Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Daarstraks op de parking van de Colruyt waren er verschillende mensen die langs de parkeerplaatsen geparkeerd stonden terwijl er meer dan plaats genoeg was op de parking.

    En toen ik de Colruyt buiten kwam waren er van WWF sleutelhangers aan het verkopen en stonden die debielen in het midden van de doorgang voor de auto's.
    Dat ze sleutelhangers willen verkopen en leden winnen oke, maar dat ze zich ergens zetten waar ze het verkeer niet ophouden.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Dus: plaats genoeg om te parkeren en doordat er zoveel lege plaatsen waren was er bovendien ook nog mogelijkheid genoeg om rond die debielen (zoals jij ze noemt) te laveren ... ik zie niet meteen een probleem.

      Comment


      • Plaats genoeg om op een parkeerplaats te parkeren ipv erlangs ja.

        Die mannen van WWF stonden midden op de doorgang van de in- en uitrit waar ook nog eens auto's slecht geparkeerd stonden, dus wel degelijk een probleem ja.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Da's uiteraard een ander paar mouwen ... vergelijkbaar met de stickerverkoop van het Rode Kruis ?

          Comment


          • Gisteren, en gisteren niet alleen-gebeurt dikwijls, heel de N42 achter enen gehangen die te pas en te onpas remde. En niet dat die zo erg kort op z'n voorligger reed, kon precies geen constante snelheid aanhouden die kerel. Ik merk het ook dikwijls op de snelweg. Lastige is dat je dan ook even geneigd bent om te remmen waardoor uiteraard golfbewegingen ontstaan.

            Comment


            • Twee mooie staaltjes GSM achter het stuur.
              Vorige week stond ik op een ladder, afgezet met oranje kegels, te werken aan een tankstation. Komt daar plots ene toe met een witte X1. Rijdt mij net niet aan en had totaal niks door. Was aan 't bellen met gsm aan 't oor. Eens mijn gedacht gaan zeggen terwijl hij nog aan 't bellen was. Volgens hem was het wel "technisch niet mogelijk" om met zo'n auto iemand bijna aan te rijden.
              Dan gisteren moet auto voor me plots alles dichtgooien omdat een wijf vol door rood reed terwijl ze naar haar schoot aan 't kijken was op haar GSM. Ze moest dezelfde richting uit als ons, een 2x2 baan waar 90 mag, om vervolgens op de linkerstrook naast een tractor te gaan rijden aan 55. Diene voor mij was meer dan een beetje zijn kas aan 't opfretten uiteraard. Plots reed ze trager dan de tractor waardoor mijn voorligger haar rechts kan inhalen en "een beetje" coupeert in het terug naar links gaan. Dan had ze plots door dat ze naar rechts kon, dus ging ze achter de tractor rijden, ik haal in en ze doet teken naar mij van "diene andere is zot". Zelden mijn middelvinger gebruikt in 't verkeer, maar zij heeft hem wel eens mogen zien! Wat verder aan de verkeerslichten komt ze dan naast me staan, nog steeds op haar gsm bezig ... Nu, er stond een roodlichtcamera, dus ik hoop dat het rijbewijsje een tijdje weg mag.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Zelden mijn middelvinger gebruikt in 't verkeer, maar zij heeft hem wel eens mogen zien!
                Zolang ge uw middelste been niet bovenhaalt om aan andere weggebruikers te laten zien is 't goed.
                Ik versta al dat ge-GSM niet achter het stuur. Tegenwoordig is de kleinste onnozele stadsauto uitgerust met een bluetooth carkit, en zoniet, zo'n ding is goedkoper dan één bekeuring voor niet-handenvrij GSM gebruik in de auto.
                Last edited by Maurice P.P.; 28/10/2017, 15:50.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                  Zolang ge uw middelste been niet bovenhaalt om aan andere weggebruikers te laten zien is 't goed.
                  Ik versta al dat ge-GSM niet achter het stuur. Tegenwoordig is de kleinste onnozele stadsauto uitgerust met een bluetooth carkit, en zoniet, zo'n ding is goedkoper dan één bekeuring voor niet-handenvrij GSM gebruik in de auto.
                  Maar is het een goede investering? Wat is de kans op een bekeuring? En met een car kit kan je geen facebook of twitter volgen

                  Comment


                  • Even, daaraan gerelateerd: wat zegt de wet over de bediening van een smartphone die bevestigd is aan een houder? Bijvoorbeeld om een melding in coyote of waze te bevestigen? Mag je een alternatieve route ingeven in Google maps? Ik doe dat vaak als ik stilsta voor het rood ofzo (met een of twee vingers en heb de iPhone dan uiteraard niet vast).

                    Kan er niet meteen veel over vinden.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Dubbel, sorry!
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Vandaag was het dan op de parking van de Aldi, auto die naast de plaatsen stond waardoor ik bijna niet uit mijn parkeerplaats geraakte en een "stoeprand" geraakt heb waardoor ik schade aan mijn linker voorwiel heb opgelopen
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Vandaag was het dan op de parking van de Aldi, auto die naast de plaatsen stond waardoor ik bijna niet uit mijn parkeerplaats geraakte en een "stoeprand" geraakt heb waardoor ik schade aan mijn linker voorwiel heb opgelopen
                          Ja, da's altijd klote natuurlijk... Ga je 't laten herstellen ?

                          Comment


                          • Ik denk het wel, maar gaat niet voor direct zijn.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                              Zolang ge uw middelste been niet bovenhaalt om aan andere weggebruikers te laten zien is 't goed.
                              Ik versta al dat ge-GSM niet achter het stuur. Tegenwoordig is de kleinste onnozele stadsauto uitgerust met een bluetooth carkit, en zoniet, zo'n ding is goedkoper dan één bekeuring voor niet-handenvrij GSM gebruik in de auto.
                              Maar met zo'n carkit kan je geen sociale media volgen of HLN lezen... Ik zie echt regelmatig iemand met het kopke naar beneden rondrijden, dat is nog 10 keer erger dan bellend rondrijden.

                              Comment


                              • De constructeurs zullen jammers moeten installeren. Dan ist gedaan met al dat gsm gedoe.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                  De constructeurs zullen jammers moeten installeren. Dan ist gedaan met al dat gsm gedoe.
                                  Dat zou echt heel goed zijn ! Je ziet ze gewoon zigzaggen over de baan. Ik toeter dan eens als ik ze voorbij steek en dan kijken ze zo dwaas omhoog zodat een koe er slimmer uitziet

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
                                    De constructeurs zullen jammers moeten installeren. Dan ist gedaan met al dat gsm gedoe.
                                    Schitterend idee. Wel samen in één verplicht pakket met o.a. automatische niet uitschakelbare snelheidsbegrenzer, niet-uitschakelbaar voorligger-afstandshoudsysteem, alcoholslot...

                                    Comment


                                    • En liefst vanal ook een kaartlezer om uw rijbewijs in te steken. Geen rijbewijs of niet bij = niet rijden.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        En liefst vanal ook een kaartlezer om uw rijbewijs in te steken. Geen rijbewijs of niet bij = niet rijden.
                                        Inderdaad, op die chip kan de verzekering dan best ook aangeven of het voertuig wel verzekerd is, zoniet...

                                        Comment


                                        • Zo herkenbaar... .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X