Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op 1 gebied is amsterdam in feite 0 verandert en dat zijn de fietsen

ik kreeg als suggestie daarna deze...geen ergernis, helemaal niet ook zo lekker oerhollands met de kereven langs de autostrade vakantie houden

van wiki

Bermtoerisme of bermrecreatie was een fenomeen dat in het begin van de automobiliteit opkwam. Mensen parkeerden hun auto langs de weg en gingen dan gezellig met het hele gezin picknicken in de berm, zonder te zoeken of er op enige afstand van de weg niet een leuker plekje was.

Korte tijd was bermtoerisme een opvallende tijdsbesteding in Nederland. Auto's waren nieuw en mensen vergaapten zich aan al dat nieuwe moois. Actualiteitenrubrieken besteedden herhaaldelijk aandacht aan dit nieuwe verschijnsel: mensen die vlak langs de snelweg hun klapstoeltje neerzetten om daar gezellig de dag door te brengen. Beelden van verkeersdrukte, geparkeerde auto's, picknickende families, slapende echtparen en grote hoeveelheden zwerfvuil in de berm werden getoond. Bermtoerisme verbaasde velen; waarom zochten die mensen niet een rustiger picknickplekje in het bos? De bermtoeristen vonden er zelf niets raars aan. Ze vertelden onderzoekers dat ze het juist gezellig vonden, al die drukte. Ze keken naar het langsrazende verkeer, dat gaf afleiding. De rust van het bos sprak ze helemaal niet aan. De berm, die was pas spannend. Na een tijdje was de nieuwigheid eraf: auto's en snelwegen werden al gauw gewoon. De berm is en blijft gevaarlijk en langs snelwegen werd bermtoerisme verboden.

Voor picknicken onderweg zonder veel omrijden zijn tegenwoordig parkeerplaatsen met picknickplaatsen langs de snelweg aangelegd.

Last edited by bobo; 11/03/2020, 16:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
      Ik laat meestal gewoon een gaatje vallen als we met meerdere auto's invoegen om dan deftig te kunnen optrekken op vooraleer in te voegen. Hoeveel % zou er aan 90+ invoegen??
      Ik voeg in aan 90, het rijdt toch altijd vol met camions die maar 90 kunnen. En dan 2de vak op, zo snel mogelijk naar 120 als er al eens een gat valt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

verkeersles anno 1920

de thumbnail is een koekenbakker

*de meest grove overtreding op den verkeersweg is wel het links rijden*

*het sneller rijdend verkeer moet kunnen passeren*

*een zelfmoordenaar !!! wie leest er nu een courant/smartphone bij het oversteken van een rijweg ?*

...moet een schittrerend filmpje zijn als je van amsterdam bent...pandaman?
        schitterend :-) Was aan het wachten tot den dikken of den dunnen ergens tevoorschijn ging springen :-)

Comment

• Daarstraks een brief van de politie in de bus, boete voor te snel te rijden, 58 km/h waar waar 50 km/h is toegelaten (gecorrigeerd 52 km/h).
          Ik ben 200% zeker dat ik op die plaats NOOIT te snel rij, want heb de snelheidsbegrenzer van de auto daar ALTIJD opstaan.
          (Mijn eerste boete ooit, en heb mijn rijbewijs al bijna 20 jaar)
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Daarstraks een brief van de politie in de bus, boete voor te snel te rijden, 58 km/h waar waar 50 km/h is toegelaten (gecorrigeerd 52 km/h).
            Ik ben 200% zeker dat ik op die plaats NOOIT te snel rij, want heb de snelheidsbegrenzer van de auto daar ALTIJD opstaan.
            (Mijn eerste boete ooit, en heb mijn rijbewijs al bijna 20 jaar)
            Proficiat.
            Gaat je toch 58€ kosten, en voor dat bedrag zou ik niet naar de rechtbank gaan.
            Die radar zal wel geijkt zijn, je kans om dat in een rechtbank te winnen is 0%.
            Ben je zeker dat jij achter het stuur zat?

