Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
    Vind dit toch bizar. ALs je de updates altijd automatisch laten doen, kan je toch geen 2 uur bezig zijn. Laat staan 2 dagen?
    Tenzij die laptop intussen 8 jaar oud is of zo.

SSD is dan wel weer the way to go. Opstarten binnen de 20 seconden inderdaad. Heerlijk.
    Een windows pc die aan het updaten is kunt ge geen kl*ten mee doen want die is dan rete traag. Updates lukken ook ni altijd, idem de downloads en downloaden van die updates, nog zoiets dat een eeuwigheid duurt. De enige windows die nog iets of wat goed werkte was windows 7, vanaf dan alleen maar bergafwaarts... Gelukkig op het werk ook nog altijd windows 7. Thuis enkel nog Apple, laat me nooit in de steek! Met windows moet je vooral veel, ma dan ook veel! geduld hebben... Ik heb destijds me windows leren werken door de miserie die ik altijd moest oplossen.
    Last edited by ; 19/10/2019, 14:12.

Comment

• En te bedenken dat de heer Gates de rijkste man is geworden door deze bucht te verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Hier ook enkel Apple, onlangs onze Windows laptop is geupdate, spel heeft daar 2 dagen staan draaien... ongeveer even oud als de Mac die ik heb, 6 jaar denk ik? Daar duren de updates nog geen half uur, max 20 min ofzo. Heb deze ook nog maar 1 keer herinstalleerd, gewoon om te weten hoe het moet, poepsimpel! In combinatie met iPad en Phone, top! Duur wel, maar kwaliteit kost geld natuurlijk. Mensen die met de duurste iPhone rondlopen en er geen reet verstand van hebben, daar krijg ik het wel van... en zo zijn er veel!

Heb de laptop vervangen door een iPad Air, veel gemakkelijker en supersnel! Die laptop ja, die ligt terug in de kast.
        Ik heb mijne mac van 2014. Was een late 2013 hoe dat gaat bij Apple. Maar gewoon de allergoedkoopste 21,5" genomen op die hele goedkope na die ze destijds hadden met 1,4ghz.
        Ik wilde het gewoon eens proberen, want mijn vrouw had zich een MacBook Pro gekocht en ze was er wel tevreden over. Mijne is 1 x herinstalleerd omdat ik upgrades gedaan heb. Hij was me vorig jaar wat te traag geworden naar mijn goesting. Een vriend die IT'er en macfreak is laten kijken en zag meteen dat de ATA schijf het probleem was. Gewoon ff upgraden zei hé Maar dat is niet zo simpel bij een 21,5". Dus een SSD van Samsung besteld, 2 x 8gig ram besteld, toolkit en nieuwe strips. Was iets van €335 kwijt. Dus op een avond met youtube filmpje erbij het scherm eraf 'gesneden' en alles gewisseld. Daarna heeft mijne maat een herinstallatie gedaan. Die draaide sneller dan dat hij ooit gedraaid heeft en dat doet hij vandaag nog altijd. Blij dat hij me dat had aanbevolen, want ik stond net op het punt een nieuwe te kopen. Ben zeker van dat ik er nu nog 4 a 5 jaar mee verder kan. Dus ja, denk aan het einde van de rit iets van €1800 kwijt, maar wel 8 à 9 jaar plezier van gehad.

