Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Ergernis of lachwekkend? Daarjuist moest ik aan het rond punt Fabiola te Heist o/d Berg iemand gaan ophalen (vriendendienst om zijn kids thuis te brengen). En het wemelde er van de mannen van het koud water. Veel machtsvertoon van macho jongetjes. En opeens twee zwaantjes die met blauw zwaailichten en sirenes kwamen aandraven. Ze hadden een tiental jonge gastjes op hun brommerkes bij. Dus jawel brommerkes op de rollen. Waarom ze daar dan met een machinegeweer moeten staan? Ik was toch te vroeg dus ik ga dichterbij om te kijken. Maar ola de jongste stylo kwam even zeggen dat ik terug weg moest gaan. Ik zeg hem dat het een private parking is en hij daar niets over te zeggen heeft. En bingo opeens drie klojo's rond mij en ik mocht mijn boorddocumenten laten zien. Veel gezever en gezaag van wat ik mocht en niet mocht en dat zij wel zouden zeggen hoe het werkte. Zij met mijn papieren naar de combi en vijf minuten later kwam er met veel getoeter een anonieme wagen aan (zwarte skoda RS met wel mooi lederen sportstoelen, zonde om stylo's met zo een wagen en met belastinggeld betaald rond te laten rijden).). Weer een hoop gezever. Maar ze konden mij op niets pakken en geen PV maken dus het bleef bij machtsvertoon van enkele stylo's. Ik heb ook geweigerd om te antwoorden op hun vragen en bleef steeds mooi lachen. Of hoe ze zeggen blaffende honden bijten niet. Uiteindelijk hebben ze nog wat loze dreigementen geuit. Dat ik deze keer veel geluk had en dat het een volgende keer wel eens veel zou gaan kosten. De typische flauwekul. En wat geeft dit : als er nog eens aan aanslag op agenten is zal er niet veel sympathie van deze medemens meer zijn. Maar zal er dan ook eens ferm gelachen worden. Eigen schuld dikke bult zeggen ze dan. De politie uw vriend? Ja maar niet die van mij.
    Mooi staaltje van respect, onwetendheid (?) en kinderachtig gedachtegoed.
    Proficiat!
    Ik vermoed (aan je taalgebruik te zien ben je zelf nog een puber) en hoop dat je (nog) geen kinderen hebt en ze op deze manier geen respect voor gezag bijbrengt.

Comment

• ... hunner is het Koninkrijk der hemelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
        Vorige week achter zo'n frissen gereden wiens remlichten continu brandden, is echt verschrikkelijk irritant en ook gevaarlijk.
        Het voordeel is wel dat er dan niemand in uw gat komt plakken.

Comment

• Maar als zo'n sjarel dan n keer écht remt zitten ze dan wel in z'n gat

Comment

• Dan ben je gechareld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Eens je de leeftijd van 15 jaar voorbij bent, ga je zo'n dingen niet meer zeggen.
              +1 en meer ook !

Comment

• Groepje motards (Britten) die de linkerrijstrook monopoliseren aan 120-130 en om god weet welke reden niet naar rechts wilden. Creëerde gevaarlijke situaties met gasten die er op de duur rechts voorbij gingen (neen ik niet)
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Niet te snel oordelen. Ik heb geleerd mijn bewoordingen al wat aan te passen met ouder worden, maar eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat ik veel respect heb voor de politie. Daarvoor hebben ze mij veel en veel te veel bevoegdheden die vaak aangewend worden voor compleet foute doeleinden.

En dat is denk ik heel proper gezegd, zonder te vervallen in vloeken, verwijten e.d.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Niet te snel oordelen. Ik heb geleerd mijn bewoordingen al wat aan te passen met ouder worden, maar eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat ik veel respect heb voor de politie. Daarvoor hebben ze mij veel en veel te veel bevoegdheden die vaak aangewend worden voor compleet foute doeleinden.

En dat is denk ik heel proper gezegd, zonder te vervallen in vloeken, verwijten e.d.
                    Ik heb eigenlijk wel respect voor die mannen. Zitten er tussen die er beter niet bij zijn, maar dat heb je in alle beroepen. Heb eigenlijk nog nooit een slechte ervaring gehad met hun.

Comment

• Ik vind ze veel te hard focussen op foute dingen, veel te weinig inleving- en relativeringsvermogen aan de dag leggen, en zich veel te autoritair opstellen.

Zelf heb ik ook nog geen enkele negatieve ervaring meegemaakt, maar ik zie ze wekelijks wel iets doen waar ik me dood aan erger (laatste keer: druk doen over een auto die ongeveer 20 centimeter uit zijn parkeervak stond langs voor, omdat er in het vak achter hem een camionette stond die meer dan 1 vak nodig had).

