Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    ABS, ESP en ander drieletterspul heeft er wel daadwerkelijk voor gezorgd dat er minder ongelukken gebeuren.
    Ontken ik dat? Neen hé.
    Maar omdat het risico daardoor daalt moet ge het risico toch niet terug op hetzelfde peil brengen door op een ander vlak dit terug te verhogen?????
    Zo van: oei, 15 jaar geleden vielen er 1000 doden, nu door de techniek maar 500 meer, we moeten vlug wat regels versoepelen zodat we terug op 1000 uitkomen.
    Da's misschien wat onnozel voorgesteld, maar dit zou toch absurd zijn.

Comment

• Oude mensen is de ergernis van vandaag.
      Rijdt voor mij +- 50 waar ge 70 moogt, komen aan rondpunt, en rijdt daar op 2 cm na ver een jogger van z'n sokken bij het afslaan, en dan nog durven claxonneren
      Zo'n ouw peekes mogen ze direct van de baan halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
        Oude mensen is de ergernis van vandaag.
        Vergeet u niet op tijd op te hangen of tegen hoge snelheid tegen een betonpijler of zo te knallen. 't Zou anders kunnen dat ge ook ouder en/of trager wordt. Maar waarschijnlijk ga je er van uit dat je even alert blijft. Hoop doet leven, maar maak je geen illusies, het zal ijdele hoop zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Vergeet u niet op tijd op te hangen of tegen hoge snelheid tegen een betonpijler of zo te knallen. 't Zou anders kunnen dat ge ook ouder en/of trager wordt. Maar waarschijnlijk ga je er van uit dat je even alert blijft. Hoop doet leven, maar maak je geen illusies, het zal ijdele hoop zijn.
          Tegen dat ik de kans heb om ouder te worden, lig ik allang onder de zoden door die roetuitstoot en fijn stof.

Comment

• Als ge niet alert zijt, rij je beter niet met een wagen... Probleem is dat je dat van jezelf niet beseft. Ik hoop dat mijn kinderen me erop wijzen als ik begin te falen. Of misschien is tegen dan een termijngebonden onderzoek bij de dokter verplicht. N'een auto van 4 jaar moet ook naar de keuring...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Als ge niet alert zijt, rij je beter niet met een wagen... Probleem is dat je dat van jezelf niet beseft.
              Klopt! Ik ben het niet met alles wat je zegt oneens!
              Net zoals sommigen niet beseffen hoe gevaarlijk(er) het is zich niet aan de verkeersregels te houden, die hebben er ook geen oor naar. Waarschijnlijk zullen ze dan later ook geen oor hebben naar wat hun kinderen hen willen duidelijk maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Klopt! Ik ben het niet met alles wat je zegt oneens!
                Net zoals sommigen niet beseffen hoe gevaarlijk(er) het is zich niet aan de verkeersregels te houden, die hebben er ook geen oor naar. Waarschijnlijk zullen ze dan later ook geen oor hebben naar wat hun kinderen hen willen duidelijk maken.
                Allé... 't kan gene oorlog blijven he

Comment

• Ik ben fan van 5-jaarlijkse proeven vanaf 45 en jaarlijkse proeven vanaf 65 jaar.

Beetje bewijzen dat je het nog 'waard' bent om dat stukje plastiek (of voor de iets ouderen, papier) te bezitten dat een rijbewijs heet.

Terloops denk ik ook, Maurice, dat 'onze' (ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik bedoel met onze mensen die nu tot pakweg 55 zijn of iets ouder) generatie chauffeurs minder last zal hebben dan diegenen die nu 75-80 zijn. We zullen uiteraard ook achteruit gaan, maar hebben wel een rijopleiding gehad en in het hedendaags verkeer gereden.

Iemand die nu 80 is heeft misschien nooit in de huidige drukte gereden als 'jongere' mens, en heeft zijn rijbewijs gewoon moeten afhalen aan de gemeente.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Na 12 jaar op de baan en gemiddeld 150.000km per jaar denk je alles gezien te hebben, maar vandaag toch weer eens een "wtf-moment".
                    Op weg naar kantoor moet ik de laatste 2km langs een boerenwegel, net breed genoeg voor 1 voertuig, maar met om de x-aantal meter een inham om te kruisen. Ik rij gezapig 50-60 kmh en de eerste inham zit op ongeveer 100m voor mij. In de verte komt een witte x3 aangevlamd die, waarschijnlijk vanaf ze mij zag, begon te knipperen met de grootlichten. Nog voor ik aan die inham was mocht madam een noodstop maken om niet frontaal op me te zitten. Dus: vol gas door een veel te smalle baan in het schermdonker op het moment dat er veel schoolkinderen (vaak zonder licht) rijden. Dan zelfs niet wat vertragen om te kruisen aan de inham en daarna nog een noodstop maken. De faren in de verte deden me vermoeden dat ze mij wel gezien had, maar waarschijnlijk was dat gewoon het teken dat ik zo snel mogelijk aan de kant moest...