Comment

Een windows pc die aan het updaten is kunt ge geen kl*ten mee doen want die is dan rete traag. Updates lukken ook ni altijd, idem de downloads en downloaden van die updates, nog zoiets dat een eeuwigheid duurt. De enige windows die nog iets of wat goed werkte was windows 7, vanaf dan alleen maar bergafwaarts... Gelukkig op het werk ook nog altijd windows 7. Thuis enkel nog Apple, laat me nooit in de steek! Met windows moet je vooral veel, ma dan ook veel! geduld hebben... Ik heb destijds me windows leren werken door de miserie die ik altijd moest oplossen.
          Bij ons hebben we ook zo lang mogelijk windows 7 gehad. De externe IT'er stond er ook op. Maar de laatste maanden toch een handicap geworden bij sommige toepassingen en de nieuwe toestellen komen nu allemaal op windows 10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ik heb mijne mac van 2014. Was een late 2013 hoe dat gaat bij Apple. Maar gewoon de allergoedkoopste 21,5" genomen op die hele goedkope na die ze destijds hadden met 1,4ghz.
            Ik wilde het gewoon eens proberen, want mijn vrouw had zich een MacBook Pro gekocht en ze was er wel tevreden over. Mijne is 1 x herinstalleerd omdat ik upgrades gedaan heb. Hij was me vorig jaar wat te traag geworden naar mijn goesting. Een vriend die IT'er en macfreak is laten kijken en zag meteen dat de ATA schijf het probleem was. Gewoon ff upgraden zei hé Maar dat is niet zo simpel bij een 21,5". Dus een SSD van Samsung besteld, 2 x 8gig ram besteld, toolkit en nieuwe strips. Was iets van €335 kwijt. Dus op een avond met youtube filmpje erbij het scherm eraf 'gesneden' en alles gewisseld. Daarna heeft mijne maat een herinstallatie gedaan. Die draaide sneller dan dat hij ooit gedraaid heeft en dat doet hij vandaag nog altijd. Blij dat hij me dat had aanbevolen, want ik stond net op het punt een nieuwe te kopen. Ben zeker van dat ik er nu nog 4 a 5 jaar mee verder kan. Dus ja, denk aan het einde van de rit iets van €1800 kwijt, maar wel 8 à 9 jaar plezier van gehad.
            Heb wel de 27” me fusion drive, ma toen ik die kocht dacht ik van, we doen is zot! Ondertussen ook al 8gb bijgestoken en doet nu na 6 jaar nog altijd wat het moet doen. Vriendin heeft een MacBook pro ook en de ouders zijn ondertussen ook al overgeschakeld. Vroeger altijd miserie bij iedereen en nu wordt er mij nooit meer iets gevraagd om een probleem op te lossen. Windows is altijd miserie, de uren da ik al naar drivers heb liggen zoeken wil ik ni weten eigenlijk... meestal vond ik ze wel. Apple is gewoon een plezier om mee te werken!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Bij ons hebben we ook zo lang mogelijk windows 7 gehad. De externe IT'er stond er ook op. Maar de laatste maanden toch een handicap geworden bij sommige toepassingen en de nieuwe toestellen komen nu allemaal op windows 10.
              Zijn nu de proces pc’s ook aan het omschakelen naar Windows 10 voor de nieuwe software te kunnen draaien. Sommige zijn al omgeschakeld ma ni goed. Duurt lang om op te starten en na zoveel tijd vliegen die er gewoon uit, zelf wel nog ni mee aan het werken. Als ge een bom van een pc hebt zal Windows 10 misschien wel goed werken, ma ni iedereen heeft daar nood aan voor wat ze maar moeten doen.

Comment

Heb wel de 27” me fusion drive, ma toen ik die kocht dacht ik van, we doen is zot! Ondertussen ook al 8gb bijgestoken en doet nu na 6 jaar nog altijd wat het moet doen. Vriendin heeft een MacBook pro ook en de ouders zijn ondertussen ook al overgeschakeld. Vroeger altijd miserie bij iedereen en nu wordt er mij nooit meer iets gevraagd om een probleem op te lossen. Windows is altijd miserie, de uren da ik al naar drivers heb liggen zoeken wil ik ni weten eigenlijk... meestal vond ik ze wel. Apple is gewoon een plezier om mee te werken!

De 27” is wel gemakkelijker te upgraden. Die gaat open. De 21” moet ge effectief met een speciale tool het scherm los snijden.
                Last edited by ; 21/10/2019, 10:17.

Comment

Hier ook enkel Apple, onlangs onze Windows laptop is geupdate, spel heeft daar 2 dagen staan draaien... ongeveer even oud als de Mac die ik heb, 6 jaar denk ik? Daar duren de updates nog geen half uur, max 20 min ofzo. Heb deze ook nog maar 1 keer herinstalleerd, gewoon om te weten hoe het moet, poepsimpel! In combinatie met iPad en Phone, top! Duur wel, maar kwaliteit kost geld natuurlijk. Mensen die met de duurste iPhone rondlopen en er geen reet verstand van hebben, daar krijg ik het wel van... en zo zijn er veel!

Heb de laptop vervangen door een iPad Air, veel gemakkelijker en supersnel! Die laptop ja, die ligt terug in de kast.
                  Een Windows PC die 2 uur update kost ook 5 x minder, dan de goedkoopste Mac met dezelfde scherm grootte...

Mijn HP Probook 650, Win 10, (3 jaar) update nooit langer dan 5 minuten en koste slechts € 900, een Mac € 2400 met exact dezelfde techniek !

Tijdens de voorbereiding kan je gewoon verder werken….op een volwaardig klavier en kan alles aansluiten....
                  Last edited by quovadis; 20/10/2019, 11:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Een Windows PC die 2 uur update kost ook 5 x minder, dan de goedkoopste Mac met dezelfde scherm grootte...

Mijn HP Probook 650, Win 10, (3 jaar) update nooit langer dan 5 minuten en koste slechts € 900, een Mac € 2400 met exact dezelfde techniek !

Tijdens de voorbereiding kan je gewoon verder werken….op een volwaardig klavier en kan alles aansluiten....
                    Zal dan toch maar een zeer kleine update zijn, een grote update, kan al snel een uur en langer duren. Time is money! En laat dat hetgeen zijn wat je met een Windows pc veel verliest.

Comment

• Een grote update al snel een uur?
                      Ik heb nog nooit een update gedaan die langer dan 15 tot 20 minuten duurde.
                      Wanneer je een toestel lang niet gebruikt hebt, of lang niet met het internet verbonden is geweest, dan kan het wel lang duren, maar dat is dan omdat je een hele hoop updates ineens moet binnen halen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Een grote update al snel een uur?
                        Wanneer je een toestel lang niet gebruikt hebt, of lang niet met het internet verbonden is geweest, dan kan het wel lang duren, maar dat is dan omdat je een hele hoop updates ineens moet binnen halen.
                        Neen jong, bij mensen die een Apple hebben duurt dat op hun Windows PC zeker 2 dagen.

