Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Dat heb je goed geraden ! Het is ook soms niet te verdragen ..

En ik bedoelde niet dat ze denken dat ze kleiner zijn in omvang, maar dat ze denken dat het een wereld van verschil is. Maar ze rijden in dezelfde wereld, tussen andere types van voertuigen. Als iedereen dezelfde regels volgt, en zij gaan overal hun eigen weg, dat wekt irritaties op. Maar als je vindt dat het voordeel van een moto is dat ze iedereen mogen voorbijgaan waar en hoe ze willen, ja, dan.. ja, okee dan zeker.
    De verschillen tussen auto en moto (al enkele keren opgenoemd) maken het ook tot een wereld van verschil naar bewegingen toe in het verkeer! Een truck met vol geladen opligger en een lengte van 15 meter gaat ook niet op dezelfde manier of tijdstip voertuigen gaan inhalen dan een auto van 1.300 kg met 150 Pk en 4m lengte dat zou doen in een gelijke verkeerssituatie. Dat is net hetzelfde. Zolang de motorrijder niemand direct in gevaar brengt met zijn 'voorbijstreekgedrag', dan zie ik het probleem totaal niet. En als motorrijder ben je bij een eventuele aanrijding met een auto, zelfs bij een lichte tik, haast altijd de dupe. Zowel naar verwondingen als naar materiële schade toe. Je bent immers niet beschermd en verre van stabiel. Motorrijders dwingen daardoor heel zelden agressief hun plekje op hoor.

Comment

• Motorrijders, het laatste waar ik last van heb in het verkeer eigenlijk, door hun behendigheid en snelheid ondervind ik daar weinig of geen last van, waarom zou je het irritant vinden als een motorrijder inhaalt? Nog nooit meegemaakt dat een motorrijder tegen te lage snelheid voor mij komt rijden ook niet. Wel dat ze op een recht stuk veel te hard gaan rijden, dat wel.

Voetgangers en fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben tegenwoordig en daarbij straat oversteken zonder nog maar is te kijken, das dagelijkse kost... terwijl ze maar al te goed moeten beseffen dat zij de zwakken zijn in het verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
        Voetgangers en fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben tegenwoordig en daarbij straat oversteken zonder nog maar is te kijken, das dagelijkse kost... terwijl ze maar al te goed moeten beseffen dat zij de zwakken zijn in het verkeer.

Of velo's die op ronde punten hunne voorrang nemen, ondanks de haaietanden op de grond, grrrrrrr

onlangs toeterend vol in de remmen kunnen gaan voor zo nen idioot maar die hem ik uitgescheten via het open raam zenne

Comment

• En voor auto's moet nooit geremd worden aan een rond punt? Dat gebeurt mij véél meer dan voor fietsers en wandelaars.
          Maar dat 'steekt' blijkbaar minder.

Ik heb de laatste twee weken drie maal een frontale botsing vermeden op de fiets. Drie maal geen enkele reactie van de auto. Niets. Als ik niet uitwijk in de graskant, dan vlieg ik drie maal meters de lucht in. En ik ging het hier niet navertellen. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik niet op de uiterst rechtse 10 cm reed.

k snap ook helemaal de ergernis niet tov moto's. Die storen nooit. Als je door wat ruimte te laten hen de kans geeft om tot vooraan te rijden, wat is dan eigenlijk het probleem?
          Op zich kan ik het wel raden. Ze kunnen tot vooraan en als auto niet. En 'dat is niet eerlijk'.

Dat er dan reactie komt dat de moto ingehaald moet worden omdat je anders niet boven de legale snelheid kan rijden is helemaal grappig... Stel je voor dat een fietser op dat moment nog eens zou inhalen ook

We zouden écht allemaal wat meer verschillende voertuigen moeten besturen. Zo kweek je een stuk meer begrip voor de andere weggebruikers.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Allemaal in een 40 tonner naar het werk pendelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              En voor auto's moet nooit geremd worden aan een rond punt?
              Het gaat hier niet over remmen dat het probleem is, het gaat over uwe voorrang pakken die er niet is: begrijpend lezen aub !

Als iedereen zich al eens gewoon aan de voorrangsregels zou houden, zou er al een pak minder ergernis zijn, maar ja die wielertoeristjes - gelijk als jij er ook ene bent - die vinden dat da allemaal maar moet kunnen hé... (dus hopeloze discussie )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                We zouden écht allemaal wat meer verschillende voertuigen moeten besturen. Zo kweek je een stuk meer begrip voor de andere weggebruikers.

Dat klopt, de weinige keren dat ik eens op de velo zit, dan besef ik dat ik de zwakke weggebruiker ben, en heb ik geen ambitie om mijne voorrang op te eisen die er niet is.