Comment

• Camions, altijd in de weg rijden...

Comment

• Mij ergeren in het verkeer probeer ik zo weinig mogelijk te doen, maar af en toe frons ik toch mijn wenkbrauwen en vraag ik me af of het aan mij ligt.

Zo ook vandaag. Situatie: een voorrangsweg, baanvak in elke richting. Rechts is er een straat die op die hoofdweg uitkomt, maar die straat op zich is ook vrij druk (vanuit die aansluitende straat kom je op een T-splitsing, eentje waar 80% ofzo linksaf wil en dus het rechtervak moet kruisen alvorens linksaf te kunnen rijden).
                        Tegelijk zijn er veel mensen die van de hoofdweg rechtsaf willen, en die bocht ligt zo dat dat aan 30/40 km/h kan.
                        Voor mij rijdt een wagen die rechts wil, pinkt netjes op tijd, en draait vlot in. Ik zit er achter, vertraag dus even, zet me in derde en wil door accelereren... tot mijnheer met de vrachtwagen, die uit de baan rechts komt en links afwil (en dus ‘mijn’ vak moet kruisen), bepaalt dat hij hem er wel even zal tussen ‘schieten’ (Uhu, met een trailer van duusd meter lukt dat zeker! Goed gezien jongen!). Ik kan afremmen tot 0 km/h en zeker een seconde of 5 wachten alvorens trailermans uit mijn weg is.
                        Toeteren doe ik al lang niet meer in die situaties, ik schudde heel duidelijk mijn hoofd en meneer camionski had dat gezien, waarna hij nog boos kijkt.
                        Verwachten die mensen ook nog begrip van mij dat ze hun onding even gebruiken om de baan te blokkeren?
                        Of ligt het echt aan mij en moet elke camion voorrang krijgen als die dat wil?

Zoals gezegd, een ergernis is het niet (meer) omdat ik mezelf niet meer wil ergeren, maar ik krijg dagelijks toch de kans om eens goed te vloeken op die dingen mocht ik willen.

Comment

• Nog eentje van een tijdje geleden, dan heb ik me voor het laatst wel echt geërgerd. Duitsers...
                          Ge hebt mensen die de wet overtreden en die zijn niet altijd netjes bezig, maar er is maar een soort die ik als kakkerlakken (lees: nog 10000 keer erger) zie en dat zijn diegenen die zichzelf even het statuut van politieagent of verkeersmeister ofzo toekennen.

Situatie in kwestie: dodelijk ongeval op de autobahn enkele minuten voor wij er moeten passeren, autobahn volledig afgesloten, uiteraard een shitload aan file in 5 minuten tijd (heb in totaal 3 uur over 2 km gedaan, moesten verplicht de afrit nemen). Ik sta rechts, file kruipt enorm traag verder genre 10 meter per minuut rijden ofzo. Af en toe neemt iemand die pechstrook tot de afrit wat misschien egoïstisch is, maar kan me echt niks schelen. Ikzelf riskeer geen boete en blijf netjes rechts rijden.
                          In comes de gemiddelde Duitser die daar niet mee omkan en half op de pechstrook en half op de autobahn gaat rijden. Dat doet mijn bloed 150 graden bereiken en koken. Heb 4 man aangesproken (in beste Duits gevraagd of ze bij de polizei werken en indien niet of ze dan the fuck uit de weg willen gaan). 3 wel, de 4de vloekte wat maar bleef rijden.

Mij niet gelaten. Tot 400 meter verder, de politie een bord op de pechstrook gezet had (zo’n klein aanhangwagentje met info over de te volgen omleiding). Ik heb hem daar dan ook eens klemgereden, en heel beleefd doch kordaat gezegd wat ik vind van zijn streken. Die gast was eigenlijk nog heel beleefd, vond ‘ik niet door niemand door’. Ik heb hem heel beleefd uitgelegd dat we geen communisten zijn en dat je iemand die een boete wil riskeren voor wat tijdswinst maar moet laten doen. Ik doe het niet, maar ben niet gemachtigd om voor een ander te beslissen, zoiets.

Allez, laat maar horen dat ik ongelijk heb, stelletje moraalridders

Comment

• Nog eentje en dan stop ik, maar editen lukt niet.
                            bij de vorige post, wil ik aansluitend nog volgend opmerken:

Hoe komt het dat mensen zich meer en meer beginnen moeien met wat anderen doen? Tenzij je bij de politie werkt, heb je toch totaal geen recht je daar mee te moeien. Ik heb het dan over mensen aanspreken die fout parkeren (denk gehandicaptenplaats, fietspad) of zo’n dingen. Ik denk daar het mijne van (keur dat niet goed), maar wat is er mis met minding your own business?

