Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als één rijstrook ophoudt, verplicht op de strook blijven tot op het einde, dan om en om ritsen.
(En diegene die van strook verandert geeft dit uiteraard aan met zijn richtingaanwijzer)
Wat heb ik nu gewonnen?
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Als één rijstrook ophoudt, verplicht op de strook blijven tot op het einde, dan om en om ritsen.
(En diegene die van strook verandert geeft dit uiteraard aan met zijn richtingaanwijzer)
Wat heb ik nu gewonnen?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
ritsen begint bij één belangrijke voorwaarde: bij heel druk verkeer. Da's voorwaarde 1. Is de doorstroming normaal dan is het ritsprincipe niet van toepassing. Als ik de situaties van hierboven gelezen heb, zijn er toch heel wat die denken dat bij alle situaties waar rijstroken wegvallen, het ritsen van toepassing is. Dan zou ge zelfs kunnen denken dat er bij een oprit van een autosnelweg ook geritst moet worden, terwijl nochtans op het einde van de rijstrook een dikke omgekeerde driehoek staat.
nee, maar in andere gevallen bij wegvallen rechste rijstrook, of opritten in alle andere gevallen dan autostrade met bord wegval (rechste) rijstrook
heb je wel je voorrang, ook al doe je manoeuvre
in feite zou de wethouder in alle gevallen linkse rijstrook moeten laten wegvallen, maar in industrieterreinen zone 70 met opritten voor vrachtwagens om snelheid te maken is dat moeilijk realiseerbaar...hoewel
zelfs met het wegvallen van de rechtse rijstrook moet ge goed opletten. Loopt de onderbroken witte streep tot aan het einde, dan moet de rechtse strook voorrang geven. Loopt de onderbroken streep niet door tot aan het einde, dan moet de linkse strook voorrang geven. Rechts wordt dan gedwongen om de rand van de rijbaan te volgen en krijgt daardoor voorrang op links.
't is niet altijd simpel het verkeer...
Als ik de situaties van hierboven gelezen heb, zijn er toch heel wat die denken dat bij alle situaties waar rijstroken wegvallen, het ritsen van toepassing is. Dan zou ge zelfs kunnen denken dat er bij een oprit van een autosnelweg ook geritst moet worden, terwijl nochtans op het einde van de rijstrook een dikke omgekeerde driehoek staat.
Ik lees nochtans nergens dat iemand dat denk noch schrijft.
Zijn dan ook twee totaal verschillende zaken, een rijvak dat wegvalt of een oprit. Zou knap zijn moesten ze gaan beginnen ritsen op een oprit van een snelweg. Alhoewel ik dit regelmatig aan de oprit van het sportpaleis bvb zie gebeuren door mensen die dan rekening willen houden met hun lotgenoten. Hoeft niet maar is wel een mooi gebaar.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Loopt de onderbroken streep niet door tot aan het einde, dan moet de linkse strook voorrang geven. Rechts wordt dan gedwongen om de rand van de rijbaan te volgen en krijgt daardoor voorrang op links.
't is niet altijd simpel het verkeer...
Zie de onderbroken streep tegenwoordig meer & meer tot aan het einde doorlopen. Was in het verleden niet altijd zo en was gewoon weggelaten op het einde. Nieuwe richtlijnen voor onze "spuitmarkeerders" door het herbekijken van die lokale situatie.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
metaxa: was eerder gericht op de situaties die hier werden beschreven waarbij men bijna van de weg was gereden door iemand die pas op de laatste moment kwam invoegen. Ik doel dan vooral op die weggebruikers welke denken dat ritsen altijd en overal van toepassing is... terwijl dat niet zo is.
