Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Kassa, kassa... Gelukkig zijn dat kleine boetekes. Maar vele kleintjes maken ook veel, de begroting moet kloppen
    Dat is toch redelijk kortzichtig en een populistische kreet... de opbrengsten van verkeersboetes ligt om en rond de 18 miljoen euro.
    Peanuts (of een druppel op een hete plaat) als je dit vergelijkt met een begrotingstekort van ongeveer 13 MILJARD euro. Ze gaan héél veel kleintjes nodig hebben en dus wel héél veel moeten flitsen om dat gat daarmee te dichten.

Comment

Tja, je hebt altijd mensen die hun snelheid niet willen aanpassen aan de omstandigheden en dan gebeuren er zware ongelukken.
      Dat klopt volledig. Onaangepaste snelheid is dikwijls de oorzaak van (zware) ongevallen.
      Iedereen is trouwens verplicht zijn snelheid aan te passen aan de omstandigheden.
      Uiteraard bedoelt de wetgever hierbij een aanpassing naar BENEDEN, dus lager dan de maximum toegelaten snelheid indien de omstandigheden dit vereisen.
      Een aanpassing naar BOVEN, dus sneller dan de maximumsnelheid indien je zelf vindt dat het rustig en droog is bijvoorbeeld, dat is uiteraard NIET de bedoeling.
      Last edited by Maurice P.P.; 09/10/2017, 07:50.

Comment

Dus Maurice, moraal van het verhaal, jij bent de ideale man op onze wegen. Je houdt je altijd perfect aan alle regeltjes.
        Hopelijk pas je je snelheid dan ook aan op momenten dat het nodig is. Je lijkt zo goed dat ik toch begin te twijfelen lol...
        Soms lijken dingen te mooi om waar te zijn
        Oh, absoluut niet. Ook ik maak al eens een foutje, ben al eens niet 100% geconcentreerd, ik ben soms ook al eens iets te prikkelbaar in het verkeer, soms merk ik een of ander verkeersbord ook niet op (niet verwonderlijk hier in ons landje hé).
        Perfectie is niet van deze wereld. Maar ik doe toch een poging mij zoveel mogelijk aan de spelregels te houden. Het aantal boetes dat in mijn brievenbus valt blijft dan ook uitermate beperkt.
        Als het al eens gebeurde dacht ik ook wel eens "Voor zo'n futiliteit, hebben ze niks anders te doen" maar uiteindelijk was het terecht.

Ik wil daarbij ook toch even vermelden dat ik opmerk dat ik niet de enige ben en dat ik vind dat de grote meerderheid van de weggebruikers toch wel tracht zich aan de verkeersregels te houden.

Het staat je natuurlijk volledig vrij daar aan te twijfelen.

Comment

• Ola, gij krijgt boetes... De man die zich voordoet als zijnde de perfecte weggebruiker... Bij mij is't al een hele tijd geleden hoor

Je doet er alles aan mij voor te stellen als zijnde wegpiraat. Omdat ik zo vrij ben toe te geven soms een beetje te snel te rijden. En om te 'bewijzen' hoe goed je zelf wel bent.

Vraag me toch sterk af wat je te compenseren of zelfs te verbergen hebt. Iemand die zo spartelt...
          Last edited by ; 09/10/2017, 07:51.

Comment

Kwam net in de mailbox... http://www.standaard.be/cnt/dmf20171...T=240662918896

Da's nu eens een echte ergernis waard!
            en dan zegt Weyns dit weekend op TV "moeilijk te controleren" :-(
            schaf die wet dan af !!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

en dan zegt Weyns dit weekend op TV "moeilijk te controleren" :-(
              schaf die wet dan af !!!!
              Is wel bizar hee, als wij het als gewone weggebruikers het al zien aan de rijwijze van een tokkelende chauffeur en dit vermoeden dan bevestigd zien bij het passeren...
              Dan zou de politie dit toch ook moeten zien hee ?
              T is maar waar ze hun nadruk leggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Daarin heb je natuurlijk gelijk.
                Nu, 125 rijden op de snelweg, daar hoeven ze de overtreder nu ook niet voor dood te doen hoor.
                Maar inderdaad, dingen als parkeren op voet- en fietspaden (vooral dan de situaties waarbij men de voetganger of fietser in gevaar brengt), GSM gebruik achter het stuur enz... mag strenger worden aangepakt.
                Jammer genoeg kan politie niet altijd en overal tegelijk zijn... Soms denk ik ook als ik sommige stoten zie: waar zitten ze nu?
                Maar ik weet (uit zéér goede bron) dat politie wel degelijk optreedt als ze die dingen zien (en ze niet met één of andere dringender opdracht bezig zijn).
                Een flitspaal die zet je ergens en die kan 24/u op 24 zijn werk doen. Een flik daarentegen...
                jij bent al even erg als Min Wyens, omdat het meer moeite kost om te controleren doen we het niet !!!
                hoeveel uren zitten flikken (met 2 ???) in een flitswagen aan de kant van de weg ??? lekker makkelijk boekje lezen, slapen, ... foto's voldoende op internet te vinden !!!

schaf die wetten dan af als je toch weet dat je ze niet gaat controleren !!!

en wat baten flitspalen, dan rem ik wel even (van 125 tot 120) of TC ...

blijkbaar is er wel veel geld om deze toestellen te plaatsen, maar geen geld om personeel te betalen (die andere overtredingen kan vaststellen) ?