Nu loopt er de laatste tijd wel wat anders fout bij Microsoft en hun updates, maar dat zijn dingen die Apple ook wel al heeft meegemaakt.
                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 20/10/2019, 18:08.

Comment

• En zo kunt ge blijven doorgaan natuurlijk, goed dat jullie tevreden zijn met jullie Windows pc, ik met men iMac, iedereen content.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Neen jong, bij mensen die een Apple hebben duurt dat op hun Windows PC zeker 2 dagen.

Nu loopt er de laatste tijd wel wat anders fout bij Microsoft en hun updates, maar dat zijn dingen die Apple ook wel al heeft meegemaakt.
                            Apple heeft wel een aantal fundamentele voordelen t.o.v. Windows, vooral door hoe hun besturingssysteem opgezet en geschreven is. Dat zorgt ervoor dat het eindresultaat stabieler en performanter is. Al vind ik dat je de laatste tijd bij Apple ook steeds meer updates ziet (bv. op iphones) en ik heb de indruk dat er ook wel vaker iets misloopt met die updates dus ze zullen moeten zien dat ze niet eindigen zoals Microsoft.
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Apple is gewoon zeer gebruiksvriendelijk en stabiel. Ook de functies om te delen met het gezin zoals agenda, AirDrop, enz... zijn super handig. Toestellen gaan ook lang mee imo. Als je ze dan uiteindelijk nog verkoopt, krijg je er nog een paar honderd euro voor niet te vergeten.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Geen appelen met peren vergelijken hé

In den tijd dat ik nog eigen PC's kocht, was ik ook €1500 of meer kwijt voor alles. De laatste die ik kocht, heb ik de gevulde kast alleen €1000 betaald omdat ik nog een scherm, klavier en muis had. Dat spel heb ik na 5 jaar nog eens geupgrade voor €100 en na 7 jaar in totaal was er niet meer mee te werken. Ik kocht toen geen budget pc's die maar 2 à 3 jaar mee konden. Ik wilde daar min 5 jaar mee doen.

Mijne Mac heeft nu in totaal iets van €1800 gekost en als hij het niet begeeft, gaat die 9 à 10 jaar vlot mee. Had ik destijds dezelfde gekocht met deze specs, was ik €2000 kwijt geweest. En dan te nemen dat uw OS en Office compleet gratis is wat bij MS niet is.

Dus 5x minder is een kleine overdrijving, denk ik

En een goed werkende mac van 6 à 7 jaar oud, geraakt ge occasie nog met gemak kwijt. Zeker de macbooks zijn occasie populair voor de DJ's. Een windowstoestel geraakt ge niet meer vanaf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Een grote update al snel een uur?
                                  Mijn toestel (HP Probook) wordt elke dag vol intensief gebruikt en is nu 1,5 jaar oud en heeft SSD. De update van vorige week heeft 1,5u geduurd terwijl hij niet functioneel was. Een blauw scherm met het percentage van update. Heb van miserie wat collega's zitten helpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten

Apple heeft wel een aantal fundamentele voordelen t.o.v. Windows, vooral door hoe hun besturingssysteem opgezet en geschreven is. Dat zorgt ervoor dat het eindresultaat stabieler en performanter is. Al vind ik dat je de laatste tijd bij Apple ook steeds meer updates ziet (bv. op iphones) en ik heb de indruk dat er ook wel vaker iets misloopt met die updates dus ze zullen moeten zien dat ze niet eindigen zoals Microsoft.
                                    Probleem is dat er niet meer getest wordt en dat ze de eindgebruiker laten testen en ze een update schrijven op basis daarvan. Dat gebeurt gewoonweg overal.

Comment

Mijn toestel (HP Probook) wordt elke dag vol intensief gebruikt om op Autoforum te lezen en posten en is nu 1,5 jaar oud en heeft SSD. De update van vorige week heeft 1,5u geduurd terwijl hij niet functioneel was. Een blauw scherm met het percentage van update. Heb van miserie wat collega's zitten helpen.

Comment

Mijn toestel (HP Probook) wordt elke dag vol intensief gebruikt en is nu 1,5 jaar oud en heeft SSD. De update van vorige week heeft 1,5u geduurd terwijl hij niet functioneel was. Een blauw scherm met het percentage van update. Heb van miserie wat collega's zitten helpen.
                                        Ik laat men Dell s'avonds altijd updaten als ik naar huis vertrek, dan kan ik de volgende ochtend mij direct up to date houden met autoforum.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Ik laat men Dell s'avonds altijd updaten als ik naar huis vertrek, dan kan ik de volgende ochtend mij direct up to date houden met autoforum.
                                          Ik liet mijn HP Probook ook 's avonds updaten. Die vroeg 'updaten en afsluiten' en dan klik ik ja. Dat ging vrij snel, maar 's anderendaags met opstarten, loopt ineens pas die update met blauw scherm en dat duurde 1,5u.

Comment

Working...
                                          X