Comment

Ik vind ze veel te hard focussen op foute dingen, veel te weinig inleving- en relativeringsvermogen aan de dag leggen, en zich veel te autoritair opstellen.
                        Dit meen je toch niet, wel?

Oké, er zijn flikken die zich wat autoritair opstellen, dat heb je in alle jobs trouwens. Maar tegenover vroeger is de gemiddelde flik er op menselijk vlak echt wel een flink stuk op vooruit gegaan hoor. En veel minder prettige taken en acties worden ook opgelegd door de bazen op het bureel. En de gewone flik mag het op straat uitvoeren. Ik ken genoeg flikken en dat zijn stuk voor stuk aimabele mensen die zich ook geregeld storen aan absurde verkeersregels en -wetten.

Comment

• Toch wel, Jakkel.

Dat flitsen in een leeg straatje na middernacht opgelegd is door hun chef, snap ik ook wel. Mij gaan ze er trouwens niet mee vangen, ook al ergert het me wel. Maar er zijn nog steeds veel agenten die geen nuance leggen in een fout geparkeerde wagen (als je op het fietspad staat is het maar logisch dat je beboet wordt, als je 20 centimeter buiten je parkeervak staat vind ik dat al minder logisch).

Niets die zegt dat je als agent dan niet gewoon kan doorrijden.

En ik ben zo al vaak dingen tegengekomen waarvan ik denk: laat dat nu toch passeren, maar neen: altijd boekje bovenhalen en schrijven.

Er zijn veel situaties waarbij een agent respect zou winnen bij mij door in gesprek te gaan, helaas gebeurt dat minder en minder.

Anderzijds, als je ze nodig hebt, kan je wachten. Toen in oktober 2016 mijn nieuwe wagen aangereden was, en een buurtbewoner plaatnummer kon noteren, belde ik de politie. Hoewel zeer vriendelijk geholpen kon ik wel 2 uur en 20 minuten wachten op de ploeg die langskwam, terwijl er 3 straten verderop een flitscontrole bezig was.

De politie treedt repressief op terwijl ze elder non-repressief kunnen helpen.

Ons juridisch systeem kickt ook op straffen. Ik kreeg onlangs, 10 maanden na de feiten, een brief dat de pleger van vluchtmisdrijf gedagvaard werd met datum erbij om me eventueel burgerlijke partij te stellen. Die mens heeft intussen zijn fout toegegeven en me schadeloos gesteld. Denk je dat het mij nog interesseert dat hij nog eens veroordeeld zal worden?

Ik denk namelijk te weten waarom hij weggereden is: het was zaterdagavond, en die mens dronk graag een paar pinten. Als hij het komen zeggen was, had hij het risico dat ik zo'n onuitstaanbare klootzak was die politie eiste, en ja als je dan gedronken hebt hang je ook...

Indien deze persoon weggereden was zonder dat iemand het gezien had, kon ik zelf 1000 euro dokken en ik zou daar ons wetsysteem verantwoordelijk voor achten.

Comment

• Als diene kerel zo zat was dat hem andere auto's aanrijdt, verdient die een zware straf. Nu was het maar een auto... Goed dat ze keihard optreden tegen zo'n gevallen. Twee keer zwaar in fout. Eerst en vooral omdat hij gedronken heeft en ten tweede dat hij nog te laf is om te blijven staan. T zijn zulke kerels die eruit moeten. Had hij ne mens omver gereden, dan was hij ook gewoon weggereden. Hopelijk kost het hem veel geld en een langdurig rijverbod.
                            En ja, als er bij mij enen komt aanbellen met een stuk in zijn voeten omdat hij tegen mijnen otto reed, ik bel de politie en 'k zou me moeten inhouden om hem geen rammeling te geven intussen.
                            Dat je twee uur moet wachten voor een vaststelling is misschien een beetje lastig. Maar ik denk niet dat die mannen intussen geen ander en wellicht belangrijker werk hadden. Zoals bvb ne zatterik uit het verkeer halen...

Comment

Denk je dat het mij nog interesseert dat hij nog eens veroordeeld zal worden?
                              Mij zou dit alleszins wel interesseren.

