Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ambtenaren zijn zwaar gejost de laatste tijd. Ingestapt met bepaalde contractuele voorwaarden in de jaren 80-90, die eenzijdig veranderd zijn door de overheid. Cfr pensioenleeftijd, enz... Dat waren net de voordelen waarom je een job aan de overheid koos vroeger. Je kon dan wel geen carrière maken, maar had wel goede sociale voorwaarden.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Ik werk aan een gemeentebestuur. De grapjes ivm ambtenaren zijn intussen écht wel achterhaald. Zeker bij iedereen onder de 40.
      De gemeente waar ik werk wordt écht wel zo efficient mogelijk gerund. Werknemers die er de kantjes aflopen, worden er echt wel uitgefilterd.

En vaste benoemingen zijn idd voorbij. Het resultaat is wel dat ik werk met mensen die krak hetzelfde werk doen en waarvan sommigen honderden euro's meer pensioen zullen krijgen om identiek hetzelfde te doen. Ikzelf ben niet benoemd dus... Maar het systeem was daar vroeger op gebouwd. Mijn vrouw stata in het onderwijs. Zonde benoeming ben je daar een speelbal en mag je continu van school veranderen, inspringen en mag je plaats maken voor de vastbenoemden uit scholen waar lesuren verdwijnen. Ook wordt er elke maand geld afgehouden om de zomermaanden te betalen. Na 15+ jaar werk is ze vorig jaar eindelijk benoemd. Het verschil elke maand is meer dan 200 euro. Ook hier, om identiek hetzelfde te doen.

Wat wel nog gebleven is in gemeentes, is de politieke inmenging. De eindbeslissing in veel zaken ligt nog steeds bij politici. Met de kwalijke gevolgen die door soms bij komen kijken. Daar moet geen tekeningetje bij.

Wat we wel hebben als niet benoemden is aanvullend pensioen, maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, een fijne fietsvergoeding,...

Ik werk er graag, maar de ambtenarij is écht wel de 21ste eeuw in gedoken hoor.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Voor de overheid werken is helemaal niet meer zo interessant. Kijk bij Defensie, geen vaste contracten meer, al jaren geen opslag gekregen, besparingen langs alle kanten, enz... . Als 't allemaal zo prachtig zou zijn om bij de overheid te werken, dan zouden ze niet met een desastreus personeelstekort zitten.

Comment

• Zo is het. De fabeltjes van de jaren 70-80 zijn al lang voorbij. In onze sector zelfde verhaal. Ze vinden geen mensen meer die het willen doen.
          Last edited by order66; 09/02/2020, 21:09.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Eigenlijk gelijk de hele arbeidsmarkt...

Comment

• En dan heb je er die werk weigeren omdat ze “maar een simpele vw golf krijgen als firmawagen”. Terwijl ze bij een ander bedrijf “een bmw krijgen”. Ok jongen... ga maar op een ander... om dan binnen 2 dagen hier terug te staan met de vraag om toch te mogen beginnen. Gekend verhaal als het om hoger opgeleiden gaat die starten.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                En dan heb je er die werk weigeren omdat ze “maar een simpele vw golf krijgen als firmawagen”. Terwijl ze bij een ander bedrijf “een bmw krijgen”. Ok jongen... ga maar op een ander... om dan binnen 2 dagen hier terug te staan met de vraag om toch te mogen beginnen. Gekend verhaal als het om hoger opgeleiden gaat die starten.
                Ik heb zo een schoonbroer die dacht dat hij direct chef ging zijn omdat hij verder gestudeerd had in de ict na 20 jaar nog steeds werknemer, wel al van firma veranderd met beter voorwaarden en dichter bij huis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Voor de overheid werken is helemaal niet meer zo interessant. Kijk bij Defensie, geen vaste contracten meer, al jaren geen opslag gekregen, besparingen langs alle kanten, enz... . Als 't allemaal zo prachtig zou zijn om bij de overheid te werken, dan zouden ze niet met een desastreus personeelstekort zitten.
                  Maar nog wel altijd op 58 met pensioen hé.

Trouwens, geen vaste contracten? Waar doel je op?
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

En dan heb je er die werk weigeren omdat ze “maar een simpele vw golf krijgen als firmawagen”. Terwijl ze bij een ander bedrijf “een bmw krijgen”. Ok jongen... ga maar op een ander... om dan binnen 2 dagen hier terug te staan met de vraag om toch te mogen beginnen. Gekend verhaal als het om hoger opgeleiden gaat die starten.
                    En dan heb je mij: ik kies km vergoeding. Dan kan ik rijden met wat ik wil (+ als ik een beetje slim kies en geen pech heb rij ik volledig gratis of verdien ik er zelfs aan).

