2012 doet veel beter
                                    Klopt, zeker als ik uw verbruik zie.

Comment

Om 8.30u toegekomen op kantoor en laptop vraagt om herop te starten na update. Blijkbaar moet hij ook nog update. En zit 1,5u later aan 91%

Nu weet ik weer waarom ik thuis een Mac heb.
                                      Hier ook enkel Apple, onlangs onze Windows laptop is geupdate, spel heeft daar 2 dagen staan draaien... ongeveer even oud als de Mac die ik heb, 6 jaar denk ik? Daar duren de updates nog geen half uur, max 20 min ofzo. Heb deze ook nog maar 1 keer herinstalleerd, gewoon om te weten hoe het moet, poepsimpel! In combinatie met iPad en Phone, top! Duur wel, maar kwaliteit kost geld natuurlijk. Mensen die met de duurste iPhone rondlopen en er geen reet verstand van hebben, daar krijg ik het wel van... en zo zijn er veel!

Heb de laptop vervangen door een iPad Air, veel gemakkelijker en supersnel! Die laptop ja, die ligt terug in de kast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Hoe gaan ze dat doen als ze alles willen elektrificeren?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Stel dat je een benzine-auto van 1000kg in de file laat rijden.
                                        Of een EV van 2000kg. En die electriciteit is niet groen. Dan is die EV veel schadelijker. Want die heeft dubbel zoveel energie nodig om in beweging te brengen. Dan zou die al dubbel zo efficiënt moeten zijn als die ICE. Dus denk ik dat een lichte hybride de beste oplossing is.

Comment

• Vind dit toch bizar. ALs je de updates altijd automatisch laten doen, kan je toch geen 2 uur bezig zijn. Laat staan 2 dagen?
                                          Tenzij die laptop intussen 8 jaar oud is of zo.

SSD is dan wel weer the way to go. Opstarten binnen de 20 seconden inderdaad. Heerlijk.
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                                          X