Hij mag je dan al betaald hebben, zijn intentie was gewoon slecht (gedronken+vluchtmisdrijf).
                              Had die buurtbewoner zijn plaat niet gezien dan was hij er gewoon mee weggekomen.
                              Deze keer je auto, volgende keer een fietser, wat dan...?
                              Sommige mensen moeten eens een reality check hebben voor de rechtbank
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Soit, ik vind dat er veel belangrijker dingen zijn dan straffen en nog eens straffen en heb daar een totaal andere kijk op. Voila, ik denk dat ik mijn mening beleefd en zonder schelden gezegd heb! Nu zeg ik er niets meer over, want op fora is discussiëren over zoiets heel moeilijk (de nuance valt vaak weg) en voor ik het weet heb ik weer infractions aan mijn been en begin ik Ben Weyts te verwijten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Als diene kerel zo zat was dat hem andere auto's aanrijdt, verdient die een zware straf. Nu was het maar een auto... Goed dat ze keihard optreden tegen zo'n gevallen. Twee keer zwaar in fout. Eerst en vooral omdat hij gedronken heeft en ten tweede dat hij nog te laf is om te blijven staan. T zijn zulke kerels die eruit moeten. Had hij ne mens omver gereden, dan was hij ook gewoon weggereden. Hopelijk kost het hem veel geld en een langdurig rijverbod.
                                  En ja, als er bij mij enen komt aanbellen met een stuk in zijn voeten omdat hij tegen mijnen otto reed, ik bel de politie en 'k zou me moeten inhouden om hem geen rammeling te geven intussen.
                                  Dat je twee uur moet wachten voor een vaststelling is misschien een beetje lastig. Maar ik denk niet dat die mannen intussen geen ander en wellicht belangrijker werk hadden. Zoals bvb ne zatterik uit het verkeer halen...

Toch nog dit: ik hou mensen met jouw ingesteldheid verantwoordelijk (niet rechtstreeks uiteraard, maar qua mindset) voor het feit dat die specifieke persoon weggereden is. Mocht hij me bij presenteren, 't was betalen voor de bumper en opgelost. Maar neen, de gemiddelde Vlaming (je bent niet alleen hoor) denkt "mimimimi, da mag ni, ik bel de politie!".

Terwijl ik die mannen liever zie vertrekken dan toekomen, eerlijk gezegd.

Anders gezegd, en heel cru gesteld: het is maar omdat je weet dat de potentiële straf immens is, dat je wegvlucht. Niemand zou wegvluchten als er boete van 25 euro tegenover stond.

Comment

Toch nog dit: ik hou mensen met jouw ingesteldheid verantwoordelijk (niet rechtstreeks uiteraard, maar qua mindset) voor het feit dat die specifieke persoon weggereden is. Mocht hij me bij presenteren, 't was betalen voor de bumper en opgelost. Maar neen, de gemiddelde Vlaming (je bent niet alleen hoor) denkt "mimimimi, da mag ni, ik bel de politie!".

Terwijl ik die mannen liever zie vertrekken dan toekomen, eerlijk gezegd.

Anders gezegd, en heel cru gesteld: het is maar omdat je weet dat de potentiële straf immens is, dat je wegvlucht. Niemand zou wegvluchten als er boete van 25 euro tegenover stond.
                                    Een lage boete zou dan ook onterecht zijn in zo'n geval. Rij je zelf regelmatig rond onder invloed? Anders zie ik weinig reden om zoiets goed te praten.

Comment

• Ja snap ook niet dat hier dronkenschap en vluchtmisdrijf goed gesproken wordt... Ben fier bij die Vlamingen te horen die hier sterk tegen gekant zijn. De gedachte alleen al maakt mij boos.

Comment

• Ik heb nog NOOIT gereden met te veel op. Heel zelden drink ik 1 alcoholische consumptie en dan nog rijden, maar meestal 0-tolerantie. Ik ben er zelf van overtuigd dat rijden en drinken niet samengaat. Ik zou dat moeten doen, mijn pa komt mijn auto's in brand steken denk ik. En zo zal het ook bij mijn kinderen zijn later.

Maar ik hou écht niet van straffen, repressief optreden,... langs de andere kant. Als ik Peter D'Hondt zie, krijg ik al opwellingen van agressie. Die mens verpest meer levens per maand dan er verkeersslachtoffers zijn.

Comment

• Maar, en ik weet dat ik uiteraard veel kritiek zal krijgen: vele mensen die vluchtmisdrijf plegen doen dat omdat ze weten dat ze enorm hard gestraft zullen worden als ze gepakt worden. En als je wegrijdt, heb je misschien 1% kans om niet gevat te worden.

Een zeer rare reactie/reflex van mij, maar als ik zo'n artikel in de krant lees denk ik al meteen "Ocharme, die bestuurder zijn leven is om zeep" terwijl iedereen hem liefst zou lynchen aan de gemiddelde reactie te horen.

Comment

Working...
                                          X