Comment

Zo ken ik er ook, een neef van mij heeft jaren lang niks anders willen hebben als bmw, kreeg hem geen bmw moest hem de job niet hebben.
                      Met de jaren is het verstand gekomen, nu heeft hem een Volvo.
                      Andere neef was dan weer totaal anders, die wou alleen een Opel Astra, tot ze hem van het werk een Audi A6 onder zijn kont schoven omdat die Astra niet bij zijn functie paste.
                      Klein detail, hij gaat meestal met de trein werken
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Zo ken ik er ook, een neef van mij heeft jaren lang niks anders willen hebben als bmw, kreeg hem geen bmw moest hem de job niet hebben.
                        Met de jaren is het verstand gekomen, nu heeft hem een Volvo.
                        Andere neef was dan weer totaal anders, die wou alleen een Opel Astra, tot ze hem van het werk een Audi A6 onder zijn kont schoven omdat die Astra niet bij zijn functie paste.
                        Klein detail, hij gaat meestal met de trein werken
                        Zal fan zijn van de Touring camionetten zeker?
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Het wagenpark van de Vlaamse regering is nog groter dan de lijst met 25 dienstwagens die eerder was bekendgemaakt. Blijkbaar was men vergeten de negen dienstwagens van de ministers zelf door te geven. Dat zegt PVDA-fractieleider Jos D'Haese. Uit een aanvullend antwoord blijkt dat de geleasede wagens van minister-president Jan Jambon en viceminister-president Hilde Crevits maandelijks bijna 2.500 euro kosten.

Comment

• die mensen mogen een dure wagen leasen en gebruiken van mij

maar het zijn er te veel in belgie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              die mensen mogen een dure wagen leasen en gebruiken van mij

maar het zijn er te veel in belgie
                              Zowel teveel ministers als auto's

Idd! En die kwasten zouden dan het voorbeeld voor de burger moeten zijn
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Die ministers kwekken voor het milieu en naaien de gewone man. Dit is niet compatibel met deze aankopen. Van mij mag het ook, maar laat ons dan gerust

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

En dan heb je mij: ik kies km vergoeding. Dan kan ik rijden met wat ik wil (+ als ik een beetje slim kies en geen pech heb rij ik volledig gratis of verdien ik er zelfs aan).
                                  Voor woon-werk krijg je toch geen volle km vergoeding?
                                  Ik heb ook een paar jaar met km vergoeding gereden, maar ineens werd die beperkt tot 25.000 km per jaar. Ik deed er meer dan 30.000, en dus moest ik wel een firmawagen nemen.
                                  Toen ik nog 30.000 betaalde km per jaar had, kon ik daar ook een stuk van opzij leggen omdat ik met een iets oudere auto reed toen.
                                  Maar eerlijk, de rust van een firmawagen waar je nooit kosten aan hebt, geen investering is me wel wat waard.
                                  En met welk merk ik rij is voor mij echt van secundair belang, meestal zijn er wel een paar merken en modellen die in het budget passen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Maar nog wel altijd op 58 met pensioen hé.

Trouwens, geen vaste contracten? Waar doel je op?
                                    56 op pensioen... voorlopig nog.

Soldaten die binnen komen krijgen 8 jaar contracten. Geen vaste benoemingen meer na opleiding en stage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

56 op pensioen... voorlopig nog.

Soldaten die binnen komen krijgen 8 jaar contracten. Geen vaste benoemingen meer na opleiding en stage.
                                      Schrap die voorlopig maar, trust me...

8 jaar is enkel voor BDL hé, en ook zij gaan kunnen verlengen.
                                      Wacht maar tot ze de plannen openbaar maken, er wordt achter de schermen aan meer gewerkt dan je denkt.
                                      Anders via PB, mag hier niet veel zeggen...
                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Voor woon-werk krijg je toch geen volle km vergoeding?
                                        Ik heb ook een paar jaar met km vergoeding gereden, maar ineens werd die beperkt tot 25.000 km per jaar. Ik deed er meer dan 30.000, en dus moest ik wel een firmawagen nemen.
                                        Toen ik nog 30.000 betaalde km per jaar had, kon ik daar ook een stuk van opzij leggen omdat ik met een iets oudere auto reed toen.
                                        Maar eerlijk, de rust van een firmawagen waar je nooit kosten aan hebt, geen investering is me wel wat waard.
                                        En met welk merk ik rij is voor mij echt van secundair belang, meestal zijn er wel een paar merken en modellen die in het budget passen.
                                        euhm, ik dus wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

euhm, ik dus wel.
                                          Hou dat maar stil. Bij een controle door een ijverige ambtenaar kunnen ze dit verwerpen, en dan zit je met een dikke rekening zowel voor het bedrijf al voor jou.
                                          Mijn baas had zo'n speciale regeling toen, en direct na die controle hebben ze bedrijfswagens ingevoerd.
                                          Dat had er ook mee te maken dat sommige vertegenwoordigers begonnen om ofwel te opzichtige ofwel totaal onrepresentatieve autos te kopen.
                                          Er was er eentje die met een Merc Duchatelet aan kwam, en een andere reed 40.000km per jaar met een VW Golf vol roest en 400k op de teller. Die stond om de paar weken ergens stil.

En dan heb je nog het kutargument dat sommige bazen er niet tegen kunnen dat mensen uit hun team met een dikkere auto rijden dan zijzelf.

Comment

Working...
                                          X