Comment

• Overal zitten rotte appels tussen. Ik wandel, rij met de fiets, de moto, de auto.. ik heb zelfs een C-rijbewijs en heb vroeger nog met vrachtwagens gereden.
                  Ik kan me dus wel wat inleven in de wereld van de verschillende weggebruikers. Als automobilist storen moto's mij nooit, fietsers eigenlijk ook haast niet (die rijden ook vooral op fietspaden)... maar andere auto's, daar kan ik wel al enkele boeken over schrijven. Van asociaal rijgedrag op de ring van Antwerpen tot negeren van voorrangen, tot treuzelen tegen 50 op banen van 70, tot GSM'en achter 't stuur,enz... Met de fiets is het complete ellende wat auto's betreft, rechtstreeks tot de baan rijden (fietspad negeren), van opritten zonder te kijken, rakelings voorbij u razen... . Moest ik niet vrij defensief rijden, ik had al twee coma's, 10 breuken en een extra leven moeten inzetten (ik rijd zo rond de 10k per jaar). Het ding is, een auto kan een letaal wapen zijn, een fietser niet. En dat is het grote verschil in de eventuele gevolgen bij een aanrijding.

Comment

• ik kan toch ander ook heel wat boeken over fietsers schrijven...

tot het ronduit negeren van voorrang, totaal niet kijken bij oversteken, onverwacht uitwijken zonder kijken, in groep rijden en niet bezig zijn met tegenliggers en er bijna vol op knallen ook al staat de auto stil,... de lijst is ellendig lang.

en ja een auto kan een letaal wapen zijn... maar de fietser moet dat ook maar eens beseffen. Ik ga met de fiets dan ook niets afdwingen net omwille van die reden. Als je als fietser hoopt op de goodwill en inzicht van de autobestuurder dan ben je helemaal verkeerd bezig. En helaas zie ik er zo heel wat rondrijden.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      Of velo's die op ronde punten hunne voorrang nemen, ondanks de haaietanden op de grond, grrrrrrr

onlangs toeterend vol in de remmen kunnen gaan voor zo nen idioot maar die hem ik uitgescheten via het open raam zenne
                      Het grote probleem op dat gebied zijn de bestuurders die allemaal stoppen (en hier vaak serieus voor in de remmen gaan) om fietsers over te laten die eigenlijk geen voorrang hebben. Zij zorgen ervoor dat de fietsers gaan denken dat toch iedereen voor hen zal stoppen en daardoor gaan ze gewoon doorrijden iov eerst te kijken of ze wel over kunnen steken.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ja je zou voor minder, ofschoon ik ze naar de maan verwens, wil je nog niet ne velo op uwe capeau krijgen. Is een natuurlijke reflex. Maar vele van die wielertoeristjes hebben deze natuurlijke reflex duidelijk niet ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Ja je zou voor minder, ofschoon ik ze naar de maan verwens, wil je nog niet ne velo op uwe capeau krijgen. Is een natuurlijke reflex. Maar vele van die wielertoeristjes hebben deze natuurlijke reflex duidelijk niet ???
                          volgens mij zijn er een pak van die mannen(niet allemaal) die de gespjes van hunne helm veel te strak aantrekken en krijgen ze tijdens het fietsen iets te weinig zuurstof in hun hersenen...

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Dat is dan ook de kern van alle ergenis op de weg. Iedereen ' denkt ' dat de verkeersregels bij hun situatie aangepast moeten worden. Een vrachtwagen ' denkt 'voorrang te hebben, omdat hij het grootste is. De auto ' denkt ' dat omdat hij gehaast is. De fietsers omdat zij zichzelf de zwakke weggebruikers noemen en zich daardoor ook veel zwakker gaan opstellen. De motorrijder omdat hij gedoogde regels er bij sleurt en daardoor zich eveneens in een zwakkere positie komen.

bekijk een paar van die dashcam filmpje op YT, en eigenlijk kan je maar 1 conclusie trekken. We zijn een hoop egoïstisch weggebruikers die de regeltjes constant aanpassen volgens de situatie waarin we terecht komen. Zolang het maar in ons voordeel is.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                              Dat is dan ook de kern van alle ergenis op de weg. Iedereen ' denkt ' dat de verkeersregels bij hun situatie aangepast moeten worden. Een vrachtwagen ' denkt 'voorrang te hebben, omdat hij het grootste is. De auto ' denkt ' dat omdat hij gehaast is. De fietsers omdat zij zichzelf de zwakke weggebruikers noemen en zich daardoor ook veel zwakker gaan opstellen. De motorrijder omdat hij gedoogde regels er bij sleurt en daardoor zich eveneens in een zwakkere positie komen.

bekijk een paar van die dashcam filmpje op YT, en eigenlijk kan je maar 1 conclusie trekken. We zijn een hoop egoïstisch weggebruikers die de regeltjes constant aanpassen volgens de situatie waarin we terecht komen. Zolang het maar in ons voordeel is.
                              Inderdaad, en dat geldt niet alleen in het verkeer... als je hoort en ziet hoe bijvoorbeeld velen de coronaregels ”aanpassen” hoe en wanneer het hen uitkomt.