Comment

• Het is 53 euro.
              En ja, ik denk ook dat ik gewoon ga betalen omdat het anders duurder kan uitdraaien.
              De datum van de ijking staat niet vermeld, maar de geldigheidsdatum wel (10/07/2020).
              De beelden op mijn dashcam zijn al overschreven door nieuwere beelden, anders had ik bewijs, want die logt ook mijn snelheid.
              Ik ben de enige die met die auto rijd, dus ja daar ben ok zeker van.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Proficiat.
                Gaat je toch 58€ kosten, en voor dat bedrag zou ik niet naar de rechtbank gaan.
                Die radar zal wel geijkt zijn, je kans om dat in een rechtbank te winnen is 0%.
                Ben je zeker dat jij achter het stuur zat?
                Gecorrigeerd naar 52 per uur is normaal gezien 52 euro boete. Mijn vrouw had onlangs net hetzelfde voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  en als je de ring van apen oprijdt richting gent via groennedaallaan mag je 120 tot afrit wommelgem
                  Nope, gaat je niet lukken. (maar ik ken je punt, het is daar misschien tricky omdat de elektronische borden net niet/net wel op de scheidingen zijn opgesteld). Waar jij op komt zie je links nog wel gemakkelijk het bord 100km/u hangen, het rijvak dat jij dadelijk gaat gebruiken. (4 borden = 4 rijvakken) Even verder aan de "eieren" idem (5 borden = 5 rijvakken) en aan de eigenlijke splitsing naar Wommelegem/E34/E313 (6 borden = 6 rijvakken).
                  Nu het voordeel is dat ze daar toch nooit controle doen (in tegenstelling met de overkant) dus probeer daar zeker 120km/u te rijden.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Gecorrigeerd naar 52 per uur is normaal gezien 52 euro boete. Mijn vrouw had onlangs net hetzelfde voor.
                    Tegenwoordig blijkbaar al 53 euro.

Comment

Tegenwoordig blijkbaar al 53 euro.
                      Blijkbaar, ja.

Ontdek de tarieven voor je snelheidsboete en bereken je boete met onze boetecalculator.

Comment

Het is 53 euro.
                        En ja, ik denk ook dat ik gewoon ga betalen omdat het anders duurder kan uitdraaien.
                        De datum van de ijking staat niet vermeld, maar de geldigheidsdatum wel (10/07/2020).
                        De beelden op mijn dashcam zijn al overschreven door nieuwere beelden, anders had ik bewijs, want die logt ook mijn snelheid.
                        Ik ben de enige die met die auto rijd, dus ja daar ben ok zeker van.
                        Moah, vaak komt de rechtsbijstandsverzekeraar tussen.

Die komt natuurlijk wel enkel tussen voor het ereloon van de advocaat, niet voor de eventuele boete / gerechtskosten.
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• wij liggen er ook op zijn minst 3 weken uit (heel de sector)
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            wij liggen er ook op zijn minst 3 weken uit (heel de sector)
                            Foute topic? Ik ben precies helemaal niet mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Moah, vaak komt de rechtsbijstandsverzekeraar tussen.

Die komt natuurlijk wel enkel tussen voor het ereloon van de advocaat, niet voor de eventuele boete / gerechtskosten.
                              Dat wel ja, maar als de boete dan nog een stuk hoger word.
                              Ik heb vandaag gewoon betaald.

Comment

• Beste oplossing.

Comment

• Zo denk ik er ook over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Foute topic? Ik ben precies helemaal niet mee.
                                    gewoon ergernis van de dag...

begrijp wel waarom het moet, maar komt toch hard aan
                                    www.peugeotforum.be

Comment

• Dat kan ik geloven.
                                      Al die maatregelen die ze nu treffen komen voor iedereen hard aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

gewoon ergernis van de dag...

begrijp wel waarom het moet, maar komt toch hard aan
                                        Aaah, ok, ja ben mee. Welke sector is dat als ik vragen mag? Horeca? Of nog iets anders?

Comment

• Ahja, ook nog een ergernis :

Blijkbaar is men aan het nadenken over een taks op autobanden ter compensatie van lagere inkomsten op de verkeersbelasting. Achterlijke idioten.

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

Comment

Working...
                                          X