Ik kan het me alleen niet laten om te reageren op diegene die reageert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Nog eentje en dan stop ik, maar editen lukt niet.

Hoe komt het dat mensen zich meer en meer beginnen moeien met wat anderen doen? Tenzij je bij de politie werkt, heb je toch totaal geen recht je daar mee te moeien. Ik heb het dan over mensen aanspreken die fout parkeren (denk gehandicaptenplaats, fietspad) of zo’n dingen.
                              Mij spreken ze zelfs aan omdat ik rechtmatig op een invalidenplaats ga staan, enkel omdat mijn omhulsel er nog goed uitziet en wellicht omwille van het merk van wagen. Had daar met de Renaults minder last van. Ma dan kan ik mij nog is echt kwaad maken zulle

Comment

• Begrijp ik! Niet iedereen die er goed uitziet, is ook perfect qua gezondheid he. En het is niet omdat je een handicap hebt, dat je met een wrak moet rondrijden.

Comment

Nog eentje en dan stop ik, maar editen lukt niet.

Hoe komt het dat mensen zich meer en meer beginnen moeien met wat anderen doen? Tenzij je bij de politie werkt, heb je toch totaal geen recht je daar mee te moeien. Ik heb het dan over mensen aanspreken die fout parkeren (denk gehandicaptenplaats, fietspad) of zo’n dingen. Ik denk daar het mijne van (keur dat niet goed), maar wat is er mis met minding your own business?

Ik kan het me alleen niet laten om te reageren op diegene die reageert
                                  Dikke +1!
                                  ​​​​​​Wat iemand doet is z'n eigen zaak.
                                  Keur het soms ook niet goed, maar ga me ook niet gaan moeien.

Comment

Nog eentje van een tijdje geleden, dan heb ik me voor het laatst wel echt geërgerd. Duitsers...
                                    Ge hebt mensen die de wet overtreden en die zijn niet altijd netjes bezig, maar er is maar een soort die ik als kakkerlakken (lees: nog 10000 keer erger) zie en dat zijn diegenen die zichzelf even het statuut van politieagent of verkeersmeister ofzo toekennen.

Situatie in kwestie: dodelijk ongeval op de autobahn enkele minuten voor wij er moeten passeren, autobahn volledig afgesloten, uiteraard een shitload aan file in 5 minuten tijd (heb in totaal 3 uur over 2 km gedaan, moesten verplicht de afrit nemen). Ik sta rechts, file kruipt enorm traag verder genre 10 meter per minuut rijden ofzo. Af en toe neemt iemand die pechstrook tot de afrit wat misschien egoïstisch is, maar kan me echt niks schelen. Ikzelf riskeer geen boete en blijf netjes rechts rijden.
                                    In comes de gemiddelde Duitser die daar niet mee omkan en half op de pechstrook en half op de autobahn gaat rijden. Dat doet mijn bloed 150 graden bereiken en koken. Heb 4 man aangesproken (in beste Duits gevraagd of ze bij de polizei werken en indien niet of ze dan the fuck uit de weg willen gaan). 3 wel, de 4de vloekte wat maar bleef rijden.

Mij niet gelaten. Tot 400 meter verder, de politie een bord op de pechstrook gezet had (zo’n klein aanhangwagentje met info over de te volgen omleiding). Ik heb hem daar dan ook eens klemgereden, en heel beleefd doch kordaat gezegd wat ik vind van zijn streken. Die gast was eigenlijk nog heel beleefd, vond ‘ik niet door niemand door’. Ik heb hem heel beleefd uitgelegd dat we geen communisten zijn en dat je iemand die een boete wil riskeren voor wat tijdswinst maar moet laten doen. Ik doe het niet, maar ben niet gemachtigd om voor een ander te beslissen, zoiets.

Allez, laat maar horen dat ik ongelijk heb, stelletje moraalridders

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Jaja, die rettungsgasse, dat werkt wel! Zelf gezien.

Comment

Jaja, die rettungsgasse, dat werkt wel! Zelf gezien.
                                        Dus die Duitsers die 'zogezegd' verkeerd rijden mag jij de huid vol schelden en met een bullebak die onrechtmatig op een gehandicaptenplaats gaat staan moet zich maar niemand bemoeien? Sorry, maar...
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Dus die Duitsers die 'zogezegd' verkeerd rijden mag jij de huid vol schelden en met een bullebak die onrechtmatig op een gehandicaptenplaats gaat staan moet zich maar niemand bemoeien? Sorry, maar...
                                          Ge zijt mij voor!
                                          Inderdaad: twee maten, twee gewichten.

En B.T.W, met iemand die ONRECHTMATIG een gehandicaptenplaats inneemt vind ik dat ge u wél moogt moeien, tenminste, hem attent maken op het feit dat hij zéér egoïstisch bezig is.
                                          Last edited by Maurice P.P.; 14/10/2017, 10:24.

Comment

Working...
                                          X