Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    maar het is enorm moeilijk te vinden itt werknemers uit de prive...lijkt wel het best bewaarde geheim
    U vraagt, wij draaien...
    https://fedweb.belgium.be/sites/defa...naren_2012.pdf

    Niet verschieten van de cijfers hé, ze liggen "een beetje" lager dan wat sommigen beweren.

    Zo verdient de niveau C van inventief 16 à 18% minder dan iemand in de privé.
    Last edited by N-D-D-V-D-B; 14/02/2020, 10:29.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

    Comment


    • wrs zullen heel wat ambtenaars dan redelijk wat taalpremies krijgen om aan dat gemiddelde van bruto 4590 te geraken zeker...of zijn er disproportioneel veel topambtenaars, kan ook (je zou kunnen twijfelen aan de cijfers, maar de site wordt meegedragen door de kamer van koophandel)

      en een maat werkt in de garage van't stad als contractueel en heeft €300 netto meer als ervoor in de prive als automekanieker (+ een tel +abb zoals elke antwerpse ambetnaar), over dat pensioen is er voor de contarctuelen antwerpen althans een extra kas waar wordt in gestort om het verschil in pensioen uit te vlakken en om de goede vrede op de werkvloer te bewaren
      Last edited by bobo; 14/02/2020, 11:28.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        wrs zullen heel wat ambtenaars dan redelijk wat taalpremies krijgen om aan dat gemiddelde van bruto 4590 te geraken zeker...
        Zal moeilijk worden, hoogst mogelijke taalpremie is 110 euro (bruto, niet geïndexeerd, dus ongeveer 85 euro netto geïndexeerd).
        https://fedweb.belgium.be/nl/verloni...en/taaltoelage

        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        en een maat werkt in de garage van't stad als contractueel en heeft €300 netto meer als ervoor in de prive als automekanieker (+ een tel +abb zoals elke antwerpse ambetnaar), over dat pensioen is er voor de contarctuelen antwerpen althans een extra kas waar wordt in gestort om het verschil in pensioen uit te vlakken en om de goede vrede op de werkvloer te bewaren
        Dan heeft uwe maat veel sjans.
        Federaal krijg je bijna niets (geen gsm, geen maaltijdcheques, geen kilometervergoeding, nada, noppes, enkel gratis openbaar vervoer) en een kas bestaat al helemaal niet voor de contractuelen.
        Contractuelen hebben enkel de nadelen van beide systemen: als contractueel kunnen ze nooit promotie krijgen, dus blijven ze altijd in de laagste weddeschaal, en hun pensioen is hetzelfde als in de privé, maar ook hier het laagste net omdat ze als contractueel altijd in de laagste weddeschaal blijven.
        Last edited by N-D-D-V-D-B; 14/02/2020, 11:53.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
          https://statbel.fgov.be/nl/themas/we...uto-maandlonen

          Staat een schoon grafiekske met hoeveel mensen er in welke looncategorie zit.
          Herkenbaar wat mijn categorie betreft.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

            Heb gewoon de barema's toegepast volgens de gegevens die je gaf, met de cijfers die je geeft.
            Als die persoon effectief dat bedrag verdient, krijgt hij/zij wel meerdere toelagen (bv. taalpremie, uitzonderlijke prestaties, competentieontwikkeling, …).
            Als het een Vlaamse i.p.v. federale ambtenaar is, liggen de barema's inderdaad hoger.

            Zoals Hayes al aangaf, gaan nieuwe ambtenaren deze bedragen nooit verdienen omdat ze meestal worden aangeworven als contractueel en dus altijd in de basisgraad blijven. Ze krijgen evenmin een ambtenarenpensioen.
            ik zeg niet dat je geen gelijk hebt , alleen schrijf ik wat ik met mijn eigen ogen heb gezien.
            dat kan zoals je zegt met premies maar daar ken ik de ballen van , heb alleen het netto gezien en de categorie.
            Mijn alter ego Willy met ne Toyota

            Comment


            • Als alle contractuelen alleen in de laagste graden blijven, wie wordt er dan diensthoofd en directeur? Er moet toch wat doorgroei mogelijk zijn dacht ik.
              Het zijn toch niet allemaal Jomme Dockxkes die daar werken.

              Comment


              • Ik ken een contractuele postbode. Ze heeft 20 jaar dienst, is alleenstaande en verdient 1.600 euro/maand.