Comment

Als ge zoiets schrijft, liefst eerst eens nakijken... Het is hier al enkele malen aangehaald dat hetgeen je beweert dikke bullshit is en een flagrante leugen.
                  dat is nu eens BS, er is NOOIT onderzoek gedaan naar dit, er zijn dagelijks mensen onder weg die te snel rijden, (door geluk) niet geflitst worden en ook GEEN ongeluk tegenkomen !!!!

hoe verklaar jij de VELE doden door vrachtwagens ??? deze rijden nooit 121 of meer, HAHAHAHA

Comment

Ja, da's waar.
                    Ik stel voor: aan alle flitspalen ook slagbomen zetten, eerst blazen en indien safe, dan pas de slagbomen naar boven.
                    Goed idee hé!
                    Safety First!
                    jij maakt het weer belachelijk
                    neem nu een carkit, zijn al voor 50 € te vinden, staan standaard in vele (dure) wagens
                    maar ik zie dagelijks mensen bellen VOORAL in dikke duitse wagens, SUV's en vergelijkbaar, dus ze doen dit niet om geld uit te sparen!

Comment

Je kan alcohol niet minimaliseren : http://veiligverkeer.be/inhoud/alcoh...n-het-verkeer/
                      1 op 4....
                      klopt, maar hoe dikwijls heb jij al moeten blazen???

ik 2 keer op meer dan 25 jaar

en dagelijks rij ik +10 flitspalen voor bij en een aantal TC

Comment

47 Rijden op de snelweg is vragen om aangereden te worden. Da's de snelheid van een goed brommerke. Standlichten zullen ze misschien verwarren met drl... Onbegrijpelijk inderdaad dat die jonge gast hiervoor gestraft wordt. Wereld op zijn kop zoals too all beschrijft.
                        47 op ASW is een overtreding en volgens M moet je daar niets tegen doen !
                        121 wel :-(

Comment

Wel bizar dat in Duitsland grotere snelheidsverschillen wel kunnen. Waaraan zou dat liggen ? Accidenten zoals dit hier komen gelukkig niet veel voor, hier zijn het meestal mensen die niet in hun achteruitkijkspiegel zien en zo van vak veranderen. Of kijken en foert zeggen omdat ze denken dat er ene te snel afkomt. Al dikwijls op de rem gestaan voor zulke kerels zulle
                          omdat er in D wel een strenge controle is op ALLE regels in het verkeer ?!

maar ook in AL onze buurlanden mag je op sommige plaatsen 130 rijden !
                          maar B wil weer de slimste van de klas te zijn?

Comment

klopt, maar hoe dikwijls heb jij al moeten blazen???

ik 2 keer op meer dan 25 jaar

en dagelijks rij ik +10 flitspalen voor bij en een aantal TC
                            Euhm... ik zo het bij God niet weten. Ik herinner me eens ongeveer 30 jaar geleden in de buurt van Oudenaarde. En eenmaal na een zwaar verkeersongeval waarbij een tractor me tegen 80 km per uur (!) achteraan aan reed en tot stilstand kwam bovenop twee andere wagens. Dan deden ze de slachtoffers blazen lol...

Comment

Ola, gij krijgt boetes... De man die zich voordoet als zijnde de perfecte weggebruiker...
                              Vraag me toch sterk af wat je te compenseren of zelfs te verbergen hebt. Iemand die zo spartelt...
                              Ge wilt gewoon niet lezen wat er staat. Ge voelt u persoonlijk aangevallen en op uw tenen getrapt (een ander lichaamsdeel ga ik niet vernoemen of je verwijt me dat je kan merken aan mijn taalgebruik wat voor iemand ik wel zou zijn ).
                              Ik heb nooit beweerd de perfecte weggebruiker te zijn, dat zijn woorden die jij gebruikte en een conclusie die jij trok uit dingen die jij DENKT gelezen te hebben. Voor de zoveelste keer, maar dat zal je alweer niet willen lezen: ik PROBEER me zo veel mogelijk aan alle regels te houden. Proberen is volgens mij nog altijd niet het zelfde als zeggen dat ik daar 100% in slaag. Wat ik niet doe is mijn eigen overtredingen goedpraten en ondertussen die van anderen als veel erger beschouwen. Maar ook dat heb ik al verschillende malen geprobeerd duidelijk te maken en zie je ook niet staan.

Comment

• Haha, nu ga je onze olijke sfeermaker over je heen krijgen hoor Stef...
                                Ik voorspel: zal proberen je belachelijk te maken (zoals hij dit ook doet bij nieuwe leden die dan afhaken natuurlijk), zal je snelheidsovertredingen opblazen, hij zal zeer betweterig overkomen en tot slot zijn eigen capaciteiten vol in de verf zetten.
                                Jammer dat door de houding van enkele sfeermakers het gros van de leden al naar dat andere forum over gingen. Daar gaat het blijkbaar wel nog over auto's...

Comment

47 op ASW is een overtreding en volgens M moet je daar niets tegen doen !
                                  121 wel :-(
                                  Nog ene die niet kan lezen.
                                  Waar heb ik dat gezegd? Ik ga mezelf niet weer quoten, maar ik heb wel degelijk het tegenovergestelde gezegd.
                                  Op deze manier een discussie voeren is natuurlijk onbegonnen werk; als men telkens moet gaan weerleggen dat je iets zou gezegd of beweerd hebben ...

Comment

Nog ene die niet kan lezen.
                                    Het eerste wat ik voorspelde is reeds uitgekomen, nu de rest nog

Comment

Als het al eens gebeurde dacht ik ook wel eens "Voor zo'n futiliteit, hebben ze niks anders te doen"
                                      Eigen overtredingen worden niet geminimaliseerd...

Comment

Eigen overtredingen worden niet geminimaliseerd...
                                        Ge doet het weer hé de rest van de zin niet zien staan misschien?
                                        maar uiteindelijk was het terecht.
                                        Last edited by Maurice P.P.; 09/10/2017, 10:17.

Comment

• En maar spartelen voor het grote gelijk... T wordt een beetje pijnlijk Maurice

Comment

Working...
                                          X