bobo: in de wet ga je dat niet vinden op zich. Is eerder een samentrekking van verschillende wetteksten welke door een rechter zijn gebruikt om in een ongeval degene die van de rechtse kant kwam in zijn gelijk te stellen. Het is waar zoals metaxa zegt dat je het minder en minder tegenkomt. Ik ken nog zo'n paar plekken waar het nog wel is. Zit genoeg op de baan om te zien dat de weginfrastructuur qua verkeersborden verre van in orde is. Ken bijvoorbeeld verschillende kruispunten waar je voorrang van rechts moet geven (wegens geen borden dat je voorrang hebt), maar dat die van rechts komt wel een omgekeerde driehoek heeft. Moet spannend zijn als het dan tot ongeval komt... Vermoedelijk gaat dat naar de rechtbank en zal de rechter oordelen dat verkeersborden boven de algemene wetgeving staan en die dus van rechts komt in zijn ongelijk gesteld zal worden. Andere plek met de borden zoals hierboven waarbij rijstrook wegvalt. Die op de rechtse strook rijden krijgen bord 50 km/h, die op de linkse (zit berm tussen) mogen 70. Als de twee samenkomen blijft de eigen beperking van kracht, dus de ene 50 de andere 70. De 50 vervalt pas bij het volgende kruispunt 100 meter verder. Enzovoort, enzovoort....
ja klopt dat de bebording/belijning niet in orde is, was zo al gaan klagen nu met speedbike, dat ik borden gedeeld voetpad/fietspad tegenkom in zone 70...ik mag niet op de baan en niet op het fietspad
en als je de ring van apen oprijdt richting gent via groennedaallaan mag je 120 tot afrit wommelgem
betreffende oprijden autosnelweg: ge moet voorrang geven aan autosnelwegverkeer... maar hoeveel ik er per dag niet tegenkom die pinker aanzetten en gaan. Zelfs bij 70 km/h gewoon rechterrijstrook op en al de rest achter hen kan remmen. Nou, dan toch liever op de manier dat ik het aanleer: volle gaaaaaaaaaaaas geven en zien dat je aan het einde van de voorsorteerstrook dezelfde snelheid hebt als het verkeer langs u. Dan moet ge maar gewoon opschuiven en brengt ge niemand in gevaar.
das het nieuwe, zuinige autorijden...het valt idd écht op, en das ook de enige keer ik - een vleugje - extra gas geef, tegen mijn princiep
...en desnoods doorrijden over pechstrook ipv te remmen...mijn gedacht, dat mag ook niet maar ze zouden nog durven stoppen op het einde van de oprit...voor hun eigen veiligheid
Oprit autosnelweg = kot open, altijd behalve bij koude motor. Kan je nog eens optrekken tot 130-140 en invoegen en daarna de cruise op 123 opzetten.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik laat meestal gewoon een gaatje vallen als we met meerdere auto's invoegen om dan deftig te kunnen optrekken vooraleer in te voegen. Hoeveel % zou er aan 90+ invoegen??
betreffende oprijden autosnelweg: ge moet voorrang geven aan autosnelwegverkeer... maar hoeveel ik er per dag niet tegenkom die pinker aanzetten en gaan. Zelfs bij 70 km/h gewoon rechterrijstrook op en al de rest achter hen kan remmen. Nou, dan toch liever op de manier dat ik het aanleer: volle gaaaaaaaaaaaas geven en zien dat je aan het einde van de voorsorteerstrook dezelfde snelheid hebt als het verkeer langs u. Dan moet ge maar gewoon opschuiven en brengt ge niemand in gevaar.
Deze ochtend kon ik de bestuurder voor mij niet geloven. Het was niet op een invoegstrook maar op een rechtervak dat na 3km overgaat in afrit. Rechtervak leeg, 2de vak druk aan +- 100km/h (ook onbegrijpelijk maar soit). Meneer vond het logisch om af te remmen van 90-100km/h naar 50 KM/H!!!! gelukkig is hij er tegen 50 tussengeraakt anders vrees ik dat hij tot volledige stilstand zou hebben afgeremd met mij als afremblok voor vrachtwagens...
Comment