                Comment


                • https://www.jobat.be/nl/art/de-7-sch...-contractuelen.
                  Google staat er vol van

                  ps: ondertussen kunnen we het topic wel hernoemen naar loonwijzer ofzoiets

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Als alle contractuelen alleen in de laagste graden blijven, wie wordt er dan diensthoofd en directeur? Er moet toch wat doorgroei mogelijk zijn dacht ik.
                    Een contractueel blijft altijd in de laagste schaal van de graad waarin hij/zij een contract krijgt, 0,0 mogelijkheid op overgang naar een andere schaal binnen dezelfde graad of op promotie naar een hogere graad, zelfs na 30 jaar.
                    Diensthoofd of directeur zijn geen graden, maar contractuelen kunnen ook aangeworven worden in de hogere graden (op basis van diploma)... En er zijn nog altijd statutaire aanwervingen, maar steeds minder.
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                    Comment


                    • Wie wil er dan nog werken bij de overheid als contractueel....?
                      en al zeker als je iets of wat van diploma hebt?

                      Comment


                      • Niemand.
                        En laat dat nu net de strategie zijn die bepaalde partijen hebben in plaats gesteld de laatste jaren... Toewerken naar een overheid die vierkant draait.
                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                        Comment


                        • in 2018 waren er 91000 sollicitanten voor 7000 vacatures, in 2017 was dat een 85000 voor 3250 vacatures...2019 geen cijfers maar ik denk niet dat er veel sectoren kunnen uitpakken met zulke cijfers - sollicitanten per vacature

                          krapte op de arbeidsmarkt laat zich in elke sector voelen - babyboomers stromen massaal overal uit, ook in de prive...en minder overheid(kost) in het duurste land ter wereld op dat gebied zou een prioriteit mogen/moeten zijn van elke partij in een gezonde maatschappij om de krapte in de privesector te verminderen (toen ik in 1993 begon bij huidige werkgever waren er 200 sollicitanten voor 3 plaatsen, vandaag mogen we blij zijn dat er reactie is)

                          mismatch tss vacatures en valabele profielen zou nog zo'n prio moeten zijn

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Nu, als al die lonen zo laag liggen, waarmee worden dan al die dikke auto's betaald. Ik ga heel eerlijk zijn, maar als ik geen firmawagen had, dan zou ik zeker en vast niet met dezelfde auto rijden. Dat heb ik er in elk geval niet voor over.
                            Beetje late reactie misschien maar hier moet af & toe ook nog gewerkt worden...

                            "Waarmee worden dan al die dikke auto's betaald"...

                            Ik denk dat je het antwoord hieronder al zelf gegeven had:



                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1;n6461978
                            Waar ik werk is er niemand die minder verdient. Maar hier zijn dan ook [U
                            geen arbeiders of lagere bedienden[/U].
                            Die "dikke auto's" worden dan ook niet verkregen laat staan betaald door, een elektricien, mekanieker, loodgieters, winkelbediende, schrijnwerkers, kassierster, administratief bediende, taxi-chauffeur, bakkers-gast, beenhouwers, enz...noem maar op! Allemaal mensen die jou elke dag kunnen dienen in jou dagdagelijkse voorzieningen.

                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                              https://www.jobat.be/nl/art/de-7-sch...-contractuelen.
                              Google staat er vol van

                              ps: ondertussen kunnen we het topic wel hernoemen naar loonwijzer ofzoiets
                              Het mag duidelijk zijn dan een (niet correcte) verloning steeds een ergernis is.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Ik ken alleen de situatie goed voor jonge ingenieurs. Daar wordt echt op gejaagd.
                                Denk niet dat die aan zulke condities bij de overheid willen gaan werken, tenzij ze op voorhand al hun ambities op nul zetten.
                                En veel van die sollicatanten hopen misschien op een ambtenarenstatuut, maar krijgen dan een flut contract met nul carrieremogelijkheden en haken af. Heb ook al gelezen dat ze er bij de overheid 9 maanden en meer over doen om een vacature in te vullen.

                                Comment


                                • Ik erger mij dood aan die nieuwe bomen die ze hier nu midden op de weg willen gaan planten als verkeersremmers. Zal moeten een extra tuningske doen om als eerste door de obstakels te geraken

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                    Niemand.
                                    En laat dat nu net de strategie zijn die bepaalde partijen hebben in plaats gesteld de laatste jaren... Toewerken naar een overheid die vierkant draait.
                                    Toewerken naar? Ik heb nooit iets anders geweten.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Toewerken naar? Ik heb nooit iets anders geweten.
                                      En waar werkte jij ook alweer?

                                      Comment


                                      • Soms op de zenuwen van zijn vrouw.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          En waar werkte jij ook alweer?
                                          En wat doet dat ter zake?
                                          Maar als ge het echt wilt weten, bij De Wroeter, al sinds 2011 ondertussen.
                                          Al ben ik nu al bijna 1 jaar in ziekenverlof, dik tegen mijn goesting, maar niks aan te doen. Om eerlijk te zijn (aangezien we toch in het "eregernissen topic" zitten), dit is momenteel met grootste ergernis van allemaal!

                                          Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
                                          Soms op de zenuwen van zijn vrouw.
                                          Dat zal moeilijk zijn, want die heb ik niet.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X