Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe belachelijk is dat. Voer dan rekeningrijden in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Aaah, ok, ja ben mee. Welke sector is dat als ik vragen mag? Horeca? Of nog iets anders?
      rijschool
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

rijschool
        Ahja juist Vergeten.
        Ik hoop dat je er zelf niet te veel last van ondervindt verder.

Comment

• klein bedrijf en als het te lang duurt gaat de baas dat niet kunnen houden

de inkomsten vallen weg, maar de rekeningen blijven wel komen
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            klein bedrijf en als het te lang duurt gaat de baas dat niet kunnen houden

de inkomsten vallen weg, maar de rekeningen blijven wel komen
            Dan moet iedereen een beetje coulant zijn he. Zelf zou ik bereid zijn om tijdelijk 1/4de van mijn loon in te leveren (mits iedereen het doet natuurlijk) om alles te laten draaien en extra fondsen te hebben om dit te bestrijden.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• ik heb al gezegd dat ik mijn verlof wil inzetten

als alles door is, gaan we allemaal vollebak overuren doen

en ja, als het nodig is, dan wordt er loon ingeleverd. Geen enkel voordeel voor mij nog voor mijn baas dat ze zaak over de kop gaat.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Dan moet iedereen een beetje coulant zijn he. Zelf zou ik bereid zijn om tijdelijk 1/4de van mijn loon in te leveren (mits iedereen het doet natuurlijk) om alles te laten draaien en extra fondsen te hebben om dit te bestrijden.
                mooi initiatief,maar iedereen?????
                dan ga je er wel vanuit dat iedereen 1/4 van zijn inkomen kan opzijzetten?
                ik vrees dat de werkgevers dan wel gered worden,maar er vele werknemers de volgende maanden een deurwaarder aan de deur krijgen.

Comment

• Hier zat vrijdag de baas samen met de grote baas, krijgen maandag alles te horen. Tzal wel niet goed zijn ( Kinepolis )
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Normaal is er toch de mogelijkheid van economische werkloosheid in te roepen? Dan moet je baas al geen loon meer uitkeren. Zelf blijf je dan sowieso al maar met 70% (met max limiet) over. Om daar dan ook nog eens 25% van door te storten...

Comment

• Hier gelukkig voedingswaren die we verkopen, op de markt. Al de rest is verboden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Normaal is er toch de mogelijkheid van economische werkloosheid in te roepen? Dan moet je baas al geen loon meer uitkeren. Zelf blijf je dan sowieso al maar met 70% (met max limiet) over. Om daar dan ook nog eens 25% van door te storten...
                        Ja inderdaad. We kunnen natuurlijk niet verwachten dat al het geld van de overheid komt. Bedrijven zullen ook eens naar hun winsten moeten kijken.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

ik vrees dat de werkgevers dan wel gered worden,maar er vele werknemers de volgende maanden een deurwaarder aan de deur krijgen.
                          Je zal het wel weer als een rechtse reactie opzijzetten, maar wie niet enkele maanden met 25% minder loon kan leven, is toch echt niet goed bezig. Dat wil zeggen dat je er elke maand je volledige loon doorjaagt én dat je geen buffer hebt... Als je niet moet werken kan je alvast gewoon binnen blijven en 0 brandstof verrijden. Dat scheelt weeral een stuk.

Wees blij dat we in BE wonen. Ik zit, omwille van mijn passie voor USA, op verschillende fora. Mensen worden er gewoon ontslagen, met de mededeling dat ze misschien gebeld zullen worden als alles weer normaal is. Dat kan daar perfect.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Als je dat niet kan, dan heb je niet vooruit gekeken. Als je zo op je tandvlees zit, moet je dringend een andere levensstijl gaan aannemen. Ik kan heel wat bedenken wat je kan afschaffen, iedereen. Wil je solidariteit en overleven of moet het van een ander komen? Ik ben ook maar een gewone werknemer. Mensen die van het OCMW leven of een minimumloon hebben moeten niets afstaan natuurlijk.

