Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrijdag de 13de was bijna fataal afgelopen.
    Op weg naar het werk op de N80 in Sint-Truiden rij ik over de brug (N3) komt er ineens een vrachtwagen voor mij de weg over gevlamd.
    Kwam van de N3 via de oprit naar de N80 en stak de weg over om naar links te gaan richting Gingelom.
    De vrachtwagen kwam net voor mij de weg over gereden zonder te stoppen, ik heb het stuur moeten omgooien om er niet recht op te rijden en dan opnieuw tegensturen om niet in een betonnen wand te knallen.
    (was een vrachtwagen van Lambrechts in Tongeren)

Dan afgelopen nacht, was nog wat aan het rijden met de Megane (gewoon wat voor de fun, rustige baantjes opzoeken)
    Uiteindelijk van Tienen richting Sint-Truiden via de Sint-Truidensesteenweg rustig aan het rijden, ineens zie ik in mijn spiegel een vrachtwagen af gevlamd komen en begint met zijn faren te flikkeren terwijl ik al aan de max toegelaten snelheid rij (70 km/h op die plaats). Ben dan maar effe aan de kant gegaan en hem laten doorvlammen.
    Toen ik terug wilde vertrekken kwam er opnieuw eentje aan tegen hoge snelheid en nog later een derde.
    Die laatste ben ik dan gevolgd en die reed gewoon heel de tijd 90, terwijl de maximum snelheid op die weg 70 km/h is en op enkele plaatsen zelfs maar 50 km/h.
    Alleen waar de flitspalen staan remmen ze steeds af.
    Ook in de tegengestelde richting verschillende vrachtwagen zien voorbij komen, waren er blijkbaar allemaal die suikerbieten richting Tienen aan het rijden waren.
    De meeste die ik gezien heb van Vanschoonbeek en Bessemans uit Sint-Truiden, de andere waren zelfstandige chauffeurs, want stond niks op de vrachtwagens.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En als laatste een ergernis van de laatste wegen (nu de dagen terug korter worden)

Mensen die met slecht afgestelde lichten rondrijden, levensgevaarlijk, ze verblinden de tegenliggers en de personen die voor hun rijden.
      Kan voor gevaarlijke situaties zorgen.
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• We zouden bijna de fietsers vergeten ZONDER verlichting (die dan ook nog eens arrogant uit de hoek durven komen als je hun daar op attent maakt) ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          We zouden bijna de fietsers vergeten ZONDER verlichting (die dan ook nog eens arrogant uit de hoek durven komen als je hun daar op attent maakt) ...
          Ah, maar dat mag niet, ge moet u met uw eigen zaken bemoeien.

Comment

• Spreekt gij iedere fietser zonder licht aan? Ik niet. Mannen moeten het zelf maar weten als ze een doodswens hebben.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Spreekt gij iedere fietser zonder licht aan? Ik niet. Mannen moeten het zelf maar weten als ze een doodswens hebben.
              Bijlange niet, maar als het mij persoonlijk aanbelangt toch wel.
              En ook als ik zie dat ze een onmiddellijk gevaar voor anderen in de directe omgeving zijn.
              Dat vind ik mijn burgerlijke plicht.
              Flikske spelen hoeft niet altijd hé, maar er zijn omstandigheden dat iemand toch wel eens mag gewezen worden dat ze anderen schade aanrichten of een gevaar zijn.

Als ge bv alles moet dichtgooien voor een fietser die je niet zag aankomen wegens geen verlichting, moet ge dan zeggen: 'Proficiat" of mag je dan niet wijzen op het feit dat een lampeke geen slechte zaak zou zijn?
              Last edited by Maurice P.P.; 15/10/2017, 17:21.

Comment

• Dat noemt men sociale controle en deed men in tegenstelling tot wat beweerd werd vroeger veel meer. Flik spelen moet ge niet, maar alles maar blauw blauw laten...hoeft ook niet. Als iemand in de supermarkt voorkruipt dan moet ge ook zwijgen, of wat?
                www.peugeotforum.be

Comment

• Jullie zullen toch ook ingrijpen als een vrouw door een groepje mannen wordt lastig gevallen hoop ik ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    En als laatste een ergernis van de laatste wegen (nu de dagen terug korter worden)

Mensen die met slecht afgestelde lichten rondrijden, levensgevaarlijk, ze verblinden de tegenliggers en de personen die voor hun rijden.
                    Kan voor gevaarlijke situaties zorgen.
                    Probleem is wel dat die mensen dat zelf niet weten hee. Ofwel zou iemand hen moeten aanspreken, ofwel zou de garage systematisch alle afstellingen van de lichten moeten controleren. Maar in de praktijk gebeurt dit niet. Hoogstens als ze naar de keuring gaan. Ook nieuw geleverde wagens hebben soms een slechte lichtenafstelling. Die rijden dan 4 jaar rond voor het gecontroleerd wordt... Normaal moet je bij elke vervanging van een defect voorlicht je lichten laten afstellen. Hoeveel zouden er dat doen ?
                    Last edited by ; 16/10/2017, 01:27.