Comment

• ...en niet in het minst natuurlijk zij die de die de vaak onzinnige maatregelen uitvaardigen en mee aan de knoppen zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                  Dat is dan ook de kern van alle ergenis op de weg. Iedereen ' denkt ' dat de verkeersregels bij hun situatie aangepast moeten worden. Een vrachtwagen ' denkt 'voorrang te hebben, omdat hij het grootste is. De auto ' denkt ' dat omdat hij gehaast is. De fietsers omdat zij zichzelf de zwakke weggebruikers noemen en zich daardoor ook veel zwakker gaan opstellen. De motorrijder omdat hij gedoogde regels er bij sleurt en daardoor zich eveneens in een zwakkere positie komen.

Klopt volledig en dat is een mentaliteit waar ik al lang een degout van heb.

Bende respectloze egoïsten, en niet alleen in het verkeer maar ook hier en op alle vlakken in het leven.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• En door die mentaliteit, die onverdraagzaamheid versterken we de tegenstellingen tussen de verschillende weggebruikers. Polarisatie noemt dat. Je leest het hier inderdaad ook weer(al)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Het gaat hier niet over remmen dat het probleem is, het gaat over uwe voorrang pakken die er niet is: begrijpend lezen aub !

Als iedereen zich al eens gewoon aan de voorrangsregels zou houden, zou er al een pak minder ergernis zijn, maar ja die wielertoeristjes - gelijk als jij er ook ene bent - die vinden dat da allemaal maar moet kunnen hé... (dus hopeloze discussie )
                                      Dat doen fietsers en dat wordt hier volop verworpen op het forum. Auto's doen dat ook continu. Doorvliegen terwijl de andere duidelijk al lang op het rond punt.
                                      Iemand moet idd begrijpend lezen...

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      ik kan toch ander ook heel wat boeken over fietsers schrijven...

tot het ronduit negeren van voorrang, totaal niet kijken bij oversteken, onverwacht uitwijken zonder kijken, in groep rijden en niet bezig zijn met tegenliggers en er bijna vol op knallen ook al staat de auto stil,... de lijst is ellendig lang.
                                      Negeren van voorrang. Niet kijken bij uitrijden. Onverwacht uitwijken. Niet bezig zijn met ander verkeer. Allemaal dingen die ik dagelijk zie door auto's.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      ik kan toch ander ook heel wat boeken over fietsers schrijven...

en ja een auto kan een letaal wapen zijn... maar de fietser moet dat ook maar eens beseffen. Ik ga met de fiets dan ook niets afdwingen net omwille van die reden. Als je als fietser hoopt op de goodwill en inzicht van de autobestuurder dan ben je helemaal verkeerd bezig. En helaas zie ik er zo heel wat rondrijden.
                                      Dus eigenlijk zeg je hier dat de sterkte gewoon maar mag doen. Ik neem mijn voorrang wel als fiets. Waarom zou ik die in godsnaam weggeven? I hou me wel continu klaar om te reageren. Want de kleine is aan het roepen in de auto. Dat sms'je is veel belangrijker. Hoeveel auto's houden 1,5m afstand zoals veerplicht? Misschien 10-20 %. Maar wel continu afgeven op fietsers.

Face it. De auto zal steeds meer achteruit gesteld worden als vervoermiddel, zeker in stedelijke omgevingen. Daar kan nog héél veel over gezaagd worden.

Man. De fietsstraten die overal opduiken, moeten jullie echt helemaal op stang jagen

Last edited by Hayes; 05/05/2021, 18:55.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Gewoon je voorrang nemen als fietser is het stomste wat je kan doen (niet specifiek op jou bedoeld). Altijd zorgen dat er oogcontact is en dat je de wagen aanstalten ziet maken om die voorrang ook te verlenen. Ik hoop dat fietsers dit inzien voor het te laat is. Je blijft de zwakke weggebruiker, ondanks het feit dat je voorzichtig bent, alle veiligheidsmaatregelen neemt, enz… vraag mij gerust hoe ik dit weet.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Op een autoforum opkomen voor fietsers zal altijd wat moeilijk blijven.
                                          Het is wel een feit dat fietsers die fouten maken in het verkeer zelden tot nooit ernstige slachtoffers veroorzaken, andersom is dat net iets anders. En dat is toch een heel belangrijk iets. Ik heb al veel ongevallen als fietser kunnen voorkomen door dikwijls belachelijk defensief te rijden. Ik kan hier een boek schrijven over wat ik als fietser al heb meegemaakt. Met de wielertoeristen (netjes per twee) hebben voorbij stekende auto's ons al meerdere malen letterlijk de kant ingereden omdat er een auto van de andere kant kwam, soms met serieuze valpartijen tot gevolg. Maar ja, daar mag niets van gezegd worden, want wij zijn de wielerterroristen, hé. Het draait allemaal om verdraagzaamheid, maar dat is tegenwoordig soms ver zoek in de hedendaagse maatschappij. .

Comment

Working...
                                          X