Comment

• straffe woorden allemaal, maar voor ons wel realiteit. De vrouw is beginnend zelfstandige en momenteel is het voor ons zo dat we toekomen zonder pijn te moeten doen... maar ik hoop niet dat ik mijn job ga kwijt geraken want dan is het er wel één. En er zijn mensen genoeg die hard moeten werken en toch maar juist toekomen... zonder dat ze gekke dingen doen. Gewoon gas en stroom moeten betalen, het water, eten en kleding, naft voor de auto, misschien nog een beetje voor ontspanning en dan is er nog een stuk maand over aan het einde van hun loon. Dus voor jullie zou het misschien wel lukken maar da's verre van zo voor andere mensen.
                              Los daarvan vrees ik dat we nog bijlange niet uit de problemen zijn, maar dat het nog maar net moet beginnen. Er gaat bloed vloeien op de één of andere manier. Waren net gaan wandelen, komen we langs een huis en staat een hele familie en vrienden buiten pintjes te drinken vlak bij elkaar. Het is door zo'n idioot gedrag dat het virus rond zich heen kan blijven schoppen en waardoor de gezondheidszorg binnen een week op zijn tandvlees gaat zitten.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Wij zijn zo van die mensen die werken van ons 14 jaar als vakantjob, en dan vaste job ernaast. Beiden. Wij hebben nooit een of ander verlofstelsel genomen. Geen ouderschapsverlof, 4/5de enz.. nu moet ik wel met mijn gezondheid.
                                Ik heb ook de kans gehad om zelfstandig te beginnen, 2x zelfs. Toch heb ik voor de zekere job gekozen zonder carrièremogelijkheden of beter loon. Nu verdien ik een pak minder wegens gedwongen halftime werken. Gelukkig zijn we daar op ingesteld en hebben we er geen probleem mee om onze levensstijl aan te passen. Tja, het zijn allemaal keuzes en je weet soms niet waar je uitkomt.

Comment

• Menen jullie dat nu echt? In Vlaanderen leeft 10% onder de armoededrempel. Lees= nul overschot, zelfs te kort per maand.
                                  Hoeveel procent net boven die grens zit? Ik schat een 20-tal.
                                  Die kunnen echt geen 25% inleveren. En dat heeft niets met rechtse reactie te maken, maar gewoon met empathie. Je kunnen inleven in een situatie anders dan jezelf.
                                  Hier wordt ik oprecht boos over.

Ik zit niet in die situatie, ik kan het echt wel even redden.
                                  Maar uw kuisvrouw, die kassière die parttime werkt, die arbeider die uw chips in dozen steekt, die koerier-chauffeur, die 50 jarige die niet opnieuw werk vindt,... Die redden het niet lang met 25% minder hoor.

Ik werk in een cultuurcentrum. Alles is geannuleerd. Nu is er nog werk met dat allemaal opvangen, herplannen, terugbetalingen,... We zijn ook al bezig met alles plannen voor seizoen 20-21. Drie weken zal wel lukken, met een dag congé (of 2) per week. Maar het zal niet bij drie weken blijven, dat denken is behoorlijk naïef denk ik. Reken maar zeker tot eind april. En de maatregelen zie ik nog een stuk strenger worden.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• op een school voor mensen met een beperking zijn 28 van de 80 leraars ziek, natuurlijk niet corona...maar wat een impact de situatie op mensen heeft....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      op een school voor mensen met een beperking zijn 28 van de 80 leraars ziek, natuurlijk niet corona...maar wat een impact de situatie op mensen heeft....
                                      Het is ook compleet debiel om scholen open te houden. Organiseer opvang voor kinderen van mensen in de zorg. Niet meer, niet minder. Geef DUIDELIJKE richtlijnen. Nu doen scholen maar whatever, allemaal iets anders. Prutsers bij de regering.

Comment

• Zolang men verwacht dat iedereen nog altijd werken gaat, kun je niet enkel de kinderen opvangen van ouders die in de zorg werken. Andere mensen die niet in de zorg werken, wat moeten zij doen met hun kinderen?

Comment

Ahja, ook nog een ergernis :

Blijkbaar is men aan het nadenken over een taks op autobanden ter compensatie van lagere inkomsten op de verkeersbelasting. Achterlijke idioten.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/reger...p-banden-22980
                                          goed gevonden. Teslaboys mogen ook eens meebetalen voor de schade die ze aanrichten

Comment

Working...
                                          X