Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Man man man... zucht, ik dacht alles al gehoord te hebben... Wacht als je later kinderen hebt en er eentje door ne zatterik wordt dood gereden die het dan nog eens laf langs de kant van de weg laat creperen. Zult wel van mening veranderen denk ik... Geen straffen voor vluchtsmisdrijf en zat rijden. Laat moord dan ook toe hee als ze het eerlijk komen zeggen.

Comment

• Wat ga je dan wel doen als je niet repressief wil optreden tegen alcohol en vluchtmisdrijf?
      Vingertje heffen en zeggen 'en nu nooit meer doen hé!' Dat gaat zeker veel helpen.
      Benieuwd hoe je zou reageren als er 1 van je kinderen wordt weggemaaid door zo'n paljas
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Te zot voor woorden.

Comment

• Sorry, maar volgens mij ben je gewoon een verzuurde mens, Timothy.

Overal zitten rotte appels, maar dat had ik al gezegd. Maar tegenover vroeger (20/30 jaar terug) is de mentaliteit van de gemiddelde flik er echt wel op vooruit gegaan. Die starre kijk op verkeersregeltjes is er bij de meesten wel uit hoor.

En dat de snelheid van hulpverlening beter kan in sommige gevallen ga ik niet betwisten. Maar dat heeft meer met het systeem (federaal / lokaal) en het aantal ingezette agenten op straat te maken, dan met de agenten zelf.

Comment

• Ik ben nochtans helemaal niet verzuurd hoor. Ik gun iedereen alles. Je zou verschieten hoe vaak ik in het dagelijks leven mensen help.

Ik heb gewoon een probleem met het absurde aantal regeltjes in onze maatschappij en het repressieve optreden van politie in bepaalde gevallen.

Seg, DHL: ik heb twee dochters, bijna 8 en 4. Wel een dooddoener, ge moogt er enkel over praten als uw eigen kinderen doodgereden zijn of wat? Dan mogen er wel bijster weinig mensen praten hierover. Ik ken persoonlijk niemand die een kind in het verkeer verloor, hoewel ik genoeg vrienden en kennissen met kinderen heb.

De mijne zullen trouwens niet aangereden worden op de fiets door iemand die vluchtmisdrijf pleegt. Ik voer ze wel overal naartoe. Fietsen langs en op de openbare weg is veel te gevaarlijk, onze infrastructuur trekt meestal op niet veel.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• En ik heb toch NERGENS gezegd niet straffen? Dat zou al te zot zijn. Ik stel enkel dat de straf op dronken iemand aanrijden met zware kwetsuren of de dood tot gevolg, mensen KAN aanzetten tot wegrijden.

allez, heel cru gesteld: als je weet dat de boete 5 euro is, ga je allicht geen vluchtmisdrijf plegen he.

Het is aan de ongetwijfeld bekwame mensen (wacht, daar schort het net, Weyts zit op die post...) om een manier te vinden om het probleem vluchtmisdrijf aan te pakken.

Repressie vind ik zelden goed.

Ik heb trouwens vanmorgen eens aan mijn bumper gevraagd of hij nog pijn heeft. Hij reageert niet. Waarmee ik dus wil zeggen dat iemand in de gracht laten creperen niet hetzelfde is als een bumper afrijden he... en niemand kan bewijzen tot het zover is wat die persoon zou doen als het een mens is die hij van de weg maait. Per definitie gegok.

Comment

• Sorry Thimothy, je gaat me maar moeilijk kunnen overtuigen.

Comment

• Ik wil je ook helemaal niet overtuigen hoor.

Ik snap ook wel dat mijn posts te sterk zijn en reactie eens uitlokken, maar stel je eens het volgende voor:

Je rijdt graag door met je 7, 160 km/h als de omstandigheden dat toelaten lees ik hier (en voor mij geen enkel probleem, laat dat duidelijk zijn). Er faalt iets aan de auto, je crasht en raakt een andere wagen waarin 2 doden vallen. Zelfs al stop je en heb je niet gedronken, de dag nadien staat in de media dat je met een zware BMW rijdt en een moordenaar bent.

Mensen veroordelen heel snel dingen die ze zelf niet doen. Ik heb me al meermaals verdiept in de materie van dodelijke ongevallen, en vaak ook over de mensen die een ongeval veroorzaken. Het zijn ook slachtoffers. Meestal verhuizen ze heel ver weg. Mensen roepen nogal vaak om pek en veren. Ik probeer verder te kijken.

Comment

• Denk je nu echt dat een dronkaard die net iemand aangereden heeft denkt van, hoho nu moet ik wel vluchten want er hangt een stevige boete boven mijn hoofd! Drinken en rijden, wie het doet kan niet hard genoeg gestraft worden!