Comment

Spreekt gij iedere fietser zonder licht aan?
                      Niet elke fietser ... eigenlijk zowat dezelfde situatie als bij Maurice P.P. : als ik rechtstreeks met zo'n fietser zonder werkende verlichting in een gevaarlijke situatie kom, dan vind ik dat ik hem daar op een correcte en beleefde manier mag op attent maken ... idem dito wanneer die "onverlichte geest" overdag een jaagpadterrorist wordt, die liever ligt te roepen op de mensen dan te investeren in een (trouwens verplichte !!!) fietsbel van < €6,5 (en 53 gram ? ) op die mooie fiets van iets minder dan 10 kg.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Probleem is wel dat die mensen dat zelf niet weten hee.
                      Ik knipper meestal een tweetal keer met mijn grootlichten wanneer de tegenligger verblindt of een defect licht heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

idem dito wanneer die "onverlichte geest" overdag een jaagpadterrorist wordt, die liever ligt te roepen op de mensen dan te investeren in een (trouwens verplichte !!!) fietsbel van < €6,5 (en 53 gram ? ) op die mooie fiets van iets minder dan 10 kg.

Als zo al brullen afkomen blijf ik gewoon rijden, zodanig dat ze moeten remmen. T zijn dan ngo meestal midlifers met een dikke pens op een lichte fiets. Een fiets waarop elke gram teveel is, terwijl ze makkelijk zelf 20 kg kunnen afvallen. Begrijpe wie begrijpe kan lol

Comment

• "Mannen" van dees kaliber ? ...

Comment

• Ja had dat al eens gezien... zo zullen er wel een aantal tussen zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Probleem is wel dat die mensen dat zelf niet weten hee. Ofwel zou iemand hen moeten aanspreken, ofwel zou de garage systematisch alle afstellingen van de lichten moeten controleren. Maar in de praktijk gebeurt dit niet. Hoogstens als ze naar de keuring gaan. Ook niew geleverde wagens hebben soms een slechte lichtenafstelling. Die rijden dan 4 jaar rond voor het gecontroleerd wordt... Normaal moet je bij elke vervanging van een defect voorlicht je lichten laten afstellen. Hoeveel zouden er dat doen ?
                              Wanneer je met de auto voor een muur staat zie je al heel snel wanneer je lichten te hoog schijnen, dus zo moeilijk is dat helemaal niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Wanneer je met de auto voor een muur staat zie je al heel snel wanneer je lichten te hoog schijnen, dus zo moeilijk is dat helemaal niet.
                                Maar hoevaak staat een gemiddelde belg voor een muur. Laat staan dat ie weet hoe zen lichten moeten schijnen.

Comment

Spreekt gij iedere fietser zonder licht aan? Ik niet. Mannen moeten het zelf maar weten als ze een doodswens hebben.
                                  Nog iets: dat ze zelf een 'doodswens' hebben kan misschien zijn, maar licht of geen licht, IK zou het toch écht niet graag meemaken om iemand dood te rijden (of voor de rest van zijn leven gehandicapt), ook niet als die zonder licht reed in de pikkedonker. Dat draag je toch voor de rest van uw leven mee?

Comment

• Absoluut Maurice, ik zou het ook niet willen meemaken, zelfs al word ik 100% in mijn recht gesteld.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Jullie zullen toch ook ingrijpen als een vrouw door een groepje mannen wordt lastig gevallen hoop ik ?
                                      bedoel je dan je hand voor haar mond houden dat ze de buren niet kan wakker maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

bedoel je dan je hand voor haar mond houden dat ze de buren niet kan wakker maken?
                                        Zoiets ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                          Maar hoevaak staat een gemiddelde belg voor een muur. Laat staan dat ie weet hoe zen lichten moeten schijnen.
                                          Moet ook geen muur zijn, achter een ander voertuig is ook al voldoende.
                                          En dat heb je vaak genoeg als je in de file staat of aan een rood licht.

Comment

Working...
                                          X