Zulke mensen zouden ze verplicht een alcoholslot op hun wagen moeten zetten! Op eigen kosten weliswaar!

Er is ooit is een collega van mij aangereden geweest met zijn scooter door een dronkaard. Niet gevlucht, uitgestapt, sigaretje aangestoken en mijne collega beginnen uitlachen zonder verder hulp te bieden! Gelukkig mensen in de buurt die dat wel deden!
                    Bij zo iemand is er maar een plaats in de wereld voor mij en das de grond in!

Trouwens diegene die mij maanden terug bedreigd heeft met een koevoet drinkt nog steeds zijn pintjes in zijn stamcafé, maar verder nog altijd niets van gehoord! Onbegrijpelijk!
                    Zijn stamcafé is dan ook nog is in de buurt van een schooltje en een dokterspraktijk en zijn wagen kan je steeds terugvinden op dezelfde plaats recht over het café.
                    Last edited by ; 17/09/2017, 10:02.

Comment

• Wtf is dat hier in Frankrijk, deze morgend fele mist en amper 1% reed met de mistlichten aan, maar wel dik 95% dat met de grote faren aan rond reed.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• In Frankrijk bestaat er - in tegenstelling tot bij ons - geen verplichting voor het gebruik van het achtermistlicht.

Comment

• Was hier ni veel beter gisteren. Dan nog een noodstop moeten maken ook aan 70km/u, enkele auto's voor ons waarschijnlijk ni gezien dat er file was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                            In Frankrijk bestaat er - in tegenstelling tot bij ons - geen verplichting voor het gebruik van het achtermistlicht.
                            Oke, maar ge rijd niet met u grote faren aan als er mist is he
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Fransozen doen wel meer bizarre dingen op de weg. De stoten dat die mannen soms uithalen op de E17...
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Wtf is dat hier in Frankrijk, deze morgend fele mist en amper 1% reed met de mistlichten aan, maar wel dik 95% dat met de grote faren aan rond reed.
                                Liever geen mistlicht maar wel dimlichten aan ipv geen enkele lichten aan zoals er velen waren deze ochtend...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Liever geen mistlicht maar wel dimlichten aan ipv geen enkele lichten aan zoals er velen waren deze ochtend...
                                  Dimlichten oke, maar niet de grote faren.

Comment

• Matrixborden die niet aangepast worden terwijl de 'situatie' allang opgelost is.
                                    Vandaag opnieuw op de E40, 'file in Wetteren', alle schapen spontaan op de rem, 2 minuten later ter hoogte van Wetteren in de verste verte geen file te zien...
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Ik ben nochtans helemaal niet verzuurd hoor. Ik gun iedereen alles. Je zou verschieten hoe vaak ik in het dagelijks leven mensen help.

Ik heb gewoon een probleem met het absurde aantal regeltjes in onze maatschappij en het repressieve optreden van politie in bepaalde gevallen.

Seg, DHL: ik heb twee dochters, bijna 8 en 4. Wel een dooddoener, ge moogt er enkel over praten als uw eigen kinderen doodgereden zijn of wat? Dan mogen er wel bijster weinig mensen praten hierover. Ik ken persoonlijk niemand die een kind in het verkeer verloor, hoewel ik genoeg vrienden en kennissen met kinderen heb.

De mijne zullen trouwens niet aangereden worden op de fiets door iemand die vluchtmisdrijf pleegt. Ik voer ze wel overal naartoe. Fietsen langs en op de openbare weg is veel te gevaarlijk, onze infrastructuur trekt meestal op niet veel.
                                      terecht opgemerkt, net zoals snelheid
                                      iedereen wil voor zijn deur 30 want kinderen en gevaar, ...
                                      maar op een ander kan het niet snel genoeg gaan, zie aantal flitsboetes ieder jaar opnieuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Matrixborden die niet aangepast worden terwijl de 'situatie' allang opgelost is.
                                        Vandaag opnieuw op de E40, 'file in Wetteren', alle schapen spontaan op de rem, 2 minuten later ter hoogte van Wetteren in de verste verte geen file te zien...
                                        eerder omgekeerd, die borden veroorzaken gewoon file

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

terecht opgemerkt, net zoals snelheid
                                          iedereen wil voor zijn deur 30 want kinderen en gevaar, ...
                                          maar op een ander kan het niet snel genoeg gaan, zie aantal flitsboetes ieder jaar opnieuw
                                          Heb jij alles wel gelezen????? Ging hier over vluchtmisdrijf door dronkenschap he. Zijn er weer een aantal in 't nieuws geweest de laatste dagen. Kan er eerlijk gezegd weinig sympathie voor opbrengen. Of ben ik niet tolerant genoeg ? Zulke zaken goedkeuren, onbegrijpelijk.
                                          Last edited by ; 29/09/2017, 12:41.

Comment

Working...
                                          X